Vespa-Ciao.NL
:: Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Carphunter
    Bijdrager

Hahaa, snap echt niet dat mensen dat uberhaupt durven 😛
      Ik wil echt altijd persé iets goed in elkaar hebben, dan maar 3 keer op een dag heen en weer fietsen naar de fietsenmaker als de brommer niet loopt…
      Dan is het daarna wel helemaal goed! (meestal tenminste :P)

Ik vraag me af hoelang die pakking van jou het uithoudt XD

Leovince
      Bijdrager

gewoon uit een a4tje gesneden? ahahah:P

tm-racing
        Bijdrager

Begrijp er ook niks van,soms doe je het zo als het moet en dan werkt het niet.Nu trap ik even snel iets in elkaar en het is wel goed hha

mureshiken
          Bijdrager

hmm

ja als ik het zo lees moet ik toch wel even lachen hoor zo af en toe. Ik heb ook es 2 fouten gemaakt.

komen ze:

1: ff mn ontsteking afstellen, blokkie eruit, vliegwiel eraf, onsteking stellen, spultje weer in elkaar, blok erin hangen. Aanlopen: 10 seconden en toen BANG en geen ontsteking meer. = koppeling niet goed genoeg aangedraaid dus spie naar de klote gedraaid. Toen kwam ik erachter dat dit ik nog het oude vliegwiel had van 1,3 kg, dus kon ik ook lekker opzoek naar nieuwe ontsteking omdat die ouwe vliegwielen na zoeken op dit forum weinig te krijgen waren:P

2: Je trekt je blok eronderuit het gaat allemaal lekker lekker lekker, fluitje van een cent. Je reviseert het spul, alles weer toptip, je zet het weer in elkaar en hangt het blok weer in je frame. Sluit alle bedrading netjes aan, ja ook je compressiekabel want in je arrogantie weet je gewoon dat ie tog wel start. Je schroeft je uitlaat erop en je ruimt je werkbank op en wat zie je daar liggen?: je vliegwielkap…godsakke…. dat is mij meerdere keren gebeurt:P

ArvidW
            Donateur

Heel de achterwielophaning van je porsche 924 uit elkaar halen om de 21mm torsiestaven te vervangen door 23.5mm dikke. Dan erachter komen dat er al 23.5mm torsiestaven in zaten:|

Mag alsnog heel de auto voor een euro’tje of 180 worden uitgelijnd, terwijl als ik alleen de dempers had verwisseld en de stabilisatorstang had gemonteerd ik voor 50euro had kunnen laten uitlijnen:cry

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Edjuh
              Bijdrager

Ik heb deze week een goeie gemaakt,

Ik rij met 43mm olympia op een std. bromblokje met citypower en 12-10, sproeier 53. Was wel iets te rijk dus ik zoek naar iets kleiners> 48 sproeierl was het dichtstbij, maar daarmee startte hij slecht en had weinig kracht.

Toch iets van 20km mee gereden.

Haal ik hem er net uit om de 53 weer erin te zetten en ik zie dat het 43 is:con oeps!
                Doet het nu weer prima.

Carphunter
                Bijdrager

Haha, ik wist pas zeker dat ik een 66 in m’n carb had… Bleek na een halfuur rennen een 36 te zijn 😀

Mja, die 6 en die 3 lijken ook best veel op elkaar :!

stefkee3
                  Bijdrager

Kom er zojuist achter dat ik een elektroblok heb 😕

en dat na een half jaar denkend een ‘cp’ blok te zijn 😛

Anoniem

Ik heb een Tomos 3L uit 1969, samen met een vriend proberen hem te starten, staan we een uur te trappen op die kickstart. Komt die vader van die vriend langs, zegt dat het alleen aan de bougie of de brandstoftoevoer kan liggen. Blijkt dat die hele tank vol zit met roest, en het filter dus ook… Die hele tank eraf geschroefd, ondersteboven gehouden boven een trechter met een stofwisdoekje erin. Was behoorlijk ranzig…

rikkie
                      Bijdrager

nieuwe uitlaat(yasuni hmr/2)onder je rieju zetten…dan een stukje rijden, en denken even kijken of hij wel helemaal dicht is: dus je met je hand de demper dichthouden:no aaaaaaaaaaaaaaaaah!=) lekker warm dat ding!:P

of je suzuki tsx proberen te starten maar het wil niet… kijken of hij een vonk geet: nee doet ie dus niet!
                        onsteking los halen en kabelboom helemaal nalopen…en dan denken: had ik hem wel op contact gezet? inderdaad niet dus!:P mooi kloten daar ben je dan een middag mee bezig!

-RobinvS-
                        Bijdrager

mureshiken :

2: Je trekt je blok eronderuit het gaat allemaal lekker lekker lekker, fluitje van een cent. Je reviseert het spul, alles weer toptip, je zet het weer in elkaar en hangt het blok weer in je frame. Sluit alle bedrading netjes aan, ja ook je compressiekabel want in je arrogantie weet je gewoon dat ie tog wel start. Je schroeft je uitlaat erop en je ruimt je werkbank op en wat zie je daar liggen?: je vliegwielkap…godsakke…. dat is mij meerdere keren gebeurt:P

Klinkt bekend in de oren..:lol

ritze
                          Bijdrager

ik dan weer….

blok eronderuit om de HD malo kop te vervangen voor een std kop omdat ik geen decompressie had.
                            nu zet ik die andere kop erop en het blok in de brommer met alles erop en eraan.
                            en wat ben ik vergete? juist, het decompressie haakje…

wat n poep nu is het starte met n vinger op de deco, kep al een paar keer vonkjes gehad:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Carphunter
                            Bijdrager

Haha, ik was een keer vergeten m’n decompressie te monteren met m’n 46mm Polini, als dan je gas wat blijft hangen in de de tuin is dat redelijk eng 😛

Gelukkig kreeg ik net op tijd de bougiedop eraf… *knetter* *autsj*

thierry93
                              Donateur

Wat ik bijna altijd vergeet heb ik me ciao in elkaar zet, effe stukkie rijde.
                                En het grooste wat je ik was vergeten was me uitlaat:?
                                Elke x weer vergete hem gewoon omdat ik snel wil proberen…

pepko
                                Donateur

@thierry welkom bij de club

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 339)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.