Vespa-Ciao.NL
:: DMP Krukas

Home Forums Mening & ervaring Krukassen DMP Krukas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

marcotjeee
    Topic starter

Heb jij ervaring met een DMP krukas post dan hier je mening

luukvespa
      Bijdrager

goeie krukas ik had hem ook op een 70cc autisa briliant.

Daan777
        Moderator

Je hebt het over deze toch?

Ik ga hem waarschijnlijk ook kopen, ik heb gisteren een gloednieuwe orginele bromkrukas verkeerd getuned :con
          De mazzucchelli ziet er ook wel netjes uit, maar die is weer 25 euro duurder.

ChrisNL
          Bijdrager

Deze was bij mij vrij snel gaar, lees: ±500km bij normaal gebruik. Ik kreeg speling tussen de binnenring van het lager en krukas aan de vliegwielzijde, waardoor de wang warmliep op het carter. ik zal deze niet snel nog een keer kopen, :no dan beter een van top racing.

virgil
            Donateur

het lijkt mij een kwalitatief goede krukas

verder begrijp ik iets niet is dat toevallig p12 met naaldlager want ik heb er zelf

ook een nieuw bij wat spullen gekocht en er zat geen bronze busje in dus zal het dat wel zijn of niet?

ik kan niet geloven dat je zo een krukasje op 500 km gaar rijdt dat is wel heel snel heb je zeker iets
              raars gedaan of zo

en topracing is de grootste troep ever bij mij ook al eens doorgebroken die rotzooi.

geef mij dan maar de dmp:thumb

mvg,

virgil

goedguus
              Bijdrager

heb je al wel is met die dmp gereden virgil?

en doe mij jou pinasco/dr kruk dan maar 😛

virgil
                Donateur

ik heb er een gehad in mijn oude vespa en die heeft toch wel wat meer dan 500km mee gemaakt

ja die pinasco en dr wil je wel hebben he haha

gr

Jarco
                  Bijdrager

Ik heb een Top racing die er al 1000en Km’s op heeft zitten…
                    Zowel een DMP en ook nog steeds zeer tevreden over.

schuurke_ciao
                    Bijdrager

Heeft deze dezelfde timing als een ori brom kruk?

Wilk1985
                      Moderator

Ja, dit is qua timing gewoon een kopie van de standaard bromkruk.

Verschil is alleen het naaldlager dat iets groter is van buiten, maar er gaat gewoon een pen 10 zuigerbus doorheen. Ik heb deze kruk in 2 blokjes zitten, heb er nog geen klachten over! Maar ik moet zeggen dat ik er ook nog niet echt veel mee gereden heb..

zevenenergie
                        Donateur

Ik heb van de week deze dmp krukas binnen gekregen.
                          http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/krukassen-vespa-ciao/krukas-vespa-p10-dmp.html

Maar er zitten geen shim ringen bij. Weet iemand welke dikte er in gaat?

Wilk1985
                          Moderator

Dat is vreemd, die horen er wel bij te zitten. Ik heb ze gemonteerd zitten anders had ik ze even opgemeten, maar ik denk wel dat ze net zo dik zijn als de standaard shimringen.

Wellicht heeft iemand er nog 1 in de doos liggen die ze even kan opmeten?

DarkMagician6
                            Bijdrager

Ik zie nu pas dat ik hier nooit iets neer heb gezet met mijn ervaring.
                              Ik heb ruim een jaar geleden ook een DMP kruk gekocht voor een blokje en dat heeft 800 KM goed gegaan totdat ik mijn koppeling eraf had gehad en er weer op wilde zetten.

Dat is dus afgebroken tijdens het aandraaien van de koppeling.

XXsanderXX
                              Bijdrager

Bij mijn DMP krukas zit een naaldlager, maat 10x14x13. Deze is dus veels te smal en zal gaan glijden van links naar rechts. Wat gaat resulteren in dat de naalden op de helft van krukas gaat draaien, dit mag nooit gebeuren anders breekt je zuiger, krukas of hij slijt meteen de krukas weg. Het gat waar je naaldlager zit natuurlijk.

Na wat onderzoek ben ik er achter dat deze naaldlager ook te verkrijgen is in 15mm breed.
                                Hij wordt ook onder meerdere merken verkocht, zoals “stage-6 en Hebo.”
                                Ik heb meteen de 15mm besteld. Ik zal hem woensdag wel hebben. Dan zal ik foto’s plaatsen.

Gr Sander.

speedbuxy
                                Bijdrager

Het naald lager die DMP erbij levert is hetzelfde naald lager als van Minarelli scooters en die rijden daar prima mee.
                                  Heb zelfs sprint scooters gezien die nog met originele krukjes reden en er dus tegen de 20pk op leggen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.