Home › Forums › Perso’s › Collecties › Dino's perso
- Dit onderwerp bevat 264 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 7 maanden geleden door super bravo..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 november 2015 om 20:33 #497619
Strakke bak! Letterlijk en figuurlijk
25 november 2015 om 21:16 #497684Thanks Jos! Haha we wachten op de foto’s af.. Ben benieuwd hoe hij erbij staat 😛
Ha Erwin Thanks, jij bent ook lekker bezig met je citta’s !4 december 2015 om 21:41 #497688Zoals beloofd de foto’s, niet in een ziekenhuis maar in een kledingzaak..
Hij heeft er 1 dag gestaan, toevallig misschien een forumlid die hem heeft gespot?

Nu een blokje eronder, en dan keuren.
Mocht iemand hem ook willen huren, stuur dan gerust een PM.Dino
5 december 2015 om 14:27 #497691Nice hoor Dino
15 december 2015 om 18:59 #497760Zo mijn 2 nieuwe aanwinsten..

Een vespa bravo, uit 1973. Nick050 en ik zijn samen een blauwe tank aan het aftroggelen van iemand 😛
En een vespa Ciao uit 1970, ex van ktmgek, en daarvoor miniciao68.

Allebei op de dijk, wat lopen ze toch allebei goed. Rond de 40kmh.
De bravo heeft wel wat liefde nodig maar dat komt nog wel goed.Hier de blauwe samen met de c9.. Wat een verschil 😀

De velgranden van de c9 zijn besteld, dus momenteel wacht hij op 2 nieuwe velgjes

Zo staat hij even, ben benieuwd met die nieuwe velgen!!
Groeten Dino
16 december 2015 om 18:28 #497766Dat zijn echt 2 knapperds die Ciao en Bravo zo samen.
Zou ze even waxen en dan niks meer aan doen!
Doorgaan met verzamelen Dino!=)19 december 2015 om 08:31 #497768Erg leuke update weer Dino, je kan bij de tourtjes van 2017 tot 2027 iedere tour op een andere brommer rijden
22 maart 2016 om 17:17 #498149Ja Jos, de aankomende 10 jaar zie je me telkens op een anders..

Mooi moment om de volgende te laten zien
Deze keer een vespa bravo uit 1973, de zelfde kleuren als die van hierboven.
Deze is in wat nettere staat dan mijn andere, dus ik ben er blij mee!
25 jaar stilstaan heeft hem alleen een flinke laag stof gegeven. Heeft al die tijd droog onder een doek gestaan bij een ouder vrouwtje. Dus ik verwacht geen problemen om deze weer netjes rijdend te krijgen.. Daar zijn ze immers voor.

Blijven leuke brommers!

Mooie lak onder de laag stof!

Wielen zijn in prima staat, even schoongeveegd. Dit weekend even met een schuursponsje endan zijn ze weer als nieuw!

Zo staat de c9 er momenteel uit. Beetje bij beetje valt de puzzel weer in elkaar. Zit een hele hoop werk aan, omdat hij onbeschermd is weggezet.. Zit een nieuw achterwiel in. Nu nog een mooi nieuw voorwiel en weer een keer goed napoetsen. Dan glimt hij weer echt!
Motortje is nagekeken en verwacht geen problemen met starten. De carburateur is ook goed schoongemaakt dus deze gaat in de zomer naar het RDW.Ook heb ik eindelijk de andere vespa bravo uit 1977 afgemaakt. Deze staat eventueel te koop voor de liefhebber..

De “wijnrode” Ciao uit 1971 ligt momenteel bij de poedercoaten en word weer zijn originele kleur oranje gecoat. Deze verwacht ik deze week ook terug hebben..
Groeten Dino
1 april 2016 om 22:59 #498232Zo goedenavond, of wanneer je het ook leest.. 🙂
Heb vandaag eerst even de wielen onder mijn Vespa Gl150 gehaald. Irriteerde me eigenlijk al sinds aankoop aan deze velgjes, voor slecht over gespoten en achter was hij donkerrood. Ik moest toch de Ciao op halen dus waarom deze niet weg brengen toch ?

Gek gezicht zonder wielen.
Leek me geen verkeerd idee..
Moet opzich nog paar dingetjes aan gedaan worden. Uitlaatje spuiten, even weer helemaal poetsen endan is hij klaar voor 2016. Kan ik mooi met me vader samen rijden op deze oude vespa.
Dan het volgende, de 71er Ciao. Hij is mooi oranje gepoedercoat, en ik vind het een gave kleur!

Zo in de zon komt de kleur er mooi uit, op andere foto’s wat minder. Zoals op deze foto is het.

Hij heeft mijn framenummer netjes afgeplakt. Is gewoon goed leesbaar zo dus geen probleem.

En we gaan gewoon rustig opbouwen, beetje voor beetje. We gaan proberen alles te restaureren of NOS te vinden.
Groet Dino
2 april 2016 om 07:37 #498233Zo.. dat is mooi strak in de lak en de kleur is geweldig mooi. 🙂
2 april 2016 om 08:09 #498236Erg nice Dino, zo zie ik ze graag.
Succes met de zoektocht naar oldtimer delen, komt vast goed.
2 april 2016 om 21:42 #498248Dankje Zevenenergie, vind de kleur ook zeer geslaagd

Jos, ik weet dat je ze (bijna) allemaal liever zo ziet 😛 In de toekomst komt er zeker nog zo eentje, de 1969er die al zeker 10 jaar uit elkaar ligt. Maar ik wil eerst deze tussendoor doen. Langzamerhand onderdelen verzamelen tot hij klaar is.
Kwam er dus ook achter dat ik mijn 1e Ciao samen met mij vader kocht in april 2005. Toen was ik nog maar 4 jaar oud. Al 11 jaar geleden, maar ik heb heb hem nog !
3 april 2016 om 08:36 #498249Netjes Dino
Voorzichtig met de voor vering;)5 april 2016 om 14:40 #496237geweldige kleur zeg! ben benieuwd hoe dit eruit ziet wanneer hij helemaal is gemonteerd. ziet er veelbelovend uit 🙂
5 april 2016 om 17:21 #494140Nee Bas, de vork gaan we niet beschadigen net zoals bij jou lusso.. 😀
Dankje Ivan, ben zelf ook benieuwd hoe dit uit gaat pakken, was wel blij toen ik hem zag liggen met de kleur 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.