Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

Er zit nu een “iets” tammere setup onder 😛 Ik ben zeer gehecht aan mijn rijbewijs 😛 De coating begint helaas wat te scheuren op sommige plekken, dus begin volgend jaar dat ook maar eens overnieuw laten doen denk ik.

Docs
      Topic starter

Maar weer eens een updateje. Er veranderd niet veel aan de brom, maar rijd af en toe wel rond 🙂
        Vorige week wilde de kick alleen niet meer…. tot nu toe geen tijd voor gehad maar vandaag maar eens losgehaald.
        Blijkt dat de naaldlager helemaal vast zat 😕 Hij wilde niet meer draaien. Na wat onderdelen los te hebben wou de as alleen nog maar heen en weer in een rechte beweging.

Na het helemaal los halen was het ook wel duidelijk, de naaldjes zat helemaal vastgeroest. De vorm van de naaldjes was ook helemaal terug te zien op het asje. Met veel pijn en moeite de lager er uit gekregen…. Is er iemand die toevallig weet wat voor maat lager er in zit? Wat er op staat is niet meer te lezen…

Meteen het asje maar ff geschuurd met papiertje 1000, voelt nu in ieder geval weer glad 🙂 Mocht iemand een heel ronsel hebben liggen waar hij/zij graag vanaf wil dan houd ik me ook aanbevolen (a)

Docs
        Topic starter

Heb inmiddels het artikelnummer(235830), en een toko in Italië heeft het lager, maar om nou €30 verzending te betalen voor een lager van €5 :pest

AA-T
          Sleutelbeheerder

In Groningen (en vast ook wel ergens anders) zit de zaak Brammer.
            Deze heeft een heel groot assortiment aan lagers (link), en als ze het niet in huis hebben kunnen ze het wel bestellen. Ooit eens een onmogelijk te vinden lager gehaald, waar de tekst half vanaf gesleten was. Ze waren heel behulpzaam en samen (na wat meten) hebben we uiteindelijk het juiste lager gevonden.

Je kan ze altijd eens een belletje geven of langsgaan, ik weet zeker dat ze je kunnen helpen.

Docs
            Topic starter

Dank voor de tip :thumb zitten hier alleen niet in de buurt. Ga nog even zoeken of we hier een soortgelijke zaak hebben zitten.

zevenenergie
              Donateur

Je kan voor de maat de diameter van de as en de diameter van het huis opmeten. De lengte kan je waarschijnlijk nog wel opmaken uit het oude lager.
                https://www.lagertechniek.nl/?product_type=354

Martino
                Moderator

Ik heb ooit eens alle soorten lagers genoteerd en als ik op mijn lijstje kijk;

Kickronsel
                  – 1x HK 1514-rs
                  – keerring 15x21x3

Docs
                  Topic starter

Martino :

Kickronsel
                    – 1x HK 1514-rs
                    – keerring 15x21x3

Danku :bier dat waren inderdaad de maten, en ik heb inmiddels een nieuwe. Dit weekend alles weer ff in elkaar zetten. Inmiddels ook extra onderdelen kunnen vinden(zowaar “goedkoop” via Marktplaats), dus ik heb een extra leeg carter, kickas met tandwiel en compleet ronsel met ketting.

zevenenergie
                    Donateur

Das Mooi,

IJskonijn
                      Bijdrager

Martino :

Dat lijstje lijkt me een perfecte kandidaat voor een FAQ/How to! =)

No replacement for displacement

Florian
                        Moderator

Leuk om te zien dat jij zo nu en dan ook nog bezig bent met de brommertjes Bart8)

Docs
                          Topic starter

Door andere hobby’s en werk is er weinig tijd, maar het blijft een mooie hobby =) Binnenkort een iets grotere update.

Docs
                            Topic starter

Dag 1 van de vakantie knutseldagen.

Het werd wel eens tijd om de bandjes van de brommert te vervangen. Daarnaast had ik nog wat dingetjes liggen die nog niet waren ingebouwd. Ook heb ik steeds last van lekkerij aan de “kick kant” van de krukas… Ik heb via Marktplaats wat kick delen voor weinig kunnen krijgen. Beetje jammer dat ik achteraf pas zag dat het een CP groot helft is met ook nog een stukje er af gezaagd… Hopelijk past het kleine helft fatsoenlijk.

Na een half uurtje stond hij er zo zielig bij.

Jup, die mag wel eens vervangen worden…

Meteen vaste lagertjes er in :lol

En de nieuwe schoentjes 8)

Van de week weer verder :lol

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Leuk dat je er weer mee bezig bent Bart :thumb

Docs
                                Topic starter

Het blijft altijd wel 😀 alleen weinig tijd(iets met andere prio’s). Hoop er ooit nog weer een brom PX bij te hebben, zonde dat ik die ooit weg gedaan heb….(Hansieb, is hij er nog? :lol)

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.