Vespa-Ciao.NL
:: Diablo Red Citta

Home Forums Perso’s Projecten Diablo Red Citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertez
    Topic starter

Mijn Diablo Red Citta uit 2001:

Stukje achtergrond informatie: zelf ben ik ben al jaren bezig met brommers, mijn eerste brommer was een Yamaha Fs1 uit 1976.Daarna heb ik nog een Puch Macho gehad dit was rond het jaar 2003. Beide brommers hebben we toentertijd opgeknapt.Ik vond een Gilera Citta altijd al een mooie brommer en besloot daarom in 2004 mijn eerste Gilera Citta te kopen. Dat was een tering gaar paars ding van 350,-
      Samen met mijn vader opgeknapt, toen gebeurde het..het opknappen vond ik wel leuk om vaker te doen en ik had geen geld over om telkens nieuwe citta parts aanteschraffen, daarom heb ik steeds opknap citta `s gekocht en de mooiste onderdelen overgezet op mijn eigen citta, vervolgens hem weer doorverkocht met winst. Totaal heb ik reeds zoiets van 20 Gilera Citta`s gehad en bijna alle ramp scenario`s meegemaakt op technisch gebied. Deze handel deed ik eerst samen met mijn vader, waar we in het hele land citta `s opkochten tussen de 50 en 125 euro toen het kenteken plicht nog niet geldig was in Nederland. Later heb ik alles verkocht, omdat ik zelfstandig ging verhuizen vanuit Drenthe terug naar Zuid-Holland. Toen had ik eerst nog een Tomos 2 speed gekocht zonder kenteken voor 80 euro en later een frame met kenteken voor 65 euro, alles overgespoten en in elkaar gezet en verkocht voor iets van 380,- Ik wou graag weer een Citta voormijzelf hebben en ben toen opzoek gegaan.
      Na een tijdje trof ik op [url]www.speurders.nl[/url] een hele korte onduidelijke advertentie van een Citta voor 275 euro met kenteken! Het was in Amsterdam in de Bijlmer, dus eerst had ik wel mijn twijfels. Toen ik en een maat gingen kijken bleek het een nette Nederlandse jongeman van begin 30, die nog thuis woonde volgens mij lol:P. De Gilera Citta zelf bleek er 1 te zijn van het nieuwste type!
      Hij was nog goed in de lak, alleen moest er wat aan gedaan worden 🙂 Dit was geen probleem voormij, dus ik kocht hem voor 275 en kreeg nog voor een big menu 2 kratten citta onderdelen erbij van die maat van mij:D In de tussentijd viel mijn oog nop op een andere Citta uit Amsterdam met VEEL onderdelen erbij voor 275 incl. kenteken.Deze knapte ik toen eerst op en de mooie parts hielt ik achter de hand 🙂
      In de tussentijd heb ik een hoop overbodige parts zoals achterbruggen,speedengine carter,banden, carburateur etc los verkocht, van dat geld een homoet gekocht en wat nieuwe vervangings onderdelen.
      Momenteel heb ik mijn eigen Gilera Citta in de schuur staan, 1 opknap citta met kenteken en een citta zonder kenteken gdie geheel uit elkaar gehaald is.

Nu genoeg geschiedenis:P

Wat heb ik veranderd aan deze citta van 275 euro!

Krasvrije 50cc cilinder op mijn elektronische blok gezet met geveilde inlaat 🙂
      Samen met een nieuwe zuiger, deze cilinder en zuiger trof ik aan op 1 van mijn opknap citta `s.
      Bijna nieuwe 13/13 carburateur erop met sproeier 60:
      Lekke Proma citypower uitlaat vervangen voor een 2dehandese homoet voor 55 euro incl. thuis brengen.
      Zo goed als nieuwe koppeling huis met nieuwe segmenten erin opgezet, koppeling die erop zat was helemaal op.
      Grijze polini trekveertjes gemonteerd en een poelie 80mm.
      Malossie luchtfilter erop en een nette koplamp spoiler.
      Linker achterbrug kap vervangen voor 1 die wel heel was evenals die kap die erboven zat.
      Zwarte frame cover kap wat onder mijn zadel is vervangen voor 1 zonder krassen en gaatje van de reflector.
      Fietstrappers eraf gehaald en vervangen voor nieuwe stepjes.
      Jas beschermers eraf gehaald en de spiegels voor een wat stoerdere look.
      Km teller vervangen voor 1 met een wijzer die nog heel was.
      Nette bagagedrager gemonteerd en meteen gemonteerd zoals het hoort!
      De originele achterveren vervangen voor lange chromen achterveren.
      treeplank rubbers vervangen voor traanplaat.
      Harley beugel van Citta tuning Aalsmeer erop gezet.
      Chromen stuur met andere handsvaten erop en een bananenzadel.
      De oranje stickers heb ik bewust erop laten zitten.
      Verder heb ik mijn set-up zo samengesteld, omdat ik niet een te hoge top wil maar wel vlot wil optrekken.

Dit alles heeft mij gelukkig bijna niets gekost, omdat ik de onderdelen van mijn opknap citta`s heb kunnen halen,
      anders zou het mij een fortuin hebben gekost en dat vind ik zonde van mijn geld.

Hieronder tref je een aantal opgeknapte citta `s van mij aan en oude brommers.

De puch macho

De Yamaha Fs1

Een aantal Citta `s die allemaal voor de handel waren
      en mijn oude die met de racing stickers.

Mijn oude Citta uit Drenthe

De andere Citta`s 🙂

De Tomos 2 speed

Heb nog heel even een Vespa Si gehad, reedt ook wel leuk 🙂

Grote fotogallerijen vanmij van foto`s die ik toendertijd had verzameld!

1. Custom Bikes [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=UJGJMO8J[/url]
      2. Diversen Citta foto`s [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=UI86GSNR[/url]
      3. Gilera Si,Citta [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=QF8RKXU3[/url]
      4. Handboek [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=GVHUHHPE[/url]
      5. Mooie Gilera Citta`s [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=KSBQGQGQ[/url]
      6. Mooie Gilera Citta`s. [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=T7USSNIG[/url]
      7. Originele Gilera Citta `s [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=6JXBNKWJ[/url]
      8. Verstevigde achterbrug [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=V4436DYH[/url]
      9. Verstevigd frame [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=MUD3HDJZ[/url]
      10. Minder mooie Citta`s [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=LPU7KV4Y[/url]
      11. Minder mooie Citta`s. [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=AKFHVG4G[/url]

Zo kocht ik mijn huidige Gilera Citta

Vies motorblok

De zuiger die erin zat, dikke krassen..

Ongelukje tijdens sleutellen, pfft schroevendraaier punt in mijn hand..

De homoet uitlaat

Leuke Citta parts ready om erop gemonteerd te worden:D

Zo Staat de Gilera Citta er nu bij 😀

Nummer 5 in de fotos van je cittas, dus de fotos onder de puch en de yamaha.

Aah die foto, naarmijn idee was/is dat een sim uitlaat 🙂 mhm
      Reedt wel goed maar niet prestatie verbeterend, meer lawaai dan lol.

Edit:

KLEINE update, 22 Maart wezen meeten met Ziggy uit Leiden

Even een andere buddyseat gemonteerd(die van Ziggy) iets dikker en comfortabeler 😛

Achterveren zijn een heel stuk soepeler geworden dankzei de WD-40 haha.

Verder komen de kleuren iets beter uit op deze foto`s (rode is van mij)

hansieb
      Moderator

Ah jij bent toch rohoor van cittaforum 🙂

Man al 20 cittas gehad das ene hoop, zon mooie rode zoals je die nu hebt had ik ook :con

Robertez
        Topic starter

hansieb :
          Ah jij bent toch rohoor van cittaforum 🙂

Man al 20 cittas gehad das ene hoop, zon mooie rode zoals je die nu hebt had ik ook :con

hehe ja klopt, had ook nog een accoutn hier ooit gemaakt dacht laat ik mijn perso ermaar bij zetten 🙂

Heb indd hoop citta `s gehad 😛 ben wel blij dat ik er nu 1 heb van het nieuwe type 😀

Bartjee
          Donateur

Hoop van je citta’s komen me bekend voor:P Zitten echt een paar leuke tussen! Die met goud vooral.
            Succes ermee verder!

N!CKs

die zilvere metr die pirelli sticker ziet er ook netjes en mooi uit.

Robertez
              Topic starter

Bartjee :
                Hoop van je citta’s komen me bekend voor:P Zitten echt een paar leuke tussen! Die met goud vooral.
                Succes ermee verder!

Haha, ja klopt, zwart met goude velgen verkocht goed 😀

@ NiCKs , zilverre was ook leuk geworden, beetje frisse en stoere look 🙂

Ik ga er van de week weer 1tje opknappen 🙂 ligd nu geheel uitelkaar klaar omgeschuurd te worden.

Heb nog heel even een Vespa Si gehad, reedt ook wel leuk 🙂
                Was ik al haast vergeten, pfft hij zag er alleen niet uit.

Robertez
                Topic starter

Update:

[/URL]
                  [URL=http://g.imageshack.us/img378/citta2do0.jpg/1/]

Deze Citta verkocht, afgelopen week van wat winst een bestelling geplaatst scooterminibikeshop
                  voor wat onderdelen voor mijn eigen Citta.:D

Ik ga nu mijn 2de gereviceerde elektronische blokje, onder mijn eigen Citta hangen met een
                  Nieuw zuigertje en op maat gemaakte pakkingen.
                  Nette chromen veertjes eron zetten want de vorige waren tijdens een rit geknapt 😕
                  De verlichting repareren en dan hoop ik weer lang en vertrouwlijk op pad te kunnen.

Daan777
                  Moderator

Hey robert
                    Ken je me nog van de meeting?

Je kunt makkelijk met een b7hs rijden hoor:O

Mooi citta’tje:) Hoeveel heb je er nou gehad? Toch geen 20:P?

niceVespa
                    Bijdrager

zo dat is niet mis maarja altijdt leuk, idd wat Bartjee zegt die goude+de rode zijn de mooiste;)

GTZ NV:thumb

VespaAvanti
                      Donateur

Hoezo zou dat niet kunnen Daan777?:?
                        Ik heb inmiddels ook een brommertje of 75 verkocht, en heb er momenteel nog 30;)

Robertez, Mooie Citta’tjes:thumb
                        Zo te zien is het bij jou al net zo’n verslaving als bij mij:D

Robertez
                        Topic starter

Hier Robbert 😀

@ Daan: Joy Daan ik ken je nogwel van de meeting, je had zo`n standaard Citta met een chrome sim uitlaat
                          die reed wel erg snel. Ik las dat je ook nog vollop bezig bent met vespa`s :lol en zelf tunen van de blokjes.
                          Goed werk (Y) kan het kloppen dat je eigen Citta een tijd geleden op marktplaats te koop stond?
                          Ik heb er minstens 20 gehad inderdaad, haha en ik blijf bezig.

__________________________________________________________________________________________________________

@ Nice Vespa , bedankt voor je reactie! zo denk ik er zelf ook over.

__________________________________________________________________________________________________________

@ VespaAvanti hehe 75 stuks? ijk dacht dat ik er al veel had gehad..
                          Altijd leuk te horen dat er nog meer liefhebbers zijn!
                          Het sleutellen opknappen en hebben werkt zeker zeer verslavend haha.
                          Ik check binnenkort je profiel, ben wel benieuwd.

Robertez
                          Topic starter

Laatste aanwinst

Gilera Citta met blauw kenteken voor 125,- 😀

Mooie chrome handsvaten en bagagedrager, leovinci krul uitlaat en slot erbij.

Rijd rond 40, moet alleen de bougie dop vervangen en het achterbandje.

Uiteraard ga ik deze Citta ook opknappen en dan kan me vriendin erop gaan rijden.

Juulie
                            Bijdrager

Mooi ding man, 125 euro is zeker geen geld 🙂

niceVespa
                              Bijdrager

ziet er te goed uit voor 125,-;)

GTZ NV

TimoO_
                                Donateur

V.E.T. 😀

echtwel artistiek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.