- Dit onderwerp bevat 708 reacties, 89 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 februari 2012 om 14:45 #452547
Hij is redelijk nauwkeurig, eigenlijk meer dan ik verwacht had dus heel blij mee 🙂 Kost ook niet veel, dus dan kun je ook niet alles verwachten.
Het gaat er om dat de lagers neit warmer dan 125 graden en het alu voor de durafix 400 graden word. Dus dat wil hier prima mee.
16 maart 2012 om 22:05 #467794Nou, weer eens een update. Maar dan wel in 1x van 3 week werk :ehh
3 week terug weer begonnen met sleutelen. Het hele kickgebeuren van de Kick SE was niet helemaal 100 dus deze maar even gereviseert. Een vers krukasje er in 🙂 nieuwe lagers, allemaal dikke prima 🙂

Omdat ik het vastbouten van een stop voor de kickpedalen maar een prutsysteem vind, heb ik hier wat anders op bedacht 🙂 Een plaatje van 3mm staal met een piston pen er op 🙂 en dit vastgebakken aan het frame. Nooit meer krom trekken 🙂 Het ergste wat er nu kan gebeuren is dat de pistonpen uitbreekt…. Ook heb ik Alu stepjes op de kickpedalen gefabriseert. Dit lijkt een stuk beter dan de standaard steunen vind ik zelf.

Alles er weer onder, ziet er netjes uit 🙂

De Mega even voorzien van een extra laagje lak. Daar zat niet te veel op, en om er voor te zorgen dat hij niet weg roest.

Volgende dag, tijd om te testen. En wat denk je…. lekker carterpakking :pest:cry
Dat heb ik nog nooit gehad :S Maarja, alles heeft zn eerste keer…Maargoed, een tijdje geen tijd gehad om er wat aan te doen, dus vandaag maar weer even aan de slag 🙂
Het resultaat:

Ziet er weer netjes uit. Deze keer voor de zekerheid overal even een dun laagje vloeibare pakking tussen gesmeerd. Gaat niet weer lekken :pestAlles er weer onder, nog even de kickketting gefinetuned. Die stond niet goed op spanning, en het wou ook niet echt lukken, dus een schakeltje er tussenweg gehaald 🙂
Resultaat 🙂

Ook hier het roostertje wat ik laatst opgehaald heb bij Herr Flick. Scheelt een hoop licht in je eigen bakkes tijdens het rijden 🙂EDIT: Owja, loopt nu trouwens weer als de brandweer 😛
17 maart 2012 om 11:51 #464646Staat er weer mooi fresh bij

Maar knal eens een leuk filmpje met die keycam van je.
Want iets wat als de brandweer loopt genieten wij altijd graag van mee:lol17 maart 2012 om 17:28 #467462Ik zal van de week ff een stukje klitterband op mn koplamp monteren 😀
19 maart 2012 om 12:10 #487976http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=28621&n=last#bottom :cry:cry
Na een paar jaar trouwe dienst moest ik een keuze maken. Of de Ciao of de Citta de deur uit. En toen was de keuze eigenlijk best snel gemaakt (a)
In de Citta zit al zo veel werk om hem zo te maken als ik wil dat ik dat er nooit uit ga krijgen. Ook omdat er dingen op zitten die 90% van het forum niet wardeerd(zoals de koplamp :D:D)
2 broms onderhouden lukt me gewoon niet qua tijd en geld. De Paintball club waar ik bij zit word steeds actiever, en we gaan dit jaar voor de competities 🙂 Dus er komt nog minder tijd, aangezien dit altijd op zondag is(en ik zaterdags al scouting heb)
Het doet wel een beetje pijn, maar sommige dingen moet gewoon… 🙁 (wat een wijsheid hier weer.. :P)
2 april 2012 om 08:27 #485417Weer een paar aanwinsten.

Nu kan ik de RV gaan aanpassen op de 43 Pinasco DEPS 🙂 Nu alleen nog iemand vinden die voor mij de poorten netjes wil doorprikken 😛En eindelijk een kookplaatje 8)

Koste wel €3,- 😛Qua temperatuur dikke prima 😀 De lagers zouden over de passing moeten vallen als er 90 graden verschil zit tussen het lager en de de kruk dan wel carter. Met 125 moet dat wel lukken lijkt me 🙂 Dit is standje 2 van de 4 van de plaat.
2 april 2012 om 09:06 #467416Waar gehaalt voor die 3 euro, want dan wil ik dat ook halen. Beter als mijn ”beun”manier, plaat warm maken lagers erop laten liggen en dan oppakken en erom heen gooie xD
2 april 2012 om 09:10 #456102Rommelmarkt for the win 😛 Voor €20 heb je al een nieuwe, dus als het echt moet is het ook niet echt een mega investering.
2 april 2012 om 09:51 #490993D8 altijd dat die krenge vrij duur waren. Eens een adres zoeken waar ze het uberhaub verkopen
2 april 2012 om 09:52 #491000Blokker en dat soort winkels 😉
8 april 2012 om 19:42 #465287Nog 1 laatste troosteloze foto voor hij definitief weg gaat :cry:cry
De laatste foto van deze Ciao in deze perso. Hopelijk komt er een nieuw baasje die goed voor hem gaat zorgen 🙂
Tot ziens lieve Ciao 🙁
Zo, nu weer verder met de Citta 😛 Ik heb bij Citt-Florian een Mega gekocht voor de Citta 🙂 Dit omdat ik dit toch een super pijp vind, maar de Ciao versie niet echt mooi staat.
Ik ga nog 2 CP blokjes aanschaffen waar ik de “dagelijkse” setup van maak voor de Citta. Dan heb ik alle tijd om de RV+Pinasco DEPS+19mm carb goed en netjes in elkaar te zetten 8)
15 april 2012 om 18:05 #490694Weer even een kleine update.
Aangezien er geld binnenkomt van de Ciao, kan er weer geld uit voor de Citta 😛 Van de week zijn de eerste 3 pakketjes binnen gekomen. JMPB met wat klein spul, een doos van oldschool met 2 CP blokjes, en een doos van Easyparts met wat spuitbussen 🙂 Binnenkort de Citta helemaal klaar maken 8) Nu nog de goede temp om te spuiten 🙂

26 april 2012 om 08:26 #491587Nou, weer even een update. Er gebeurt van alles, maar niet altijd tijd om een update te posten.
Allereerst nog even de inhoud van de JMPB doos.

En nog wat nieuwe dingetjes binnen gekregen.

En het allermooiste =)=)=)=)=)=) (Thnx Florian
)

De fietstasbeugels zijn momenteel opweg naar de coater en worden oranje gecoat zodat ze matchen bij de rest 🙂 De chrome die er op zat was niet meer te herstellen.
Ook maar even een ander blokje onder de Citta gegooid. Nu heb ik tijd om aan de RV+DEPS te werken terwijl ik gewoon rond kan tuffen. Hiervoor heb ik de beste van de 2 blokjes gekozen.

De RV gaat op tijdelijk stalling 🙂Blokje 1

Blokje 2

Blokje 2 had ook een vage krukas, iemand dit eerder gezien?

Het is dus blokje 1 geworden die ik een beetje heb schoongemaakt, en waarbij de ontsteking is omgebouwd naar een externe CPVV.

Alles zit weer in elkaar, en loopt 🙂 Wel weer even wennen, zo’n standaard setup 😛
Ook nog even de klok gefixt. Die ik een tijdje terug gekocht had, en die NIET zou lekken…….:pest

Even een nieuwe keering gegeven en versie olie. Nu is het gelek weer over.Zo, dit was het wel weer even. De komende tijd veel kampen(scouting) en feestdagen, dus maar even kijken wanneer we weer verder gaan.
26 april 2012 om 08:30 #468914Mooie update Bart!
Verkoop je die zwarte wielplaten niet?26 april 2012 om 08:34 #469333Nee, die gaan helemaal nergens heen 😀 Ik heb ze niet voor niets gekocht 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.