Vespa-Ciao.NL
:: Dino's perso

Home Forums Perso’s Collecties Dino's perso

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 265)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Topic starter

Eindelijk mijn vespa GL150 opgehaald. Deze man had al de vespa al 39 jaar. Hij is 84 jaar en kon helaas niet meer schakelen en stond nu al een paar jaar stil. Hij heeft zo veel te vertellen over zijn leven, hij geniet van elke minuut die hij leeft! Deze man komt al meer als 30 jaar bij mijn vader in de garage.
      Was er 2 weken geleden al geweest, maar hij rolde hem naar buiten en ging er op zitten. Mocht ik een foto van maken.

We hadden hem in de bus geladen en hij liep geëmotioneerd weg, brommers/scooters is echte liefde!!

Thuis aangekomen, uit de bus geladen. Ik ging er op zitten en ik dacht, wow dit is echt de Ferrari onder de scooters! Wat een luxe. Samen met me pa in de tuin gezet en me oom en me pa zeiden allebei die loopt echt niet. Ik zei eigen wijs zo als ik ben kick nou maar een paar keer. Kicken kicken kicken. Nee niks. Choke vergeten, erop. Kicken kicken kicken. Brrpp. Bijna! Kick.. En hij liep! Wat een prachtig geluid.

Even gereden en hup de woonkamer in waar hij hoort te staan!

Heb hem S’avonds gepoetst, en die zondag werd het zo mooi weer dat we maar besloten eens rustig een stukje gingen toeren. 40 km gereden, echt perfect. 93 aangetikt, met lang geen volgas want hij heeft veel te lang stil gestaan.

Nou nu staat hij weer in de woonkamer!

We gaan hier ook mee op zandvoort, ik ga zelf op de Simo bravo waar de volgende update foto’s van komen.

Nog een mooie close up..

Wilk1985
      Moderator

Leuk Dino, maar ik ben het niet met je eens dat hij in de woonkamer hoort te staan :). Net zoals brommers hebben ook scooters wielen en zijn dus gemaakt om te rijden 😀 :thumb.

Net ding, die man zal ook blij geweest zijn dat hij bij een bekende terecht komt die er zuinig op zal zijn.

lightlord
        Donateur

Prachtig verhaal vol emotie want dit heeft zeer gedaan bij die oude man.
          Maar hij heeft zich toch berust in het feit dat jij wel de aangewezen persoon bent die de vespa in ere houdt.
          Wees er zuinig op 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
          Lightlord's Dizzy/Gypsi

DinoH
          Topic starter

Dankje Jos, nou wist ik wel dat je dit ging reageren, maar bedoel er meer mee. Zo iets hoort niet in het tuinhuisje te staan of een schuurtje. Nou staan mijn andere brommers daar ook niet. Maar de woonkamer is zijn slaapkamer waar die aardig vaak gewekt word voor een rondje 🙂

Toon, dat doet ook zeker pijn, maar hier word niks aan gedaan want hij loopt super en zo ziet hij er ook nog uit!

Vandaag is hij langs geweest en heeft hem gezien, vond het erg leuk zo en beseft dat hij nu wel goed terecht is!

Piet30
            Donateur

another Vespa in the living room 😀

Nice Vespa and Radio box in the room corner. :thumb

Bas23
              Bijdrager

Erg mooie scooter! Wees er maar zuinig op!

speedbuxy
                Bijdrager

Altijd mooi z,on Vespa scooter en zeker met z,on verhaal/geschiedenis.
                  Dus zoals gezegd erg zuinig op zijn:thumb

DinoH
                  Topic starter

Zo, dat is alweer een tijdje geleden..

Simo blok loopt inmiddels goed, deze komt waarschijnlijk onder de oude Ciao van Nick050 die ik van hem over heb genomen (grijze).

Deze dus:

Maar daar gaat het niet om, ik heb weer een leuke aanwinst.

Een Ciao uit “69. Met aankoopbon van nov 69. Van de 1e eigenaresse overgenomen. Heeft ze tot 1973 op gereden ( toen een helm verplicht werd ). Daarna is hij in de schuur beland en er nooit meer uit gekomen tot vandaag. Heel netjes is hij niet meer, maar wel compleet origineel, zoals hij ook moet blijven.

Wielen zijn nog te redden

Het echte oude cilinderkopje

Geen roest in de tank

Originele pirelli banden

Wat zo gek is aan deze, is dat de tankstickers rood zijn, hij is 100% origineel. De stickers zijn ook origineel. Zitten geen gaatjes in voor het ringslot, dus hier zal wel een “19inch” slot op kunnen.

Morgen ga ik goed poetsen en hopelijk wil die lopen..

Dino

Ciao1968
                    Bijdrager

Gave Ciao Dino :thumb:thumb:thumb

Bas23
                      Bijdrager

Piet30
                        Donateur

cool thing, poetsen, poetsen…… :thumb

Inside fuel tank looks fantastic.

Wilk1985
                          Moderator

DinoH
                            Topic starter

Morgen avond weer een boxer rijker, maar dat morgen..

Alvast een klein voor proefje van de volgende update..

hansieb
                              Moderator

Wow cool ding! Het blauwe kleurtje staan hem echt super :thumb

lightlord
                                Donateur

Sodeju dat is wel een spetterende kleur TOP 🙂
                                  Die whitewalls staan hier perfect bij eens kijken wat het totaal beeld gaat worden 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 265)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.