Vespa-Ciao.NL
:: Dikkere Carb’s werken die (goed)?

Home Forums Techniek Opvoeren Dikkere Carb’s werken die (goed)?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

flowerpower
    Topic starter

wel,. ik heb nu een 13/13 carb onder mijn vespa hangen, vergeleken met een 12/10 maakte die toch wel wat uit.

nu wil ik mijn blok upgraden naar 50cc snel en er een 15/15 carb onder leggen.
      Heeft dat een beetje nut of moet ik dande inlaat uitveilen?

Ik zag op internet een dell’orto 17.5 carb staan, kan ik die gewoon onder de vespa pompen of zijn er speciale aansluitingen waar ik op moet letten? ik zag ook dat andere carbs iets met vacuum hebben. ken ik bv al niet. dat zou dus een verkeerde carb zijn. toch..?

mvg, flower

barry
      Donateur

je kan er niets groter op monteren,daar je het inlaatspruitstuk maar tot 13mm kan opboren.

.-{2F4OV}-.

Bij bijvoorbeeld een poep (puch) kun je het spruitstuk apart vervangen en hierdoor makkelijk een grotere carburateur erop gooie… Bij de vespa echter zit het spruitstuk (bij std carter) vast aan het carter. Het spruitstuk heeft een std diameter van 11mm en kan, zoals Barry al zei, maximaal naar 13mm worden uitgeboord. Dan heeft de 13.13 carb natuurlijk wat meer effect.
          Een speedengine carter heeft een 13mm spruitstuk en kun je dus ook ma tot een 13mm carb aansluiten. Mocht je egt een grotere carb op je vespa willen, dan moet je een polini evo of malossi reedvalve carter aanschaffen.. Op deze carters kun je veel grotere carb gooie. Maar deze carters zijn dan ook niet egt goedkoop;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt…

Succes :thumb

PS: Kijk ma es bovenin de site, bij onderdelen en dan de engine page…. daar staat miss ook nog wat informatie en iig wat foto’s

Fredzzz
          Moderator

maar op een speed engine zit toch een spruitstuk, deze kan er toch af… dus je zou hier voor een ander spruitstuk moeten maken (voor die 15mm bing ofzo) en dan die 15mm erop zetten… dit heb ik al een keer eerder gehoord en ik dacht iemand tegengekomen te hebben die het had….

correct me if i’m wrong…

edit: 😛 ik heb anders nog wel een evo blok met 19mm en alles compleet voor je 😛

.-{2F4OV}-.

@Fredzzz: Dat klopt:D Maar dan moet je het spruitstuk idd wel zelf maken.. kheb nog iemand in mn msn staan die heeft nog een 16mm spruitstuk ligge voor speedengine + 16mm dell’orto carb. Volges hem maakte dat egt een groot verschil in verhouding met de 13mm carb;)

Miss da ik die ooit nog van hem wil kope.. ma zit nu beetje krap met het geld:thumb

flowerpower
              Topic starter

wow, veel reacties in korte tijd.

maaruh die polini evo of malossi reedvalve carter zijn toch geen 50cc meer? die poimpen me richting 70cc.
                kijk, ik wil het eigenlijk wel legaal gouden :con

ik wil graag 50cc snel met 15mm carb wat raden jullie dan van onderdelen aan?

R.oel !

als je t legaal wilt houden kun je beter niks opvoeren 😉 maarja k denk dat als je PERSÉ 15.15 carb wil, dat je dan ander carter moet kopen…

maar dan vind ik t weer zonde als je duur en snel carter hebt, om er 50cc op te leggen :con …

Dice
                  Bijdrager

Lijkt me toch waardeloos op een 50cc snel om daar een 15.15 op te zetten. Ik denk dat je daar met 13.13 toch al meer dan genoeg hebt.

flowerpower
                    Topic starter

ik wil mij vespa helemaal opvoeren zonder 70cc, want in geval van een aanrijding krijg ik van de verzekering niks uitbetaald en 70cc is eenmaal illegaal. maar die vespa kan ik helemaal opvoeren zonder dat die ooit op de 0,7 kw komt. daarom kan ik helemaal loss gaan met legale onderdelen.

dus: 15mm carb en 50cc (snel) zijn onmogelijk?

Kay
                      Bijdrager

Zelfs een grotere carburateur is eigenlijk niet legaal dus wat maakt het uit als je een 70cc eronder legt?

flowerpower
                        Topic starter

als jij iemand in een rolstoel rijd met 70cc eronder betaald de verzekering jou niks.
                          boeit niet wat je verder van setup hebt. als die maar niet boven de 0,6 of met kenteken 0,7 uit komt doet de verzekering niet moeilijk.

als je boven de kw grens komt is die pas opgevoerd.

.-{2F4OV}-.

Ma 15mm en 50snel is nutteloos en kan eigenlijk niet mits je een duur carter koopt of zelf een spruitstuk op een speedengine maakt…

Rijd eerst maar eens met 13.13.. Dat is al groot zat voor 50cc hoor..

Ties
                            Bijdrager

uhhm..denk sowieso dat de keuze even bij flower zelf ligt jongens.
                              toch is het vaak zo dat er bij een aanrijding niet echt naar je setup gekeken word, vaker tenminste niet.
                              want er is bij de jeugd maar een enkeling die orgineel rijdt, maar ze krijgen wel allemaal nog verzekering uitgekeerd.

maar keuze ligt bij jezelf,
                              den persoonlijk dat een 15/15 op 50 niet echt zin heeft,…..

flowerpower
                              Topic starter

okej, dus als ik 50cc snel heb en die uitboor naar 13mm heb ik goeie setup i.c.m. 13/13 carb.
                                ik heb nu nog strd 11mm carter ingang met 13/13 carb.
                                wanneer ik ga uitboren ook echt zin? merk je er veel van?

Jacky
                                Bijdrager

flowerpower :
                                  ik wil mij vespa helemaal opvoeren zonder 70cc, want in geval van een aanrijding krijg ik van de verzekering niks uitbetaald en 70cc is eenmaal illegaal. maar die vespa kan ik helemaal opvoeren zonder dat die ooit op de 0,7 kw komt. daarom kan ik helemaal loss gaan met legale onderdelen.

dus: 15mm carb en 50cc (snel) zijn onmogelijk?

Das volges mij niet waar! Volges mij is het: Wanneer je een opgevoerde brommer hebt keert de verzekering niet uit! Volgens mij is dit al et geval met een andere uitlaat!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.