Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

Zo, weer even een updatje 🙂

De SE van de Ciao is inmiddels al weer de deur uit. Hier voor in de plaats is er een kick SE gekomen 8) Mede mogelijk gemaakt door Martino 😛

Als alles een beetje mee zit krijg ik van de week de overige kick spullen binnen 🙂 Dan kan ik het frame gaan aanpassen 🙂

Ik wou eigenlijk vandaag nog bezig met de Citta, maar gister had ik een nogal gezellig feestje, dus of dat nog wat wordt weet ik nog niet 😛

Binnenkort meer 🙂

500
      Donateur

Komt cris ook? Ik wil opzich wel eem komen kijken maar ik ben ook niet helemaal top fit

Docs
        Topic starter

Cris is nog minder fit dan wij beide denk ik 😉 wordt niks vandaag gok ik zo 😛

Docs
          Topic starter

De motivatie vinden is toch nog gelukt 😛

Allereerst heb ik het blok er maar eens helemaal onder vandaan gehaald. Na eerder al nieuwe pakkingen voor het membraanhuis te hebben gemaakt ging ik nu ook maar ff alle pakkingen aan het carter controleren.

Lekker, zo’n lekkende uitlaat op nieuwe onderdelen…. 😛

Dit was de reden voor de lekkende uitlaat. Maar ff een echte klem voor gekocht 🙂

Lek 🙁 De carterpakking zelf lekt volgens mij ook :pest Binnenkort het blok dus maar HELEMAAL uit elkaar en alles vervangen. Dan ook maar even overal vloeibare pakkingen tussen smeren. Hopelijk dicht hij dan wel….

Verder nog even met de elektra bezig geweest. Aangezien je nu alles koopt zonder montage materiaal aan de losse draad van de spoel moest ik dit zelf weer fixen…. Dit keer het isolatielaagje overal wel flink weggeschuurd 😛 Niet dat het licht het straks niet doet, en ik alles weer uit elkaar kan trekken.

Verder ook alvast met het kickblok bezig geweest. Heb even een voetpakking gemaakt. Helaas slaagt polini er weer niet in om iets alles goed over te laten lopen. Ik heb de pakkingen zo gemaakt dat hij zowel bij de cilinder als bij het carter nergens uitsteekt.

Het scheelt niet veel, maar het loopt weer niet perfect over…. Ik weet niet niet of ik hier wat aan ga doen, want mn miniboor(van mn pa :P) is overleden en er is nog geen zicht op een nieuwe op korte termijn. Ik denk dat ik hem gewoon zo in elkaar zet.

Binnenkort weer meer 🙂

Docs
            Topic starter

Weer even een updateje.

Gister weer een keertje niks te doen, dus maar even met de broms bezig 🙂 Dit stond op de planning voor gister.

Helaas is het niet allemaal gelukt, maar wel een heel eind. Een aantal domme fouten gemaakt…. Maargoed, soms heb je dat 😛

Eerst maar eens begonnen met het in elkaar zetten van de kick SE. Hier begon het geouwehoer al.. Ik had natuurlijk weer troep gekocht.

Verder zie je op de foto dat de oude shimring er nog op zat. Na het compleet monteren van het blok zat die daar nog steeds… Inclusief een nieuwe uit het revisiesetje :pest Dus het blokje kon weer uit elkaar 😛

Na een paar uur zat alles dus toch nog goed in elkaar 🙂 😛

Waar ik wel van stond te kijken was dat het blok zomaar in het frame paste. Hoefde niks te slijpen of te verbuigen.

Het blokje van de Citta ben ik niet meer aan toe gekomen. Ik wil daarvan de carterpakking vervangen en hier dan ook een beetje vloeibare pakking tussensmeren. Hij lekt daar nu. Dan kan het hele blokje ook weer in elkaar. Dan nog ergens een snaar voor 90mm schijven vandaan toveren, en het beest kan weer aangeslingert worden 🙂 😛

Mike
              Bijdrager

Mooi werk Bart,

zonde dat je blok weer uit elkaar moest, maar dat heeft iedereen wel eens. Als je met vario rijdt is die beschadiging op je platte kant gelukkig niet belangrijk:).

Het mooie van die nieuwere PX types is dat ze inderdaad in de brug net zo’n root gat hebben als een Ciao mix ( voor de oliepomp ) Daardoor past dat zo makkelijk!

Hoe loopt het blokje nu?:) Ikzelf blijft t heerlijk vinden die 43polini’s op die Speedengine blokjes!:thumb

Mike

Docs
                Topic starter

Hey Mike, dankje 😉 🙂

Het blokje loopt lekker nu 🙂
                  Nog niet echt een testrondje gemaakt, maar het stukje wat ik nu heb gereden loopt het perfect:)

“Helaas” rijd ik wel met poelie, maar daar valt het ook nog wel mee. De beschadiging valt nog wel een beetje mee gelukkig.

Wat ook wel mooi is aan de kick SE, er is standaard al plek voor een 4 spoels ontsteking 🙂 Dus ik hoef nu niet eerst een stuk carter weg te vijlen 🙂

cris
                  Donateur

Dus hierom was je vanochtend zo vroeg op het forum:D
                    Jammer dat ik er gister niet bij kon zijn, het is ook wel alsmaar wat met dat gekeutel tussen Delfzijl & Meedhuizen.
                    Succes iig verder met de blokjes en hopen dat het lekker loopt.

Gr Cris

bart#24

kun je me een foto pmen over het kick se?

welke stuk ik weg moet halen voor 4 spoels?

Edit:

Wat ook wel mooi is aan de kick SE, er is standaard al plek voor een 4 spoels ontsteking. Dus ik hoef nu niet eerst een stuk carter weg te vijlen.

hansieb
                      Moderator

docs911 :
                        Nou, gister de Ciao zo goed als klaar gemaakt voor de VCT. Ik wou de DR wat beter tot ze recht laten komen maar wou liever niet in mn standaard cartertje gaan veilen dus heb maar een SE aangeschaft. Ook maar meteen een HD kopje meebesteld. Hier even een fototje van het pretpaket. Ergens liggen ook nog nieuwe zuigerveren voor de DR verstopt.

Dus ik denk, druk dat ff in elkaar en gassen met die hap. Maar niet dus….. Vond die Eurocilindro kwaliteit al niet zo geweldig met die zijinlaat, maar de SE is ook niet echt de van het… Het stikt van de bramen, en een 4 spoels ontsteking past er niet in. Gelukkig hebben ze daarvoor een Dremel uitgevonden 😛 Wat ik ook niet snap, er zit 1 carterbout bij?? En hoe moet je de andere 4 vastzetten dan?:P Maargoed, heb nog wel een aantal van die boutjes liggen, dus dat was geen probleem.

Het blokje is gister nog wel helemaal in elkaar gekomen. Heb ook maar meteen alle rabels vervangen want die zitten er ook al jaren op. Ik kan me nog goed herinneren dat we de vorige VCT de eerste paar uur heel veel stil hebben gestaan door geknapte kabels. Dat wou ik voor mijn geval alvast even voor zijn.

Het blokje loopt al wel 8) Nu met sproeiertje 70. Moet nog even afgesteld worden, maar daar had ik gister om 23:30 geen zin meer in 😛

Spoedig meer 😉

Docs
                        Topic starter

Even een mini update.

Net de Ciao met een GPS geklokt. 67 km/h 🙂 Ik vind het prima. Met een sneller uitlaatje is er dus nog best wat uit te halen 🙂 En mn sproeier is op dit moment 1 maat te groot, dus misschien halen we daar ook nog wel een heeel klein beetje uit.

Florian
                          Moderator

Mooi dat het blokje in elkaar zit en loopt:thumb
                            Alleen vind ik 67km/h best wel langzaam voor die setup, volgens mij is er nog veel meer uit te halen:thumb

cittadriver
                            Donateur

Hey docs ik vind het wel netjes mijn citta loopt ook maar 55 met die pijp en 80 poelie, maar het doortrekken en oppakken van onderop is zo lekker met dat ding :thumb

Docs
                              Topic starter

@cittadriver, inderdaad 🙂 Ik heb wel poelie 70 er onder liggen. Maargoed, die pijp staat er om bekend dat hij niet zo rap is. Ik kan wel proberen om de Fire er onder te hangen. Ik gok dat ik wel een 5 tot 10 km harder ga.

Maar ik vind dit wel prima zo 😉

Docs
                                Topic starter

Zo, weer even een klein updatje.

Voor de Citta bezig geweest met het dashboardje. Dit moet hem gaan worden denk ik. Misschien verschijf ik de schakelaars nog wel zodat er overal evenveel ruimte tussen zit.

Ook maar even langs Brezan geraced om een snaartje voor de Citta te halen 🙂

Hopelijk rijd hij na komend weekend weer 8)

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.