Vespa-Ciao.NL
:: Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

Heuvel85 heeft een keer een snornaafdeksel heeft aangepast waardoor hij hem wel kon gebruiken voor een varionaaf, ik dacht dat je aleen maar het gat waar je uitgaande as uitkomt iets groter moet laten frezen.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Klopt, heeft hij ook een keer gedaan voor een naaf van mij.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Docs
        Topic starter

dat zou wel mooi zijn 🙂 ik heb namelijke nog wel een losse snor deksel liggen.

hier trouwens nog even een paar fototjes van mn vario gebeuren:

onder het motto “mooi afgedraaid is niet lelijk”

hier nog even de koppeling

dit stuk is er dus afgedraaid bij de klok

en omdat ik verder nooit pech heb:
          ik moest gedwongen weer met poelie rijden, dus alles weer even om gezet. ik op stap met de brommert, ga weer naar huis, begint dat ding toeren te janken en maar neit vooruit gaan.

ik een partij vloeken(dag er voor mn vario overleden), en even spieken wat er gebeurt is.

resultaat:

daar ging mijn gzan snaar:S gelukkig heb ik een doos vol van die dingen, maar toch een beetje jammer dat ik een paar kilometer moest steppen om 2 uur snachts

niceVespa
          Bijdrager

zit niet mee de laatste tijd met je hopelijk is je vario goedkoop te redden;)

GTZ NV

SpeedDemon
            Bijdrager

Kan je daar niet gewoon een nieuwe keerring intikken en klaar? Die rand om de varioas draagt toch niets?

Daan777
              Moderator

Lijkt mij ook niet zo heel erg hoor, dat kleine afgedraaide randje.
                Ziet er nog prima uit hoor bart!

Docs
                Topic starter

daar loopt je koppeling overheen. nu moet je de kering er dus verder in drukken om dat recht te krijgen, maar dan druk je de keering in de lager. dus dat gaat niet lukken

SpeedDemon
                  Bijdrager

Nou, dan ga ik dat zo eens bekijken. Wil je zeggen dat de koppeling met een stalen rand tegen die alu rand aanloopt? Kan ik me niet indenken. Beetje zand ertussen en je bent in een paar kilometer echt zo een milimeter kwijt. Daar moet toch ruimte tussen zitten?

Docs
                    Topic starter

dus volgens jou zit er ruimte tussen de klok en de koppeling?

Tonni
                      Moderator

Het is niet veel maar er zit inderdaad wat rumte tussen.

Als ik dat deksel zo zie zou ik ook zeggen: even afwerken, nieuwe keerring erin, kijken of ie mooi vast zit (denk het wel, anders beetje curil ofzo er bij tussen) en gewoon gebruiken.
                        Volgende keer wel je moer beter vastdraaien en inderdaad op twee punten borgen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

SpeedDemon
                        Bijdrager

Ja, ik heb net ook nog gekeken. Technisch is het niet mogelijk om een stalen bus op een alu loopvlak te laten lopen.

Het is niet veel maar er zit inderdaad wat rumte tussen.

Docs
                          Topic starter

zo, na een tijdje maar weer een plezierige update:D

allereerst, mn snor is (zo goed als) klaar. 🙂

alleen een beetje jammer dat mn remkabel knapte in de eerste bocht:con van de week ff vervangen, en dan kan hij echt los:D

en dan nu mijn compleet nieuwe versie van mn simo project. zoals de meeste wel gezien hebben, staat mijn ciao die ik voor het project zou gebruiken te koop, inclu voorvork, velgen en stuurtje. het project gaat als volgend verlopen.

ik ga een citta opbouwen en hier verschillende bruggen+voorvorken voor bouwen. ik zie het namelijk niet gebeuren dat ik dagelijks ga rijden met een simo:con

ik ga dus 2 bruggen en 2 vorken aanschaffen. 1 setje voor een “standaard” blokje(denk 43 Alfearre), en 1 setje voor de simo.
                            ook een 2de voorvork omdat ik schijfrem op het voorwiel wil maken. heb namelijk vandaar ff flink gegasd met poelie 60 op mn ciao, en dat remmen beviel me al niet, dus laat staan met de simo.

alvast mn eerste aanwinst:

citta (onder het motto “mooi roze is niet lelijk” ) met bromkenteken voor 80 euries:)

SpeedDemon
                            Bijdrager

Was het nog gelukt met je varioklok?

Docs
                              Topic starter

de kering is ook een stukje dunner:s en de alu is naar binnen en buiten gedrukt. eerst ff op zoek naar een nieuwe kering, en dan kijken of ik de randen nog een beetje netjes kan krijgen.

SpeedDemon
                                Bijdrager

Oke, succes ermee!

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.