Vespa-Ciao.NL
:: Digitale teller

Home Forums Techniek Elektrisch Digitale teller

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Ik heb sinds vandaag een digitale teller.
      heb als bandenmaat ingesteld 167 cm (opgemeten) maar nu loopt ie maar 61km digitaal :S
      lijkt me een beetje weinig voor mijn setup eigenlijk.
      kan dit mede zijn door kapotte lagers ? (omdat ik die heb)
      koppakking van een 50cc erop zitten (kan dat ?)
      en wat hebben jullie als bandenmaat, mss heb ik t verkeerd (ik kan 4 cijfers invullen)

ciao,

Thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Franz
      Bijdrager

als je krukas lagers kapot zijn dan heeft die meer weerstand dan kan wel zijn hoor?

en ik denk die kop pakking houd niet veel tegen.
        maar this beter vloeibare pakking of ene die goedpast

Martijn
        Bijdrager

ja dat is wel heel weinig, ik haal die snelheid met een 50cc standaard lol
          zal wel aan die lagers liggen, kijk er maar mee uit, in van deze dagen lopen ze mss eens vast ofzo..(had franz dit niet eens aan de hand?)

Frenkie
          Bijdrager

Wat voor kop heb jij er dan opzitten? Geen std. kop? Had ik wel nl. op mijn 6DR en ik behaalde een snelheid van 75 ongeveer.

citta70cc
            Bijdrager

Moet je omtrek van je band niet in mm invoeren, omdat je 4 cijfers kunt invoeren?

Frenkie
              Bijdrager

Verschilt per tellertje.
                Maar als ie een cijfer te weinig ingevuld heeft. Zal ie niet eens de 61kmh halen lijkt me 😛

Ciaofrank
                Bijdrager

pcies, maar ik vind 61 opzich wel respectabel voor jou setup, met een 80 poelie haal ik met me citypower 56 ofzo (windmee ff meer) en met me proma circuit rond de 65 (windmee ff meer), nou moet ik zeggen dat mijn cilinder/zuiger er al een hoop kilometertjes op hebben zitten. Voorgeen reedt ie beter…. Ik weet niet hoe oud je cilinder/zuiger/zuigerveren is/zijn???

mikrik
                  Bijdrager

Ik heb mijn fietsenteller van de fiets afgehaald en die wil ik nu op me brommer zette. Mijn vraag is nu, hoe kan ik dat ding vastmaken wat op het wiel moet. (Bij de fiets zit het op de spaken) En hoe moet ik dat andere ding vastmaken op de voorvork. Deze twee dingen moeten kort langs elkaar gaan. Sorry dat ik zo veel over dingen zeg ,maar ik weet niet hoe ze heten :P.

Turbo Tommy
                    Bijdrager

Hoe ik dat ga maken benk ook nog even voor aan het kijken 😀 Dalik als ik alles in elkaar heb zal je dat wel stukken beter zien.

Hoe heb jij dat gedaan Thomas?

GreetZzZz Tom

Pjear
                      Bijdrager

Had dat eerst met tape gedaan 😛 Schoot dat magneetje tege me Kop en dat deed best pijn, dus moet ook nog een fatsoenlijke manier zien te vinden miss gwoon gaatje drin boren of met een of ander goede lijm.

Jacky
                        Bijdrager

mikrik, ik weet wel dat het niet op de voorvork bevestigd moet worden…

Ties
                          Bijdrager

ff gaatje boren in je velg…

zo had vespaflappie um destijds iig vastgezet!

tom
                            Bijdrager

ik heb het ook eens bij een maat van mij gedaan (wel op een aerox)
                              we hadden het gewoon met Tec 7 gedaan, een soort superlijm in siliconetube. tot nog toe blijft ie goed hangen.

laterz

Pjear
                              Bijdrager

Oke, als lijm bij earox werkt zal dat ook wel bij een vespa 🙂 ga ik dat ook es proberen.

coda
                                Donateur

Hallo,
                                  NIET op je voorvork monteren,omdat je schommelvering hebt komt je velg niet precies bij de ontvanger voorbij.
                                  Werkt bij een ciao alleen goed op je achterwiel.
                                  Dus magneet op je achterwiel en ontvanger op die dikkere stang die vanaf je zadel loopt zeg maar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.