Vespa-Ciao.NL
:: Diac’s Racer Project

Home Forums Perso’s Projecten Diac’s Racer Project

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 124)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Topic starter

yep heb ik;

ik heb geen decompressie hendel meer, dus dat gaat niet:P

ArvidW
      Donateur

Mooi ! Even langs fietsenmaker voor gaskabels en testen maar 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

diac
        Topic starter

ik probeer dus nu die splitter werkend te krijgen, maar de kant van de kabel wat je normaal in de gasshuif doet valt mooi in het verdelertje.
          dus dat is goed, maar aan de andere kant moet ik dus een tonnetje gebruiken, ik heb wel tonnetjes liggen, maar deze zijn allemaal veel te groot om in de gasschuif te douwen:ehh
          hoe kan ik dit oplossen:?

hansieb
          Moderator

Die dubbele carb aansluiting op 1 gaskabel is niet zo relax, althans bij AC RACING moest je allemachtig hard draaien aan je gashendel. Misschien lag het ook wel aan zijn stage 6 gashendelsetje.

Misschien dat je hem gewoon op je decompresseur kan douwen 😀 Wil je wat extra’s dan geef je gewoon extra gas daarmee.

n!ck*s

jah, idd.

en als je aan wordt gehouden wete ze ook niet dat er 2 carb. opzitten.

brb. of zit die 15mm niet achter de kap verborgen.

Daan777
              Moderator

diac :
                13mm carb; 68, hier loopt die ook stationair mee.
                15mm carb; 86, dit is de goede sproeier voor de zij-inlaat alleen
                ben benieuwd of dit ook werkt voor beide carbs;)

13mm carb; 68. Dit is voor de normale inlaat alleen.

Ik denk dat je wat groter moet zoeken met de sproeiers.
                Als je 2 kanalen hebt waar hij mengsel aan kan zuigen wordt de zuigkracht per carburateur minder.
                Aangezien er altijd via de makkelijkste weg wordt gezogen zal hij meer lucht krijgen omdat er minder hard aan de spraybar wordt gezogen.

Ik denk in ieder geval dat die 68 groter moet. Als je met de 86 met enkel de zij-inlaat goed rijdt, denk ik dat die ook iets groter moet.
                Hoeveel groter weet ik niet.

Geen idee of het waar is wat ik zeg maar ik vind het zelf wel logisch klinken.

ArvidW
                Donateur

@ Hans

diac :
                  ik heb geen decompressie hendel meer, dus dat gaat niet:P

Edit by hans:Dan kauft die er 1 voor een paar roebel

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

diac
                  Topic starter

goed en slecht nieuws.

goed: lichtere rolletjes gemonteerd en loopt als een malle.

slecht: de carburateur zat niet goed vast, bij de gasschuif losmaken is er een schroefje overgebroken, deze krijg ik niet meer uit de carb.
                    dus de carb moet ik vervangen:cry
                    en ook heb ik geen goede gaskabels voor de splitter liggen.

@ hans: wat arvid zegt 😛

@ nick: ik wil gewoon met een ruk aan het gas het volle vermogen hebben.

@ daan: we zien wel, eerst maar eens de andere problemen verhelpen.

nu zoek ik dus nog een 15mm sha

heuvel85
                    Bijdrager

waarom haal je het boutje er niet gewoon uit..

ff voorzichtig uitboren en dan met een linkse tap eruit..dat wil vast wel..

diac
                      Topic starter

nope gaat niet, maar ik boor hem morgen 4,5 of 5mm en tap hem dan naar m5;)

adff
                        Bijdrager

Altijd jammer als er onnodig iets kapot gaat:'( (spreek nogal uit ervaring)
                          Ik denk dat dat afstellen nog behoorlijk moeilijk gaat worden.
                          Omdat idd wat daan zegt hij dan minder hard aan je 13/13 gaat zuigen.
                          Maar als je het eenmaal werkend hebt moet je het denk ik andersom oplossen, dat je de 13/13 afstelt zodat ie enkel met de 13/13 goed loopt, en dat je de mindere aanzuigkracht compenseert met een grotere sproeier in de 15mm.

Persoonlijk zou ik de zij inlaat gewoon als boost gebruiken, dat je een turbohendel hebt :lol

Daan777
                          Moderator

@ diag: Als je je gat naar 5mm boort kun je geen m5 meer tappen.

diac
                            Topic starter

4,5 dan 😛

TimoO_
                              Donateur

en als ie er dan niet uitgaat gewoon naar 5 dan tappen en helicoil erin, mijn wondermiddel 😛

heuvel85
                                Bijdrager

voor m5 moet je 4.2 boren…

maar er zit nu m4 in..waarom boor je hem dan niet in het midden met 3.3..dan is de spanning uit het afgebroken stuk..je moet hem wel door boren dan..

maar dan kan je hem er zo uitpakken..werkt prima!doe ik altijd op het werk..

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 124)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.