Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Ik vind die verschillende schakelaars niet zo mooi staan, waarom niet een paar kleinere?

Docs
      Topic starter

Daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Dat grote ding rechts kan er ook helemaal af. Dan heb je gewoon een “normale” kleine tuimelschakelaar.

Waarom?

Ik vind je Citta erg mooi en strak en daar past dit dashboard niet bij vind ik. Die autostyle killswitch gebruikte we ook bij Spyker voor op het dachboard en heb dit nooit begrepen, alsof je raketten gaat afvuren:D.

Waar is de middelste eigenlijk voor, sigaretten aansteker?

Docs
          Topic starter

Njah, die schakelaar is inderdaad wel een beetje grof. Ik denk dat ik die kap er ook af laat, maar deze had ik toevallig nog liggen. Dit wordt trouwens de lichtschakelaar. De middelste is een “contactslot” 😉

Docs
            Topic starter

Tot na het weekend wachten duurde te lang 😀 Aangezien ik vanmiddag thuis was maar even aan het sleutelen geslagen.

Eerst begonnen met het blokje van de Citta. Aangezien het op sommige plekker nogal lekte maar de boel uit elkaar getrokken om daarna weer in elkaar te zetten met overal naast gewone pakkingen ook nog vloeibare pakking.

Het cilindertje ziet er nog mooit uit 🙂 Ook niet zo raar, aangezien dat ding alleen op de VC meeting heeft gedraaid.

Goh…. Zou hij hier gelekt hebben :pest

Nu zit alles weer in elkaar 🙂 Nu nog 24 uur wachten tot de pakking droog is….

Wat ik ook nog ff wou delen, een vaag klein carter. Volgens mij wist de gieter ff niet welk carter bij nou moest maken 😛 Multifinctioneel, altijd handig 😛

Deze zat bij het kick setje dat ik laatst had gekocht.

Ook maar even aan de Ciao geknutselt. Heb vandaag het kick gebeuren er op gebouw. Nu niet meer rennen 😛 alles paste uiteraard weer niet….. Maar na een paar uurtje gepruts is het toch allemaal gelukt 🙂 Ik heb ook het rekje boven het voorwiel er weer afgesloopt. Hij liep aan bij de wasmachine veren waardoor het heleboel gingen trillen en slecht inveren.

Is het geen mooi stel :D:lol

Lastpak
              Bijdrager

lekker bezig:).
                ik vind de pina 46 echt een gave cilinder, je citta heeft ook een leuke kleurstelling.
                van dat kick mix carter wist ik het bestaan niet af, erg gaaf!
                ik denk dat je hier een hele mooie snelheid mee kan behalen.

Docs
                Topic starter

Nou, het loopt. Maar nog steeds K.U.T.

Er moet ook nog van alles afgesteld worden. Hij heeft duidelijk moeite met de zware vertanding 😛 Dus maandag maar even de witte trekveren in de koppeling drukken. Ook ga ik wat zwaardere rollen proberen, zodat hij wat harder optrekt. Op dit moment trekt mn Ciao met poelie 70 sneller op :D:D

Ook is de sproeier nog wat aan de grote kant denk ik. Volgens mij een 84. Als vanaf stilstand wegrij, en volgas ga, valt hij eerst bijna helemaal weg alsof hij gemoort wordt. Als ik een beetje gas geef blijft hij wel prima lopen.

Ik zal zo nog even een filmpje maken 😉

Docs
                  Topic starter

Uiteraard…. Ik ga het filmen, en hij smoort niet meer… Maargoed, oordeelt zelf 🙂

De snaar slipt nogal door na de eerst bocht 😮 dit is misschien ook wel te horen.

Tips, trucs & ander commentaar is uiteraard welkom 🙂

Docs
                    Topic starter

Weer een mooie update 🙂

Vandaag alles in elkaar gezet en de verlichting aangesloten. Het zit nu zo dat als de brom loopt, het licht ook werkt. Er komt wel een schakelaar, maar nu voor het test kan het wel zo. Ook heb ik alle uiterlijke onderdelen er op gezet, ook de kentekenplaathouder. Zoals te zien is, heb ik het gat van de choke dicht gesmeert. Dit gat ga ik toch niet gebruiken.

Dit moet het worden

Motorisch moeten er nog een paar dingen. Ik ga een rode drukveer proberen. Het blok heeft zo veel koppel, en de vertanding is zo zwaar dat de snaar blijft slippen… Ik hoop dat de rode werkt, en anders toch maar een lichtere vertanding 🙁

Wat moet ik nu nog doen?:
                      – kleinere sproeier
                      – rode drukveer
                      – misschien andere rollen, maar dat kan ik pas testen als de snaar niet meer slipt
                      – chokegat verder plamuren en mooi opschuren
                      – zijkap aanpassen zodat deze er op kan icm de Ivano schaal(dit past namelijk niet… de schaal loopt aan in de kap…)
                      – kappen spuiten

En dat was het wel 🙂

Jarco
                      Bijdrager

Je hoort in het filmpje idd. je snaar doorslippen toevallig wat vettig of gewoon net iets te los?
                        ( Denk eigenlijk wel dat je hier al naar gekeken hebt. )

Maar leuke plannen, blijft een mooie kleuren combo met originele details. :thumb
                        Alleen op de een of andere manier vind ik hem mooier zonder zij-kappen op je brug. 😀

Docs
                        Topic starter

Daar heb ik inderdaad al een keer naar gekeken. De schijven zijn vetvrij, en de snaar is nieuw. We zullen zien wat de strakke veer doet… Maarja, het is wel een 1:6,7 vertanding, dus goed zwaar tegenover een gewone vertanding.

Ik ga nooooit weer zonder zijkap rijden met vario 😀 Ooit een keer een vario in mn been gehad… :S

Jarco
                          Bijdrager

Ow klopt ja, dat was me ontschoten.
                            Dan lijkt het er zeer veel op dat de vertanding de boosdoener is op het moment.

En kwa kappen wel een wijze keuze, het is ook wat minder opvallend voor ome agent natuurlijk. 😀

Docs
                            Topic starter

Dit hoef ik niet nog een keer :D:D:D

Ik moet nog wel even de kap aanpassen… Eerst her huidige gat uitzagen, en groter maken. Gelukkig heb ik hier nog een hele tube plamuur :D:D

Docs
                              Topic starter

En ik kon niet wachten 😀

Ik moest nog even iets bij Cris brengen voor zn Citta, en ik wist dat hij nog een rode drukveer had liggen. Nu is die van eigenaar verhuisd 😛 Morgen maar even monteren 🙂

Docs
                                Topic starter

Omdat ik nog in de spirrit zit, en toch niks te doen heb 😀 maar even verder geknutselt.

Heb de bol voor de achterkoppeling in de kap aangepast. Ik wil toch met kappen gaan rijden. Eerst maar de helft van de bol er af gesneden. Heb er 2 sec over gedacht om het zo te laten 😛 Maar dan komt er alsnog meuk in…. Dus maar helemaal dicht.

De boel meteen even vast gelijmd en volgesmeert met plamuur. Was nog best een eind wat er aanliep 😮

En nog even een totaalplaatje van de Ciao 🙂 Het enige wat er misschien nog veranderd is dat er een vario op komt, maar verder blijft hij zo 🙂

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.