Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

mal wieder ein update

nog steeds niet aan mn vario toe gekomen. hij is wel lelijk afgedraaid. hij lekt tussen het alu en kering:s in de kerstvakantie maar ff helemaal uit elkaar halen, en kijken wat er te redden valt.

Verder bezig geweest met een uitverkoop van mn garage, en het aankopen van nieuw spul voor de citta.

Allereerst een SI brug(thnx to kevin30) met 1 of andere raar wabiwabi bok:D

Hiernaast een setje vorkrubbers van FonS

Snelgas+remmen van kevinwol

Mooie stukjes alu=). Genoeg om 4 schijfrem adapters te (laten) maken

Het project begint dus al een beetje vorm te krijgen. elke maand een paar onderdelen, dan komen we er vanzelf:P

Vond tijdens het opruimen van de garage ook nog mn oude scooteronderdelen. Schijfremset, en een compleet LC kit. die remset kan ik misschien nog wel gebruiken, en misschien ga ik de koelsysteem ook ooit nog wel gebruiken.

buiten dit heb ik nog iets.

Gratis gekreeg:). Heeft iemand ervaring met deze dingen? Is het wat?(gekregen paard moet men niet in de bek kijken:P)
      Ding gaat tot 180 bar.

Martijnvanheerde
      Donateur

Ja rommel, tenminste van de aldi. Dit zal ook wel niet zoveel zijn. Probeer het eens;)

Docs
        Topic starter

Heb geen idee wat ik hier van meot verwachten. Het schoonmaken lijkt me ook geen pretje. Zal het idd zeer binnenkort proberen.
          Kosten wel een mooi centje, dus ga er van uit dat het wel zal werken.

Bartjee
          Donateur

Is Bosch zo’n slecht merk dan?

Snap niet helemaal waarom je ook 2 voorvorken neemt.. eerst zeg je dat je remmen met poelie 60 al niks vind en daarna dat je op die andere voorvork een schijfrem wil. Kan je toch beter maar 1 voorvork nemen en dan gewoon met schijfrem, dan rem je altijd goed..

tompiebozzel
            Bijdrager

toch een paar leuke, en een paar minder leuke dingen bart.

heb jij niet nog een stuk kickketting voor mij?(A)

Docs
              Topic starter

Bosch is zeker geen slecht merk. Ik zie alleen nooit iemand met deze dingen werken, dus was even benieuwd. Er zit een zeef in om te zorgen dat je geen klonten voor je nozzle krijgt, maar ik vraag mij af hoe goed die schoon te krijgen is. Maar dat ga ik binnenkort ff proberen.

Remmen met poulie 60 slecht? Als ik mn rem stevig inkrijp staat alles stil:D Alleen het achter rem laat met vario te wensen over.

Het idee is inmiddels al veranderd, maar dat komt nog wel als alles definitief en binnen is;)

Docs
                Topic starter

Na een halve eeuw maar weer eens een updatje.

Ik ben zonet op weg naar de trein een partij vreselijk op mn bakkes gegaan:o was plaatselijk nogal spiegelglad kwam ik achter. Doordat ik nogal op tijd stond ben ik direct door gereden, en heb niet echt de schade op kunnen nemen. Het spatbord staat wel in standje origami en mn kickpedaal is een stukje naar binnen gebogen 🙁 Knieën zijn ook beide stuk. Ik zal vanavond even kijken wat er veder nog allemaal scheef is. Wordt de komende tijd maar weer op de snor rijden denk ik.

Heb ik ook mooi tijd om de brom klaar te maken voor het komende tourseizoen:)

Ik heb ook mn beginpost ff aangepast;) Alles een beetje overzichtelijk gemaakt, was de helft van wat ik gedaan had zelf alweer vergeten :P.

Tonni
                  Moderator

Weer zo’n prachtige update.. Heb je toch wel regelmatig, zo’n update waarbij je weer minstens een paar blauwe plekken rijker bent..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                    Bijdrager

Het zit jou wel altijd mee niet:o
                      Moet je niet maar eens overstappen op een quad lijkt me wat gezonder voor je gestel:D

Docs
                      Topic starter

als jij een quad met een vespa blokje regelt ben ik voor:D

mn spatbord is aan stront:o is bijna recht omhoog afgeknapt bij mn vork. maar ff een nieuwe regelen. kickpedaal schuurt nu ook lekker tegen mn kappen aan, dat is nog wel weer subtiel terug te buigen. lijkt verder wel mee te vallen. knieen zijn het inmiddels wel gewend, dus dat komt wel weer goed:D

Docs
                        Topic starter

Even een fotoloze update.

Allereerst heb ik mijn Snor verkocht. Aangezien ik hem niet tot nauwelijks heb gebruikt, en aangezien de citta ook al in aanbouw is, vond ik 2 brommers ook wel genoeg. De snor is verhuisd naar Kevinwol, en doet daar inmiddels al een week dienst.

Verder ben ik gister weer met de brom bezig geweest. Alles zit weer in elkaar, maar ik ben er niet tevreden mee:o Het loopt allemaal wel maar niet zoals ik graag zou willen. Binnenkort maar weer uit elkaar denk ik. Zit sinds gister ook weer een recht spatbordje in:) Hij is wel zwart, maar de rest van de ciao lijkt ook niet meer, dus dat is niet zon ramp :p Zogauw de belasting een beetje opschiet, en mijn teruggave stort, gaat hij eindelijk naar de coater 🙂

Docs
                          Topic starter

Zo, eindelijk weer een zinnige en vooral positieve update.

Ben inmiddels flink met de citta bezig. De afgelopen maanden aan het vezamelen geweest, wat behoorlijk wat dozen aan spul heeft opgeleverd. Op dit moment staat hij er zo bij. Het achter wiel mist, want die zit in de SI-brug van Cris met de 47 DEPS er in. Verder nog een paar kleine pakjes, en het zadel.

Ben inmiddels ook al met het blokje begonnen. Schiet ook wel redelijk op. Allereerst een kunstwerkje van FonS

FonS bedankt:thumb ziet er weer netjes uit. Hansieb bedankt voor het mee zeulen van het wieltje vanaf de limbotoer.

Hier het de cartertjes, mooi schoon gemaakt door Olaf 🙂

En dan uiteindelijk nog de kruk

Het blokje zit inmiddels in elkaar. Binnenkort maar weer ff mee verder. Het mooie weer werkt wel als motivatie om de boel af te krijgen 🙂 De kleuren combo wordt trouwens groen met oranje. Als alles een beetje in elkaar zit, gaat hij binnenkort eindelijk weg voor een verfbeurt 🙂

De setup voor de Citta wordt op dit moment:
                            -CP SE met CP-vervanger
                            -DR43
                            -Mazzuchelli Race kruk
                            -Proma CC met lange LeoVinci demper
                            -Malossi vario
                            -Eurocilindro LC kop
                            -Polini LC pomp
                            -Aprillia SR radiator

Hier nog even mijn opgepoetste LeoVinci demper voor op de Proma. Mooi shiny 😀

Verder nog wat spul verzameld voor op de ciao

Vonk wel grappig, en koste ook bijna niks. Altijd fijn, Marktplaats 🙂

Begin Post geupdate, om het overzichtelijk te houden 😉

Jarco
                            Bijdrager

Dat bagage rekje komt me bekend voor. 😉
                              Ben benieuwd wat je er van ga maken. :thumb

EDIT: Vette kleuren combo trouwens, en leuke setup!

Steven
                              Donateur

die kappen zijn toch van ‘gilera desing? erg mooi. welke kleur ga je het frame geven? zwart?

Docs
                                Topic starter

@Jarco, die is idd van jou 😉

@steven osh, het ding wordt helemaal gecoat/gespoten. De coater kan spuiten in dezelfde kleuren als coaten. Zo weet ik zeker dat er (zo goed als)geen kleur verschil in komt. De combo wordt donkergroen/oranje

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.