Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

Jwel, maar als je gewoon kijkt zie je het niet. Als je er met je neus op gaat liggen, en weet dat je iets moet zoeken wat niet klopt zie je dat er een 8 staat ipv een 0.

Maargoed, het is duidelijk hun fout. Aangezien er nu iemand zn brom wil schouwen met dat nummer had dit kentekenbewijs nog niet mogen bestaan.

Docs
      Topic starter

Nouuuuu, geluk gehad 🙂 Die kerel van de RDW was er al snel achter dat zij een foutje hadden gemaakt, en ik krijg nu dus gewoon een nieuw setje papieren. Geen keuring 🙂

Aangezien ik nu toch een dag vrij was, en de afspraak 10 minuten duurde (ipv de 4 tot 8 uur die in de brief stond…) maar even verder gaan sleutelen.

Het huidige project lijkt zowaar ook eens helemaal uitgevoerd te worden 😛

Staat er best goed onder 😀

En om het roer weer eens volledig om te gooien… Er komt ook weer vario onder.

Nog even een totaalplaatje

Wat moet er nu nog gebeuren:
        – Gaskabels pasgemaakt worden(ivm kabelsplitter)
        – Carbs afgesteld worden
        – Vario afgesteld worden

Hopelijk binnenkort meer 🙂 Dan ook over de Bravo.

Florian
        Moderator

Dat ziet er goed uit Bart. Welke cilinder ligt eronder, een 43mm Polini?

Dit is mijn oude Giannelli Mega nietwaar? Hij ziet er nog keurig uit gelukkig:D

Docs
          Topic starter

43 DR 8)
            Die is inderdaad van jou. Die gaat echt nooit meer weg 🙂

Piet30
            Donateur

aah, I was always speculating what function the red foam in the Pinasco side inlet set has when I saw it.

Can you help me? What is the function of that foam?

Martino
              Moderator

Normally this foam wil fit inside your sidecover from a Ciao or Si, hence the rounding of it. It works as a filter for your second carb.

Docs
                Topic starter

It is used as the filter. It closes de camber in the sidepanel, so it functions as a filterhousing. I hope you understand my verry pro paint skills 😀

Docs
                  Topic starter

Its alive 🙂 Afstellen is nog niet helemaal klaar…
                    Ik had eerst de “2de” aangesloten met een chokeknop, maar is een beetje freaky… het is mooi dat dat ding niet vanzelf teruggaat, maar dat doet hij dus ook niet bij remmen 😛 En nog een extra handle constant ingedrukt houden is ook niet wat…

Op dit moment met 1 carb 60 gehaald. Van de week de kabelsplitter er tussen knopen en zien wat er dan gebeurt. Dan nog “even” de vario afstellen en dan klaar voor de meeting 🙂 Dan heb ik na jaren eindelijk weer iets fatsoenlijks om te “showen”:D

Dat standaard schuimfilter is trouwens waardeloos. Het rode gedeelte valt helemaal uit elkaar…. Maar kijken of ik er een gewoon filter op kan knutselen die ook achter de kap past.

Docs
                    Topic starter

Ben inmiddels best tevreden over de citta. Misschien nog wat finetunen maar ik denk dat ik hem zo laat tot de meeting.

Omdat er nog genoeg tijd is dacht ik, goh, ik kan de bravo ook nog wel klaarmaken 🙂

En wat zegt het lot: :fuck2

Het begon met de vario. De vorige eigenaar zou de olie er uit halen voor vervoer, maar dat was blijkbaar niet gebeurt… En alles netjes in bubbeltjesfolie gestopt dus ALLES was goed ingevet 🙂

Daarna wou ik de trapas monteren maar het schijnt een oud type brug te zijn waar de huidige trapas bussen niet in passen….

Nou, dan maar het blokje 🙂
                      Zie ik dat het 3de ophangpunt is afgebroken… Crap… Nouja, shit happends. De kering zat er ook niet in dus hij moest toch uit elkaar. Ik draai de blokboutjes los en leg het grootcarter op de bankschroef om heet te stoken, valt het klein carter + kruk er uit… En de lager zat nog in het carter. Nouja, gaat lekker. Dan nog maar de kruk uit het klein carter stoken.
                      Ik pak het klein carter en de kruk vast en haal ook die zo uit elkaar….. Lekker allemaal…
                      Dus de hele boel kan de afvalbak in 🙂

Ik denk dat ik alleen met de Citta kom op de meeting kom 😀 :pest :kots

SpeedyVespa
                      Donateur

het zit je ook niet mee he bart 😛
                        Wel vette citta trouwns!
                        Succes ermee!

speedbuxy
                        Bijdrager

Volgens mij zit er bij Groningen en omstreken een bepaalde anti Vespa golf stroom waar precies jij en Javad af en toe precies onder vallen:lol
                          Maar je blijft er net zoals Javad wel altijd positief onder:thumb
                          (ik had al lang een dikke voorhamer bij de Gamma gekocht:lol)

Edit
                          Word bij nader onderzoek een sledgehammer:lol
                          http://crossfitbattlefield.com/wp-content/uploads/2011/10/sledge-hammer.jpg

Een sled(ge)hammer:lol:D

lourensvespaciao
                          Bijdrager

Mooie Citta!

Docs
                            Topic starter

@lourensvespaciao, thnx! :bier

@SpeedyVespa & speedbuxy
                              Achja, ik heb niet voor niets deze handtekening gekozen 😀
                              Het komt ook vast wel weer goed 😛 Van de week nog ff de Citta finetunen en het komt helemaal goed op de meeting 8)

Docs
                              Topic starter

Kreeg vandaag een mooi pakje binnen vanuit Limburg :bier

It’s alive and kicking 🙂 Rijd 43 GPS en 45 op zn eigen teller. Mooi klaar voor de keuring 🙂 Werkt toch fijn alles compleet en vooral heel is 🙂

Vervolgens ook nog wat nieuws voor de Citta 🙂

Het is alleen niet de originele zuiger. Er zit een Vertex zuigertje bij. De poort in de zuiger klopt alleen niet… Dus ff kijken wat ik daarmee ga doen.

Docs
                                Topic starter

Weer even een update 🙂

It’s alive, again 😛
                                  Het was even een uitdaging, maar het is gelukt.
                                  Een aantal blokjes bij elkaar gezocht de laatste tijd om uiteindelijk twee blokjes te kunnen maken.

1-50cc eurotje

2-65cc DR

Vervolgens alles uit elkaar getrokken om te zien wat er in zat. Kwam ik er achter, 2 snor en 1 bromkruk :(. Wel apart, het waren namelijk allemaal brominlaatjes.

Toen ik dit zag even foto’s gemaakt om ze direct op het internet te zetten. Vervolgens de SD kaart in de mn laptop laten zitten… Dus foto’s gemaakt voor niks….

Dus even in het kort 😛 Zoals gewoonlijk ging alles weer goed…
                                  De zuiger hoort niet bij deze cilinder, dus de poort klopt hier niet bij(een vertex, maar dus met andere poort…). Is volgens mij meer een 50cc DR zuigertje. Dus de poort een beetje breder gemaakt zodat hij alle 4 de poort voed.

Daarna de poorten in de cilinder geveild in de cilinderhemd. Heb hier voor gekozen omdat ik dit carter weer voor een andere 50 snel kan gebruiken als er wat met deze gebeurt. Anders heb ik straks een gatenkaas carter.
                                  Ik heb wel de inlaat opgeboord naar 13mm en de inlaat een beetje geveild.
                                  Wat ook wel weer lekker mee zat, er zat geen pistonpen bij de zuiger…. En de pistonpen van een piaggio cilinder was te lang, dus er één in moeten korten…

Maaar, uiteindelijk alles in elkaar, en het loopt. Vandaag nog even wat met sproeiers geprutst en hij loopt redelijk stationair. Door het mooie weer kan ik niet proberen…

Eindresultaat:

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.