Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Domste sleutelfout
- Dit onderwerp bevat 338 reacties, 176 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 3 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 april 2010 om 13:34 #29879
haha uitkijken voor losse zakken want de flex vind ze heeeel lekker 😛
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 april 2010 om 18:00 #26436Ik heb er sinds vanmiddag ook weer 1 bij.
Hele blok erondervandaan vanwege lekkage bij de voet. Netjes gevlakt, nieuw zuigertje,nieuwe benzineslang,nieuwe pakkingen e.d
Na een paar uurtjes sleutelen, alles er weer onder, schuur opruimen en een testritje. Allemaal perfect 🙂
Tot ik de kranten ging doen, reed zo’n 50. Opeens WieeeEEEEE BOEM. Forse warmloper. (rijdt nog wel,maar bagger)
Bleek de benzineslang gedeeltelijk klem te zitten tussen de zijkap, waardoor ie dus veel te weinig kreeg, vooral op top 🙁
25 april 2010 om 06:34 #29959og jij 😮 dat is wel echt vervelend he, net zoiets als je koelkapje verkeerd omzit:P
nou kep er weer ene 😛 , ben voorvork busse aant vervangen en ik had net 1 tje erin en was bijna klaar met de andere.
toen keek ik eens goed en kwam ik erachter dat ik ze verkeerom had gezet
kon het weer uit elkaar.
wat n pokke werk mja gewoon met de hand erin geduwd 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 april 2010 om 08:25 #29960poelie vervangen , aanrennen weg rijden en onderweg harde knal en kijken wat er is….
poelie zat niet vast….
5 mei 2010 om 22:02 #30021(blok reviseren er weer onderzetten
en willen starten.. niet snappen waarom die niet start loop na de werkbank om ff een sigret te roken zie ik daar:
TWEE SCHROEFJES..van de ontsteking:((
blok weer onderuitgehaald kon ik dat klote stukje weer gaan solderen klaar.
loop een cm en start.5 mei 2010 om 22:07 #30022Ik had vanmiddag ook weer zoiets.
Ben je bezig met het opbouwen van je brommer.
Dan ben je bijna klaar en wil je de verlichting aansluiten.Ik was wat te fanatiek en drukte het +draad voor de verlichting weer terug het blokje in:(
Kan je weer opnieuw beginnen6 mei 2010 om 08:33 #30023Ik me pistonclipjes vergeten
Heel me cilinder kapotmisschien de carter ook
6 mei 2010 om 10:43 #30024Even gauw kijken of je onaangepaste fox-koppeling tussen het frame past ( welke het deed ). en vervolgens je normale achterkoppeling monteren… maar waar is het spie’tje nou? kwijt!
6 mei 2010 om 21:06 #30032Lekker nieuwe ontsteking kopen en monteren. Dan een middagje rijden en je afvragen waarom die s’avonds niet meer start?
Geen vonk meer?, vaag.Vandaag mn blokje er onderuit gehaald, blijkt dat de kabeltjes weer tegen het vliegwiel aanzaten en daardoor waarschijnlijk kapot zijn gesleten. (is al het 2e blokje waarbij het gebeurt.
Volgende keer toch maar door iemand anders laten doen..:(
11 mei 2010 om 18:10 #30039Ik had ook weer wat leuks vandaag.
Aeroxje, 70cc Malossi.
Ik heel blij nieuwe bougie gekocht… Ja, ik was er vast van overtuigd dat dat een lange schacht moest wezen 🙂Ging kicken, dacht zoooo, die nieuwe zuigerveren is wel een verschil zeg, enorm veel compressie!
Wil ik doortrappen, boenk XDBleek er toch een korte schacht in te moeten.
11 mei 2010 om 19:42 #30040Altijd frapant om te zien dat 9 van de 10 sleutelfouten die hier staan gewoon haastige spoed is:con
Veel mensen nemen schijnbaar niet de tijd en zitten heel ergens anders met hun gedachte dan bij het sleutelen:P11 mei 2010 om 19:45 #30041Carphunter :
Ik had ook weer wat leuks vandaag.Aeroxje, 70cc Malossi.
Ik heel blij nieuwe bougie gekocht… Ja, ik was er vast van overtuigd dat dat een lange schacht moest wezen 🙂Ging kicken, dacht zoooo, die nieuwe zuigerveren is wel een verschil zeg, enorm veel compressie!
Wil ik doortrappen, boenk XDBleek er toch een korte schacht in te moeten.
ja tuurlijk, kan gewoon die van je vespa in!
mijn domme sleutel fout is wel van jaartje of 2 terug, gare pistonclipjes gebruiken, resultaat –> 43mm dr evo vastgepleurd… dure les was dat 🙁
11 mei 2010 om 23:49 #30042mijn domste sleutelfout is denk ik echt 1 van de domste hier op het forum.
komt ie:
Complete citta spuiten en bouwen in 24 uur ( in 1 keer doorgaan ) blokje vanuit het niets opgebouwd eronder doen en dan afvragen waarom hij geen compressie heeft, eventjes schelden dat ie niet loopt, blokje eronder weg in de werkbank geschroefd en de kop er vanaf draaien en er pas na een half uur erachter komen dat er geen bougie in zit.:)
ik moet toegeven dat ik al wel bijna aan het einde zat van de 24uur en dus de puf en de helderheid miste om dat sneller te zien
12 mei 2010 om 15:35 #30044Vind het feit dat je je citta in minder dan 24 uur na het spuiten al in elkaar gaat zetten een grotere faal. Of heb je magische handen waardoor je je nog natte lak niet hoeft aan te raken?
12 mei 2010 om 17:05 #30045Eigenlijk is het geluk,ik gebruik altijd nieuwe onderdelen bij anderen.Moet ik me eigen blokje doen,is alles op.Ik alle oude onderdelen terug stoppen cp’s enzo,en tijdens het blokje dicht zetten had ik geen tussen pakking meer.
Pak papier,knip 5 vellen in model en RIJDEN MAAR.Loopt als een tierelier. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.