- Dit onderwerp bevat 708 reacties, 89 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2009 om 18:26 #453238
Je kan er ook je voordeel mee doen. De koppeling heeft een grotere diameter, en dus kan je een grotere poelie gebruiken. Dit samen rolt soepeler vanwege de grotere diameters, en theorethisch kan het je dus snelheidswinst opleveren. Los daarvan slijt een snaar ook minder snel als hij een wijdere baan draait.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 juli 2009 om 21:25 #453243njah, dat was ik ook van plan. ik ga neit kleiner dan 80 rijden, misschien wel weer de 90 er op. maarja, eerst de plof weer aan de praat krijgen:(
3 juli 2009 om 12:18 #453254nou, schiet mij maar af. ik heb de boel zonet net zo in elkaar gezet als gister, maar hij loopt nu weer als de brandweer:? hier kan ik dus niet over, nu weet ik nog niet wat het was.
@hansieb, ik weet niet wat het probleem is met de simokoppeling, ik reed net 64 gps met een poulie 80. owk, het gaat langzamer dan een gewone koppeling met poulie 80, maar het lawaai is wel een stuk minder, hij is nu een stuk rustiger
16 juli 2009 om 15:12 #453521weer ff een updatetje
al begonnen met mn racer. heb de stang er tussen laten lassen door mn pa.

direct ook de vervelende plekjes dicht laten bakken.

ik ben er ook al uit hoe hij er er verder uit komt te zien. het wordt definitief british racing “jaguar” green(RAL 6005) met wit.
het blok ben ik ook al uit. een simo 2007=)=)
weet nu al dat dit een langer project gaat worden, maar het moet ook echt iets goeds worden
16 juli 2009 om 15:27 #453524leuk die simo 😉
16 juli 2009 om 22:16 #453534hoi het frame ga je zeker stralen als ie naar de coater gaat? ideeen zijn goed! maar hoe ga je die simo er nu onderbouwen?
als je alles klaar maakt kan ik het wel voor je lassen:)
16 juli 2009 om 22:22 #453535Zou ik idd wel alles eerst pas maken voordat je em naar de coater brengt.
17 juli 2009 om 07:40 #453538@peter139, bedankt vor het aanbod

jup, ik ga het frame eerst aanpassen. de velgen gaan binnenkort al wel naar de coater, samen met wat klein spul wat ook wit wordt.
ik moet nog ff bedenken hoe ik het frame ga aanpassen voor het blok. om nu sil zijn perso door te lezen en alles simpelweg net zo als hem te doen vind ik een beetje lame. heb al wel wat ideeen, maar kean het [pas echt uitwerken als het blok hier is.
ga hem binenkort nog wel ff het frame beroerd zelf overspuiten. aangezien er nu een aantal stukken gelast zijn, en deze nogal snel roesten. dan roest hij tenminste niet meer zo rap
als hij klaar is wordt hij uiteraard gewoon gestraald en gecoat.
17 juli 2009 om 12:38 #453543Nice bart ben echt zeer benieuwd wat je ervan gaat maken

Ga je het blokje nieuw kopen of heb je een leuk 2e handje op het oog?17 juli 2009 om 15:49 #453545dankje speedbuxy
ik ga een nieuwe kopen(jaja, geld te veel ofzo:con). ik ga het spreiden over een redelijke tijd, dan valt het wel mee. gewoon elke maand een bedragje aan de kant leggen, en dan komt het aan het eind van het jaar wel goed. ondertussen alvast alle andere kleine dingen regelen zodat ik direct kan beginnen als ik het blok binnen heb.
19 juli 2009 om 12:18 #453578zo, nog ff weer een updatje van het rollende frame. vandaag weer van poulie naar vario gegaan. dat vervangen van die as stelde achteraf ook helemaal niks voor. als het stopt met regenen ff kijken hoe hard hij nu loopt. strax ook nog maar beginnen met het aanpassen van mn kickblok op mn DR.
en omdat ik ergens moet beginnen met het project, gister 5m witte buitenkabel(remmen enz.) binnen gekregen:D
22 juli 2009 om 11:26 #453679weer even een klein updateje.
mn eerste onderdelen voor de racer zijn binnen:D ik bestel elke maand gewoon een paar dingen, dan heb ik alles wel compleet op het moment dat de engine komt. ff een foto’tje van de onderdelen

de snaar is trouwens voor mn gewone ciao, die autodealers hier kunnen op 1 of andere manier niet de goede maat leveren:?22 juli 2009 om 12:30 #453680hoi, de snaar kun je wel gewoon bij een autozaak kopen hoor. bv brezan oid. Het is wel zo dat een autosnaar iets anders van vorm is en minder soepel, maar daar merk je niks van.
22 juli 2009 om 12:36 #453683nou, ik ben 2x geweest, en kreeg bijde keren een andere snaar mee waarvan ze zeiden dat hij zou moeten passen(hebben naast de orriginele gehouden) maar paste bijde keren niet:( maarja, niet zon ramp. had hem ook niet direct nodig. heb er altijd 1 reserve. wel handig voor als er iets mocht gebeuren
26 juli 2009 om 16:27 #453756vandaag weer bezig geweest met de racer. het frame moest nog in de lak omdat het anders weggeroest is voor het bij de coater komt.
het kon mij niet zo veel schelen wat voor kleur er op zou komen, maar cris(ook hier opt forum) bleef zeuren dat ik een bepaalde kleur groen moest gebruiken. dus hij heeft van de week zo’n busje verf voor mij gekocht:D:D
vandaan even snel het frame kaal/netjes gemaakt. de verf hoeft niet goed te zitten, want h et wordt toch weer gecoat, maar het hoeft er nu ook weer niet vanzelf af te vallen.
hieronder een korte fotoreportage van deze dag(klein detail, van niks tot eind laklaag zat 2 uur tijdsverschil:D:D):

primer1

primer2

shiny:D

dusssss:D:D

dit model was dus eerst de bedoeling, maar de vork wordt vervangen voor een bravo vork. ik weet nog niet welke kleur de vork wordt(iets met groen of wit) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.