Vespa-Ciao.NL
:: Diac’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten Diac’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 180)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Topic starter

@ reiniero: ik moet eerst nog gaan inrijden, heb ik net 2 cilinder gehad nu alweer de 3de. naja ik zal me flink moeten gaan inhouden:P

@ Bartjee: is zeker een leuke snelheid, maar ik wil gewoon die power van een 80cc eens meemaken en gewoon dik 80 vegen 😛

ik hoop dat mijn frame het gaat houden, ik wil niet zo een verstevigingstang ertussen, dat is alleen maar opvallend.
      geen andere manieren om het frame te versterken?

reiniero
      Bijdrager

ja zo’n stang die je erop en eraf kan halen:P

diac
        Topic starter

haha lol, dat wil ik nou jusit niet een stang!:boos

misschien in de zijkant van het frame en achterbrug een soort van metale strip lassen waardoor het een stuk stijver wordt.

leon ciao
          Bijdrager

verwacht niet teveel van de 46mm polini, ben je straks helemaal teleurgesteld :con
            Hij zal misschien iets meer beukpower hebben, door zijn aantal cc’s dan je 43mm malossi maar de top zal niet/tot niet veel hoger zijn 😉
            46,5 mm malossi presteert stukken beter :!

diac
            Topic starter

de top zal zeker hoger zijn, ik haal met de 70cc malossi met moeite de 70 op recht stuk.
              met de polini weet ik uit ervaringen van anderen dat hiermee 80 te halen valt.
              dat is voor mij al echt meer als zat!
              mij gaat het ook meer om de trekkracht, dat ik eens een beetje fatsoenlijk wheelies kan oefenen, en fatsoenlijk kan inhalen 😛

uit ervaring en meningen weet ik dat de malossi cilinders over het algemeen redelijk zijn qua optrekken, maar eenmaal op top wel erg snel gaan 😉

de poorten komen niet 100% overeen met de speedengine, dat is met de polini cilinder wel zo, en ik heb geen zin om het aan te passen. ik denk ook niet dat je het verschil zoveel gaat merken, ik rij immers maar met een 13 / 13 carbu:con

Tonni
              Moderator

Dus mn ex-speedengine doet het nog goed?( heb ik ooit eens geruild met Willum tegen een vario setje) Grappig, de onderdelen blijven rouleren hier op de site!

Klein detail trouwens: Ik heb de speedengine destijds geruild met Willum in de veronderstelling dat er een Top Racing krukas in zat (niet de getunede maar standaard model). Tot ik kort geleden in mn schuurtje onder het stof een standaard TR krukkie vond. Dus zit er waarschijnlijk een standaard Vespa krukas in dat blokje! Weet dan ook wel waarom de kruk ooit verwisseld moet zijn want de TR kruk heeft de spiebaan iets beschadigd..
                Het maakt overigens voor de timingen niks uit en daarbij is een originele krukas vaak ook sterker als een TR (heb al meerdere zien passeren hier die er een gebroken hadden).

Wilde het in elk geval ff laten weten.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

barry
                Donateur

Zo,de voetpakking is klaar & heb de zuiger nog eens mooi gepolijst.De enorme diepe krassen in de cilinder heb ik laten zitten natuurlijk & het gescheurde cilinderhemd heb ik aan de binnenkant gelast.Zo zie je er niets van aan de buitenkant ;).Een sleuf kan je zelf maar slijpen-of vijlen in de mooie zuiger,om de lassing niet te hinderen.En die 8 afgebroken koelvinnen helpen om het gewicht omlaag te brengen,om zo beter te accelereren.Maar voor de rest is hij splinternieuw & heeft hij amper 100km gereden.

hansieb
                  Moderator

Diac ik denk wel dat je uitlaatje wat gaat inhouden , circuit vond ik op top bij 80cc ook al wat inhouden beetje testen zal je wel tot iets goeds komen.

diac
                    Topic starter

@ Tonni: ja, die doet het nog goed hoor. hopelijk blijft hij het ook nog heel lang goed doen 😛

@ hansieb: ik zie het wel, het gaat me toch puur om de boost in het midden.
                      75-80 km/h is hard zat voor een opgevoerde fiets. tenslotte beginnen de HM’s zeldzaam te worden en vind ik het ook een supermooie uitlaat. het geluid staat me goed aan

@ barry: haha, was ik daar even mooi ingetrapt. tsja, ben net van een 3 dagen lange lan-party terug waar ik 5 uur heb geslapen in totaal. het zal daar wel aan liggen:con

Tom Z
                      Bijdrager

Echt wel vet apparatuur, met die 80cc ga je echt vethard optrekke, heb uhm ook met vario.. rijd echt uber..
                        zuipt wel met citta tankje:P… maargoed, wil niet zeike.. mar ik kan willumpo persoonlijk,, en hij is echt rlxte gast.. dus gewoon chill tege hem doen (A),, denk zeg dat even!! ^^

kapot
                        Bijdrager

@ barry: toen die bougie was blijven steken, en die je er uit geboord had, samen met het schroefdraad van de cilinderkop, heb je die nog goed weten te krijgen?

Tis echt een relaxed cilindertje hoor 😀 beukt gewoon meteen door naar de top van 60 op mn ciao. Komt niet door de citypower ofzo 😛

Bo3T
                          Bijdrager

diac :
                            @ barry: haha, was ik daar even mooi ingetrapt. tsja, ben net van een 3 dagen lange lan-party terug waar ik 5 uur heb geslapen in totaal. het zal daar wel aan liggen:con

xielan in helmond?

diac
                            Topic starter

@ Bo3T: nee, daar ben ik niet geweest. dit was een lan van vrienden onder elkaar, waren ong. met 15 computers

@ Tom Z: als jij het zegt geloof ik het!;)

diac
                              Topic starter

haha, net die gekke belg nog aan de telefoon gehad!
                                leuk om te horen dat hij de zuiger gepolijst heeft, cilinder ingesmeerd met een speciaal vet en de zuigerveren heeft afgewerkt en goedgezet.

echt geweldig dat iemand zoveel moeite ervoor doet om iets goeds af te leveren! 😛
                                zal zo snel mogelijk foto’s posten als ie binnen is.

diac
                                Topic starter

[UPDATE 30-10-2007]

zo, de 80cc set van barry is binnen! ziet er zeer mooi uit en hij heeft zich veel moeite voor me gedaan.
                                  ik zal later deze dag of morgen foto’s op de site zetten, maar nu ben ik eerst de 80cc eronder bouwen natuurlijk 😉

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 180)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.