- Dit onderwerp bevat 708 reacties, 89 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 november 2011 om 12:55 #465826
Nette citta en niks meer aan doen Bart
. Alleen afstellen dan nog.vergeet niet dat een spiegel een beetje Bart’s imago is;) hehehe
Mike27 november 2011 om 13:14 #455648Mike :
een beetje Bart’s imago is;) heheheIk meende zelfs bart patented:D
Maar idd niks maar aan doen bart hij staat er zo erg netjes bij
27 november 2011 om 13:15 #455272Dank voor de complimenten 🙂
De spiegel blijft er op 😀 Zoals Mike al zegt, tradities moet je hoog houden 😀
Ik ga ergens volgend jaar, als het weer fatsoenlijk weer is, de kappen nog wel spuiten. Het zijn nou een beetje te veel kleuren.
Afstellen moet zeker nog. Stationair loopt hij niet lekker, sproeier maat is niet goed een de snaar staat te slap. Maargoed, ik weet nu dat hij loopt 🙂 Dus ik kan hem nu gerust in winterslaap zetten.
29 november 2011 om 00:02 #491143Hey Bart, goed bezig, zo op de valreep voor de verplichte winterslaap!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 november 2011 om 00:47 #491136Ik ben wel benieuwd wat voor kleur jij voor de kappen in gedachte hebt? Ik vind de huidige samenstelling juist wel wat hebben en vind de combinatie zeker niet teveel. Er is er maar een zoals deze. Het is niet scheeuwerig en hij oogt gewoon wel sjiek.
Het enige waar ik optisch nog aan moet wennen is de ronde koplamp. En wat betreft die spiegel. Ik weet als geen ander hoeveel je zo’n ding mist wanneer je hieraan gewent bent geraakt. Lekker laten zitten.
29 november 2011 om 10:11 #491147Dank heren voor de complimenten 🙂 Misschien heb ik van de week nog een gaatje om de snaar te spannen om te kijken hoe hij echt loopt. Op dit moment gaat hij na ongeveer 30km/h een partij toeren maken….maar gaat hij niet harder.
Over de kleuren, op de foto lijkt het wat, maar van dichtbij niet 😀 Vooral het “witte” spatbord. Die is meer geel en bruin 😛 Maargoed, dat moet sowieso wachten tot volgend jaar. De tijd heb ik niet meer, en het is te koud om goed te kunnen spuiten.
29 november 2011 om 11:07 #491149Tip voor het achterpatbord: Cif en Dasty van de Wibra doen wonderen! Pas wel op met je vingers want Dasty bijt!
29 november 2011 om 12:20 #491146Dasty, doet geen pijn 😛 was der altijd mun hande mee, alleen geen wondjes hebbe
15 december 2011 om 12:25 #491387Even een volldig informatieve update 😛
Aangezien ik nu de hele dag op een stoel zit door mn knie operatie, ga je toch zitten denken 😛 Dus ik heb alvast bedacht wat ik komend jaar met de broms wil gaan doen.
Ciao:
– 15mm spruitstukje maken voor de SHA 15/15. Ik weet hoe ik dit wil gaan doen, en heb al alu geroggeld 🙂
– Daarna dus 15/15 SHA monteren.
– Kleinere poelie.
– Het kick gebeuren goed aansluiten. De stopstift breekt steeds uit 🙁
– Laten coaten 🙂 Het frame begint op een paar kleine plekjes te roesten. Het frame zelf is nog in top staat en uiterst stabiel, en om grote roest plekken voor te zijn wil ik hem laten coaten. Wel in precies dezelfde kleuren 🙂Citta:
– Voorvork beter afstellen. Voorrem inknijpen is tandjes op het stuur 😛 Totaal geen tegendruk
– Verlichting fixen. Werkt niet.
– Alle kappen spuiten.
– Spoelpoorten door laten prikken.Misschien bedenk ik nog wel meer van de week 😛 In ieder geval genoeg te doen 😀
31 januari 2012 om 18:59 #491788Nou, na eeuwen maar weer eens een update. Ik begin weer wat mobiel te worden, dus ook maar weer aan de klus 🙂
Aangezien mijn huidige kickkruk niet helemaal 100 is, en ik klaar ben met de 2de hands krukjes(waar altijd wel iets mee is….) maar een nieuwe gekocht bij JMPB. Maar nu heb ik daar (volgens mij) ook weer wat mee….
Alleerst al de mooie passende verpakking van Piaggio 😛 😮

En volgens mij is bij deze kruk de bigend er niet helemaal ingetikt? Of zie ik dat verkeerd? Niet dat ik straks de boel in elkaar druk, en alles aanloopt 😮

Ook heb ik wat anders binnen gekregen 🙂 Mn lagers beter om de kruk te gaan plaatsen, zonder brander heb ik wat bedacht. Ik ga ergens een elektro kookplaatjes opsnorren en deze hier voor gebruiken. Om de verwarming nog een beetje te verbeteren, aangezien de lagers normaal gewoon op de plaat liggen heb ik LarsM gevraagt of hij wat voor mij wilde draaien. En zie hier, het resultaat 🙂

Verder heb ik ook mn SHA 15/15 binnen. Dat ding is echt HUGE in vergelijking met een 13/13 😛 Zeker wel het formaat van een PHBG. Maar ff kijken of dat in het frame past bij een Ciao. Binnenkort hiervoor een spruitstukje in elkaar bakken 🙂 Moet “alleen” nog een trip en een buisje alu hebben. Alleen nog even ophalen.
Ook heb ik bij LarsM een gare achterbrug en gashandle gehaald. Hier binnenkort even een testbrug van maken. Is wat makkelijker met het “ontwikkelen” van de 15/15 spruitstukjes.
31 januari 2012 om 19:18 #491973Leuk idee die busjes alleen die heb je denk ik niet nodig.
Electrish koken heeft ook zijn voordelen. 😉

In ongeveer 1:30 zijn de lagers al warm genoeg om zonder problemen om de kruk heen te plaatsen.

Ik heb laatst voor voor Daan een nieuwe kickkruk moeten monteren deze zat echt veel beter verpakt als de jouwe. 😕
Voorzover ik kon zien was er ook niks mis met dat krukje.31 januari 2012 om 19:21 #491974Het leek mij wel praktisch 😛
Maar voorzie jij problemen met de kruk? Of moet dit wel goed gaan zo met die bigend? Ik zal het morgen een precies meten, maar het leek me vrij veel, de speling.
31 januari 2012 om 19:29 #491975Het is zeker een goed idee en leuk bedacht, werken zal het wel.

Nu is ons kookstel ook vast wel iets sneller warm als een hobby pitje gok ik. 😛Over de kruk:
Als ik jouw oude mazzu kruk pak heeft deze op het oog net zoveel speling alleen zit de pin wel gelijk met de wang.Mijn bravo 3 krukje ziet er idem uit, ook op het oog dezelfde speling en de pin niet helemaal netjes.
Ik durf alleen niet te zeggen of deze kruk aanloopt heb dit nog niet geprobeerd.Het lijkt er op of het geen kwaad kan maar een voellermaatje er tussen steken en vergelijken kan nooit kwaad natuurlijk.
10 februari 2012 om 14:17 #491970Nog weer een kleine aanwinst.

Voor zowel het kookplaatje(lagers) als voor de durafix(spruitstukjes). Kost vrij weinig, maar functioneerd goed 🙂 Handig die chinezen (http://www.dealextreme.com/) 😛
10 februari 2012 om 14:44 #452546
AnoniemEen Taser ofwa?
Nee, maar leuk ding, is hij ook een beetje nauwkeurig qua temperatuur?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.