Vespa-Ciao.NL
:: Deze uitlaat op een piaggio si mix?

Home Forums Techniek Opvoeren Deze uitlaat op een piaggio si mix?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rik.92
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb een Piaggio si mix, het is een snor uitvoering. Helemaal standaart niks opgevoerd ofwat.

Ik wil nu een ander uitlaatje erop zetten, maar waar moet ik opletten bij het kopen van een uitlaat?

# Zie heel veel 22MM staan enzo? hoeveel MM moet ik dan hebben?
      # Is een snor en een 45km uitvoering uitlaat anders? Past beide?
      # Bij het veranderen van de uitlaat, moet ik dan nog meer wat veranderen? Of alleen sproeier? Zoja, hoeveel maten ongeveer? 2?

gdoggstyle
      Bijdrager

gewoon de 22mm, d’r zit wel degelijk verschil in een (orgineel)snor of brom uitlaat,
        de snor heeft een smallebuis die van je cilinder naar de demper loopt. en de brom heeft een dikkere buis. maakt voor je top snelheid dus veel uit.
        maar als jij, om het zo te noemen, een “sport” uitlaat eronder wil hebben past het gewoon allemaal.
        maar soms moet je het ophangpunt van je uitlaat achteraan veranderen, en bij sommige uitlaten een zijstandaard monteren i.p.v. een bok standaard.

uiteraard ff een iets grotere sproeier monteren. dacht dat 36 of 38 orgineel was, dan probeer je strax gewoon een 40 of 42

Peter.S
        Bijdrager

39 is de orginele sproeier(bij mij in ieder geval), ik zou gewoon 2 maten groter(afhankelijk van uitlaat)
          die mm zijn afgelijd van de uitlaatflens van je cilinder(dus gewoon ff je uitlaat aansluiting meten met schuifmaat) en dan heb je het.
          je hoeft verder niks te veranderen als je gewoon een uitlaat voor si koopt, anders moet je inderdaad het ophangpunt verplaatsen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.