:: Dolgedraaide bout motorophanging
-
Beste leden,
Tijdens het monteren van mijn motorblokje draaide ik iets te hard het achterse boutje door van de motor ophanging. Je kan het al raden, boutje breekt af. Ik had eerder moeten zien dat de bout aardig verroest was en gewoon had moeten vervangen met een nieuw bout. Ik heb het blokje naar een brommer boer bij mij in de buurt gebracht en die heeft er nieuw schroefdraad in geslagen, maar dit heeft het helaas niet opgelost. Mijn vraag is nu of er nog andere manieren zijn om dit op te lossen. En is het mogelijk om opnieuw schroefdraad te tappen bij een andere zaak ? Ik vind het zonde dat ik mijn ciao nu niet kan gebruiken door deze suffe rede.
mvg,
John
Hallo John,
Als de draad dol is dan kan het soms helpen er een langer bout er in te draaien.
Is de draad in het aluminium helemaal van voor naar achter dol, dan kan je er met een boor 6 mm doorheen boren en dan een langere bout er inzetten die uitsteekt en daar een moer op draaien.
Boor wel zo recht als maar mogelijk is, want dan kan je het later nog professioneel repareren.
Want het mooiste is natuurlijk een helicoil er in te zetten. Dan blijft het M6 en de situatie is dan weer net zo als dat dat was. Maar zoiets met je wel eerder gedaan hebben.
-
Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door zevenenergie.
Dankjewel voor je reactie en de goede tips. Ik zal het zeker even proberen !
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.