Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › doet niet zoals ie t hoort te doen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door rickgeurten113.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 augustus 2007 om 19:10 #209172
rickgeurten113Sinds vanmiddag toen ik na een vriend reed na ongeveer 4 km rijden met een lekker gangetje (60/70) deed mn brommer 30meter voor zijn huis raar.. hij ging opeens niet harder dan 45/50 en voor zijn huis viel de brommer uit. Er zat heel weinig benzine nog in maar nu ik m vol heb doet ie t nog niet goed..
Ik heb andere bougie erin gedraaid en kreeg m gelukkig gestart maar hij kwam heel erg moeilijk op toeren terwijl t normaal best lekker trok wnat heb polinivario maar ook malossievertanding. ook ging hij deze keer niet meer dan 60km/h.
Nu thuis heb ik benzineslang eens vervangen en de carb schoongemaakt echt alles..en de cilinderkop eraf gehaalt omdat ie ook zo’n diep zwaar geluid maakte ineens maar de koppakking was niet gescheurd. De bougiedop zit er ook goed op, en ik heb nog de vario er helemaal afgehaald en schoongemaakt en opnieuw erop gezet..
wat zou t nou nog kunne zijn want normaal trok hij heel lekker op en bij 30 tot ongeveer 80 kreeg hij echt een boost wat ie nu echt volledig mist..in de boost maakt hij dikke overtoeren.
20 augustus 2007 om 17:26 #226735
rickgeurten113ik gok zelf dat t de zuigerveren zijn..maar voordat ik m uit elkaar wil halen iemand een idee??
hij gaat nog steeds heel moeilijk aan en heel veel trekkracht is gwn weg!!!20 augustus 2007 om 17:27 #226736Volgens mij een dikke warm-vastloper.
20 augustus 2007 om 17:28 #226737maak je carb eens schoon…;)
20 augustus 2007 om 17:29 #226738zo te zien verlies je compressie.. of trek je valse lucht.
luchtfilter al nagekeken? alle pakkingen na gegaan?
ik denk dat het de grootste kans heeft dat het je zuigerveren zijn;)
of natuurlijk een warmloper in het ergste geval, haal de zuiger maar eens uit elkaar.20 augustus 2007 om 17:30 #226739reiniero :
maak je carb eens schoon…;)heeft ie al gedaan, lees effe beter;)
20 augustus 2007 om 17:52 #226740heb ook eens gehad op me scooter, was warmloper, maar me cilinderwand bleef goed 😀
en ja, das 95% compressie verlies…….. dus ff zuiger deraf halen, kijken of ie nog te gebruiken is (meestal niet), want meestal zijn t de zuigerveren die t begeven…… als ie nog te gebruiken is, dan moet je alleen nieuwe zuigerveren halen.. anders ook ff nieuwe zuiger halen (zuigerveren zitten derbij)……… k zou ook gelijk de cilinderwand sporen voor krassen….
EDIT:
nieuwe zuigerveren + oude zuiger = +/- 100 km inrijden
nieuwe zuigerveren + nieuwe zuiger = +/- 150 km inrijdenzo hebben ze t me geleerd… maar doe k ook nauwelijks 😀
20 augustus 2007 om 21:09 #226741
rickgeurten113dankjewel allemaal;) ik ga het proberen jullie horen t zsm
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.