Vespa-Ciao.NL
:: Djm’s Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Djm’s Ciao

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

djm008
    Topic starter

Hallo mensen,

Ik ben sinds een dikke week actief op het forum. Naja actief…Ik ben sinds vorige week vrijdag eigenaar geworden van een Vespa Ciao Mix. Overigens is het een echte “mix” want er zitten ook wat niet originele onderdelen op;).

Ik ben overigens 24 jaar en zocht een brommer voor het woon-school verkeer. In het verleden ben ik reeds begonnen met een Vespa Ciao. Dat was nog 7 maanden voor ik 16 werd. Destijds voor 200 gulden gekocht en 3 maanden later voor 250 gulden verkocht omdat ik een crosbrommer wou. Dat werd een Derbi FDS, die na 3 maanden weer plaats maakte voor Puch NTT scooter. Deze begaf het na 1,5 jaar en dus kwam er wederom een crosser. Dit keer een Honda MTX. Deze begaf het na 1,5 maand waarna ik nog 1,5 jaar een Benelli 491 GT heb gereden. Vervolgens het auto en motorrijbewijs gehaald en dus geen brommer meer gereden. Echter na 6 jaar werken gekozen om weer te gaan leren en dus was een brommer weer voordelig. Ik besloot voor eenvoudig te gaan. Dus een Vespa Ciao. Na veel zoeken zag ik dat Fons, van het forum, een Ciao aanbood. Deze heb ik dus overgenomen. De foto’s in deze perso zijn dan ook van Fons. Ik moet trouwens nog een beetje hier en daar wennen. Deze Ciao is praktisch helemaal standaard. Dus het optrekken in een lichte helling gaat niet zo heel snel, maar dat zullen wel veel standaard Ciao’s hebben;). Verder is het ook af en toe handig om eraan te denken dat je de benzinekraan open moet zetten…

Hier de foto’s.

djm008
      Topic starter

Echte concrete plannen zijn er op dit moment niet. Misschien eens in de toekomst ervoor zorgen dat het optrekken iets sneller gaat. Maar zoals ik al schreef, hij is op dit moment bijna zo goed als standaard. En een standaard Ciao is normaal niet 1 van de snelste optrekkers…althans dat is mijn ervaring na 2 Ciao’s.

Tom ciao

Vespa’s trekken orgineel voor geen meter op!
          Soms kom je nog niet eens vooruit… :con

Daarom kun je er een andere achterpoelie opzetten (groter, dan trekt ie harder) en/of een andere uitlaat

sombrero
          Bijdrager

hey die garage komt me bekend voor is dat niet de garage van fons ???

FonS
            Bijdrager

@ Tom ciao; zit al een 95 poelie op, groter gaat niet. uiltaatje is natuurlijk altijd een optie (leo krul ofzo, want er zit al een citypower onder)

@ sombrero; klopt, brommer heeft hij van mij gekocht laatst (zegt ie ook)

@ Martijn; officieel welkom, en ik hoop dat je nog veel plezier hebt van de brommer 😉
              zoals ik al zei, als hij over een tijdje weer eens aan onderhoud toe is, kun je gerust weer naar mij toen komen, dan kan ik eventueel ook de inlaat boren + vijlen + een 13/13 carburateur als je wilt, dat scheelt een hoop in prestaties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.