Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Donateur

Ander zadeltje roggelen en hij is perfect:thumb
      Hoe kom je aan die 50 euro? zoek er al een tijdje 1

Kun je nog gewoon nieuw kopen op JMPB. Als je de 50 Athena koopt krijg je een Eurocilindro binnen.

Docs
      Topic starter

Dit is net een nieuw zadel…
        Ik heb er 30 eu voor betaald 🙂 Wel met dezelfde zuiger als bij JMPB. Dan mis je net wat spoeling. De zuigerpoort heeft eigenlijk alleen de binnenste 2 poortjes.

speedbuxy
        Bijdrager

docs911 :
          Vervolgens alles uit elkaar getrokken om te zien wat er in zat. Kwam ik er achter, 2 snor en 1 bromkruk :(. Wel apart, het waren namelijk allemaal brominlaatjes.

Ik heb ook het idee dat de meeste Vespa blokjes in algehele zin met snor krukjes voorzien zijn.
          Want ik heb tegen de 10 blokjes uit elkaar gebrand met als score 1 brom kruk en de rest snor, terwijl maar 1 carter ook echt snor was.
          Dus misschien is de door ons betitelde snor kruk eigenlijks meer een brom kruk:lol
          Maar lekker bezig weer en ook al zit het jou niet vaak mee you still goining strong:thumb

Docs
          Topic starter

Dat zou wel jammer zijn, dan zit er nu een snorkruk in…. 😛
            Jup, we blijven gewoon doorgaan 🙂 😉

Docs
            Topic starter

Weer even een heel klein ZUCHT!!!! momentje.
              Voor de verkoop net een foto gemaakt van de platte vlakken van mn 2 snorkrukjes. Altans, dat dacht ik…. Lagen er nog 1 snor en 1 bromkruk… Heb ik dus een snorkruk in het blokje gezet…

Docs
              Topic starter

Na maaaaanden(eigenlijk jaren :P) weer eens een update. Ik zie hier boven dat er heel 2014 niks gebeurt is….
                Vandaag bezig geweest met een aantal onderdelen die al maanden op de plank lagen om er op te zetten.

De voorvelg is nu voorzien van een as met vaste lagers.

Het achterwiel heeft nu de schevige driekhoek.

Nu staat hij er dus zo bij. Het enige wat nog moet is een aantal kabels vervangen, en dan is hij eigenlijk klaar.

En dan ook meteen het begin van het einde van de Citta, als hij helemaal klaar is gaat hij de verkoop in. Aan de datum van de laatste update is te zien hoeveel tijd ik er voor heb… en het is zonde om dit ding ergens weg te laten rotten. En ik heb nog een geld slurpende hobby, dus kan het geld daar ook wel goed voor gebruiken.

De bravo blijft nog wel. Die is helemaal standaard en gaat gebruikt worden voor boodschappen/kort afstanden ritjes.

Docs
                Topic starter

Na tijden weer een updateje. Er is weer van alles veranderd. Het was in eerste instantie de bedoeling om na de Citta ook de Bravo te verkopen waardoor ik niks meer over hield. Misschien na verloop van tijd dan weer ergens een simpel Cioa’tje kant en klaar kopen om wat in Emmen rond te tuffen.

En toen kwam Tonni met een mogelijke ruil 😀 Hij wou altijd al wel een Bravo en wou hierdoor wel ruilen met zijn Oranje Ciao.
                  Op deze manier waren we beide geholpen met alleen de overschrijfkosten.

Zo gezegd, zo gedaan. Hieronder de laatste foto van het Bravo bouwpakket 😀

Ik zal in het weekend even een foto plaatsen van de Ciao.
                  Er zal niet veel aan gebeuren. Er komt een standaard kickbrom blokje in met vario en een cittypuffer.
                  Ik ben van plan om de zwarte vork nog weer in dezelfde kleur te coaten en verder eigenlijk niet zo veel. Voornamelijk nu eens een brommer klaar hebben om gewoon mee te kunnen rijden 🙂

Docs
                  Topic starter

De foto duurde iets langer dan het weekend…

Wat stond er vervolgens allemaal op de planning:
                    – Blok uit de Bravo helemaal bij langs gaan
                    – Voorvork+spatbord weer oranje laten coaten
                    – Vario controleren/delen vervangen
                    – Kabelboom vervangen zodat remlicht mogelijk is

Om remlicht mogelijk te maken was er ook een andere onsteking nodig aangezien er nu een 3 spoels in zat. Deze heb ik via het forum op de kop getikt maar de bedrading was niet meer helemaal in topstaat. Hier nieuwe kabels gesoldeerd en direct wat langer gemaakt zodat er vooral bij de CDI wat meer ruimte is.

Nu kreeg ik de 3 punts stekker er niet weer netjes aan en had niet veel vertrouwen in de levensduur van de verbinding. Op het werk kreeg ik het er met een andere knutselaar over en hij kwam met de volgende stekkers. Deze worden in de modelbouw wereld gebruikt voor accupacks. Perfecte maat en soldeerbaar 🙂 En kost ook nog eens niks vanuit China…

Na wat rondzoeken kwam ik een coater in de buurt tegen die de vork+spatbord wel wilde coaten(PowerCoat, Schoonebeek). De het spul uit de brommer en richting de coater 🙂

Zielige brommer zo 😛

Een week later kon ik het spul weer ophalen in RAL 2004 🙂 Ze hadden het voorbeeld stukje ook even opnieuw gecoat… koste verder niks extra.

Aangezien de vork nu toch uit elkaar lag direct de vering vervangen.

En weer een fris vorkje 🙂

Vervolgens stond hij er weer zo bij 8)

Daarna de vario eens goed bekeken. De schijven waren behoorlijk roestig en de rolletjes waren meer vierkant dan rond… Dus de vlakke schijf vervangen en nieuwe rolletje geplaatst. De klok was ook gehoorlijk ranzig en lekte. Dus even van een nieuwe pakking voorzien, de olie vervangen en weer gemonteerd met het JMPB bouten setje.

Het blok zag er verder netjes uit, geen lekkages voor zo ver ik kon zien. Wel even de ontsteking vervangen van 3 naar 4 spoels.

Vervolgens de nieuwe boom vanaf het stuur naar het blok getrokken zodat ik even kan testen of alles werkt. Het licht werkt :). Ook direct de claxon aangesloten. De kabel hiervan bij het stuk boom vanaf de remlichtschakelaar in gefreubelt zodat je die verder niet ziet. En natuurlijk een spiegel geplaatst 😀

Volgens week afmaken 8)

Tonni
                    Moderator

Mooi! Hij ziet er weer strak uit, zoals ie verdient na al die jaren trouwe dienst!
                      Blijft toch raar om hem bij een ander in de schuur te zien haha

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Noetiepoerker26
                      Donateur

Mooi ding, maar waarom rijdt je nog met een standaard voorvario??:?

Docs
                        Topic starter

Omdat ik hem zo standaard mogelijk wil houden. Het is al een brom setup in een snor frame.

Noetiepoerker26
                          Donateur

aha, vandaar:con

Frankp
                            Donateur

ziet er weer erg netjes uit!.

Een brom setup op een snor is ook altijd een goede combo

speedbuxy
                              Bijdrager

Die staat er weer mooi fris bij zo:thumb

ritze
                                Bijdrager

leuk gedaan met die stekkers 😀 ik altijd maar klooien met die soldeer pen 😀
                                  brommer ziet er goed uit, kleur is ook vrij apart.

love it :thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.