- Dit onderwerp bevat 708 reacties, 89 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 september 2010 om 18:43 #464493
Dat idee had ik zelf ook al 😉 maar dan alsnog, het is mogelijk om dit setje prima aan de loop te krijgen. Dus daar ga ik ook mee bezig. De kans dat ik een ander setje, nieuw krijg is nihil. Dus dat komt allemaal wel goed. Het duurt alleen even 😛
23 september 2010 om 18:53 #464494Het is een carter tot 43mm cilinders, net als standaard dus.
23 september 2010 om 18:54 #464495Nee, was dat maar waar. Hij is scheef gekottert. Het gat is niet rond, maar eivormig. Ik heb geprobeert om er een 50Piaggio op te drukken, maar die komt er niet op.

Als je naar de foto kijkt kun je het ook wel zien. Links loopt het mooi over met de SE, maar recht klopt er geen fluit van.
En als je een cilinder in het carter drukt kun je ook wel zien dat het niet klopt. Speling in het carter, en het carter is niet diep genoeg gekottert waardoor hij nog een mm uitsteekt.
23 september 2010 om 19:04 #464500
.-{2F4OV}-.Hey Bart!
Ik schaam me ervoor dat ik dit setje aan je heb verkocht zonder het zelf te zien. Ik ben er echt vanuit gegaan dat het goede setjes waren en heb de lagerpassing nog na laten meten door mijn pap;) We regelen wel iets… ik ga eerst even die kerel mailen/smsen. Enige meevaller is dat jij coelant reageert en bereid bent het zelf passend te maken…
23 september 2010 om 19:12 #464502Hey Sil, njah, ik doe nooit zo moeilijk. Is ook wel weer een uitdaging 😛 Het enige waar ik nog vraagtekens bij heb, hoe krijg ik het smeerkanaal van het lager er in :S
Heeft iemand misschien een foto van het kleine carter van de 3taps? dan kan ik dat gaan namaken.
23 september 2010 om 20:54 #464504het smeer kanaal zit volgensmij niet eens in een simo zij inlaat teminsten in de mijnen toen dertijd niet
suc6 ermeei23 september 2010 om 21:43 #464512docs911 :
Nee, was dat maar waar. Hij is scheef gekottert. Het gat is niet rond, maar eivormig. Ik heb geprobeert om er een 50Piaggio op te drukken, maar die komt er niet op.
Als je naar de foto kijkt kun je het ook wel zien. Links loopt het mooi over met de SE, maar recht klopt er geen fluit van.
En als je een cilinder in het carter drukt kun je ook wel zien dat het niet klopt. Speling in het carter, en het carter is niet diep genoeg gekottert waardoor hij nog een mm uitsteekt.
@sil
Toen ik de foto’s zag leek het mij immi (Simo drukte altijd een dikke S in het carterdeel). Kan jij natuurlijk weinig aan doen.@docs
Mofafreak even vragen die heeft volgens mij ook een goed smeerkanaal in een carter gemaakt. Zit het geheel nu wel recht dan? niet dat je kruk totaal in onbalans zit tussen de carterhelfden?23 september 2010 om 21:57 #464513Het smeerkanaal in de orginele Simonini carter zit er ook niet in. Ik heb toevallig gisteren nog wat foto’s gemaakt voor iemand anders van het forum. Als jij deze ook graag wilt zien stuur dan even je email adres per pm oid?
Ik hoop toch wel dat de standaard cilinder alleen om te testen was en dat deze nog plaats zal gaan maken voor een “echte cilinder”? 🙂
23 september 2010 om 22:01 #464514Hey allemaal.
Bedankt voor het meedenken 😉 :worshippy
@ Hans, owk, ik zal Mofafreak even PM’en 😉 Sil is er al achteraan 😛 Hij vind dit uiteraard ook niet zo netjes. Hij heeft ze zelf niet in handen gehad. Morgen ga ik er een kruk tussen drukken. Kijken wat er gebeurt. Tot nu toe 1 en al verrassingen 😛 Ik was allang blij dat het carter paste en niet krom was 😛
@ Martino, Ow, wat vaag ja. Lopen die lagers dan niet stuk? Lijkt mij toch wel. Die krijgen 0 smering zo. Die orriginele cilinder gaat niet op dit carter 😛 Maar dat was toevallig de enige die ik zo voor handen had. Er komt een 46,5 Malossi op 😉
23 september 2010 om 23:02 #464518Das geen simo, lijkt haast eerder op de eurocilindro zij inlaat setjes(de hof) want die zijn ook een beetje grof zoals deze en ook van dat glimmende alu.
Maar daarin tegen zijn die euro setje weer zeer netje qua passing enzo dus zou haast aan zelf bouw gaan denken.Dat smerings gaatje zou ik me niet druk over maken zelfs de simo 4taps heeft er geen en ook de sprocatti niet.
Gaatje doet opzich ook weinig tot niks, meeste smering pakt ie gewoon in het draai proces langs de kruk enzo.24 september 2010 om 07:35 #464521
.-{2F4OV}-.Volgens mij zit er bij mijn zij-inlaat ook geen smeerkanaal in;) En die loopt toch lekker:D
Ik heb die gast al gemaild en gesmst, maar heb nog niets terug. Terwijl hij daarvoor toch redelijk snel reageerde! Echt jammer dat het zo moet gaan. Ik ben natuurlijk bereid om bij te springen voor eventuele kosten van kotteren oid. Ik hou het in de gaten en als ik iets van hem hoor dan laat ik dat uiteraard weten!
24 september 2010 om 09:23 #464525Martino, bedankt voor de foto’s en de rest voor de reacties :worshippy:worshippy
Het scheelt weer dat dat kanaaltje niet hoeft, want dan hoeft hij waarschijnlijk alleen gekottert te worden 🙂 Ik zal straks even verder kijken, of het wel soepel gaat met kruk er in. Maar de passing zelf is sowieso goed, dat had ik al geprobeert.
24 september 2010 om 09:35 #464526Kotteren kan je wel met Thomas regelen.
Misschien is het gewoon een oude of afgekeurde serie geweest?
Ziet er verder wel uit als de Simo zij inlaat set. Het zou inderdaad nog de Euro set kunnen zijn, gemaakt in opdracht voor Simo ofzo.
Het lijkt mij sowieso een afgekeurde serie die toch ergens weer opgedoken is.
(maar goed, tegenwoordig wordt alles op de markt gebracht, ook met mankementen, neem als voorbeeld de laatste Reedvalve carters, of recente Speedengines)I came, I saw, and I forgot what I was doing...24 september 2010 om 09:56 #464527@ Tonni, Ik had al contact gelegd met Thomas 😉 Hij wou dat wel doen. Ik hoop dat alles verder wel past, anders heb ik er niks aan 😮 Vanmiddag ff proberen.
24 september 2010 om 10:03 #464529Ik ben benieuwd of mijn setje de identieke mankenmenten heeft.
Had niet verwacht dat er zoveel op zouden zitten. 🙁Maar ook ik ben niet negatief aangelegd en geloof best dat er wat moois van te maken is.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.