:: Dol schroefdraad bij de banjo?
-
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met mijn carburateur. het schroefdraad in de carburateur waarmee je nippel van je benzine vast komt te zitten, is dol.
iemand een idee hoe je nou je nippel er lucht dicht op kan krijgen? opnieuw snijden misschien?
groet
R.Zwiers
Topictitel verbeterd.
Je kan kijken of dat je een nieuwe schroefdraad kan tappen, het gaatje in het aansluitings stukje op de carb beetje groter maken en dan een grotere bout gebruiken.
Die “nippel” noemt men de banjo en wanneer het schroefdraad M6 van je carburateur dol is gedraait heb je weinig kans dat je dit weer kunt repareren. Een grotere maat schroefdraad tappen gaat vaak niet omdat de banjo zelf ook met een pakking er tussen wordt vast gezet met grote kans op lekkage wanneer je deze opruimt. Hopelijk kun je het oude schroefdraad nog een beetje herstellen?
Omdat dit wel vaker gebeurt wanneer je de banjo te strak hebt aangedraait ken ik helaas het gedoe ervan. Gebruik 2x goede verse pakkingen welke niet zijn uitgehard en je voorkomt vaak het probleem van te vast draaien. In jou geval zal ik een andere carburateur pakken.
oke thx heren. ga het proberen.
r32Bijdrager
Hoi,
Je kan er ook een helicol indraaien,maar dan moet je zo,n setje hebben.
Ik heb dit eens gedaan en werkt prima ( hebben dit op mijn werk)
ooh dan ga ik even kijken bij de auto garage morgen
Het tappen van M6 in het gat is goed gegaan en hij zit weer pot dicht.
Kan gesloten worden, bedankt voor het meedenken
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.