Vespa-Ciao.NL
:: Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

teenhakker
    Bijdrager

k was laatst met een vriend aan het sleutelen aan een scootert
      hij was al een tijdje bezig, hij had z’n voor vering vervangen en andere rolletjes erin gedaan.
      toen ik aan kwam zat de scooter al helemaal in elkaar.
      dus hij rijd een testrondje. ik weet niet wat ie had gedaan met z’n vario. maar die scooter trok spontaan een wheelie en op het moment dat de voorkant omhoog kwam bleef het wiel op de grond.
      jawel hij was vergeten de veerpoten vast te zetten.
      hij stond heel snel stil en z’n voorwiel ging er met veerpoten en al vandoor.

cittaschijndel
      Bijdrager

Laatst mn brommer gestart & gas geven zonder mijn voorvario vast te zetten.
        Resultaat: beschadigde krukas + veel werk en omkosten:(
        Geen aanrader!!

SuperSi
        Bijdrager

net bijna 2 uur lopen zoeken naar het moertje voor men cilinder kop.
          zat ie nog in de dop van de sleutel :pest

Eric_Mark_X
          Bijdrager

mijn sleutelfouten zijn zoal:P
            – Zoals velen de bougiedop niet opklikken.
            – ik haalde de brug onder mijn si uit om t carbje eens lekker schoon te maken en toen klapte ineens mijn standaard in. resultaat: kapot achterspatbord en 3 kapotgerukte kabels.
            – remtrommel schoonmaken met remreiniger en vervolgens uitschieten met de WD40. ik dacht dat kan geen kwaad maar, achter remde mooi niet meer zeg!
            – niet echt een sleutelfout maar ik heb de slijptol in mijn snorklok moeten zetten om hem los te krijgen. de bouten en de as waren verroest. blij dat ik er toch een bromklok van citta in ging bouwen.

"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Robke15
            Bijdrager

-RobinvS- :

mureshiken :

2: Je trekt je blok eronderuit het gaat allemaal lekker lekker lekker, fluitje van een cent. Je reviseert het spul, alles weer toptip, je zet het weer in elkaar en hangt het blok weer in je frame. Sluit alle bedrading netjes aan, ja ook je compressiekabel want in je arrogantie weet je gewoon dat ie tog wel start. Je schroeft je uitlaat erop en je ruimt je werkbank op en wat zie je daar liggen?: je vliegwielkap…godsakke…. dat is mij meerdere keren gebeurt:P

Klinkt bekend in de oren..:lol

bij mij ook al :p

CittaKlaas
              Bijdrager

Haha, eergister nog 🙂

portlock
                Bijdrager

Blok reviceren, alles klaar, vliegwiel erop. Dan er achter komen dat je nog een rubberen keering op de werkbank ziet liggen..

Frankp
                  Donateur

vanmiddag balhoofd van ciao berekend om pas te maken voor citta voorvork, netjes afgetekend en toen afgeslepen. Pas je hem blijkt dat er iets fout zat tijdens het berekenen.. dikke 5mm teveel eraf gehaald:S dus nu maar een ring pas gemaakt en kijken of ik die er op kan lassen…

citta_ian
                    Bijdrager

ik had dit toen ik mijn citta wou spuiten in de schuur;

ik had het goeie idee hem op te hangen aan een spanband, kwam er net optijd een vriend van mij,
                      neeej dat moet je niet doen, hier neem dit maar (een stropje, tevig zat dus)

ik dat ding erin gehesen, noooit aan gedacht hoe stevig de draagbalken van de schuur waren:con ,
                      en toen kon ik dat eerst weer maken :P.

over domme fouten gesproken

fransennies
                      Bijdrager

cilinder vervangen: liggen de nieuwe zuigerveren nog naast de gereedschapskist…….

alles er weer onderuit halen.

nostromo
                        Bijdrager

Voor het eerst mn krukas voorzien van nieuwe lagers, dan het ritueel met bevroren krukas en verhit carter…zet ik mn krukas verkeerd om in het grote carter. Wat zit dat ding snel vast zeg. Errug dom, leermomentje zeg maar. :con

DarkNero
                          Bijdrager

Het blok eronder uit gehaald, kijken naar alle dingen die kapot waren. Blokje eronder gezet. Proberen of hij het doet natuurlijk, hij deed het niet.

Wat was er mis?

Benzine vergeten.

citta_ian
                            Bijdrager

wat ook leuk is, je benzine slag vergeten erop te drukken, en voor ik het in de gaten had, was de tank leeg.

maar mn vlotterbak was vol dus ik was tot mijn verbazing nog best ver gekomen, kon het benzine spoor zo volgen :con

ritze
                              Bijdrager

lol, ik wil vandaag trots op mn spartametje naar school en na 1 kilometer deed die niks meer:?
                                ik dus terug naar huis, 2 dagen eerder zag ik in de dop van de benzine dat er een gaatje in zat.
                                uit dit gaatje kwam voortdurend benzine, dus ik daar mooi draad in getapt en schroefje erin.
                                dit zorgde ervoor dat de tank vacuum zoog en daardoor geen benzine meer gaf.

dus schroefje weer eruit en hij liep weer als een zonnetje.
                                weer 1.5 km verder kom ik erachter dat mn tas nog thuis stond….:pest
                                dus wÉÉr naar huis, toen maar vespa gepakt en toen was ik nog op tijd ook

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Tom ciao

Life sucks sometimes hahaha

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 339)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.