Vespa-Ciao.NL
:: DEPS zuiger slotje

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden DEPS zuiger slotje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Ik heb hier een 70DEPS van malossi liggen maar naar goed kijken zag ik dat hij van de bovenste zuigerveer sleuf dat pinnetje mist.

dat pinnetje dient ervoor om de zuiger stop te zetten je weet wel :P, bij de onderste zit ie er wel maar bovenste niet.

zo durf ik er niet mee te rijden want dan kan de zuigerveer helemaal ronddraaien ja?

Iemand ideen, en kan ik t uit een andere zuiger halen?

Thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

wheelieking89
      Bijdrager

jha dat kan ik heb het ook 1 x gehad kan je gewoon overzetten 🙂

gewoon oude zuiger warmstoken pinnetje eruittrekken

oude zuiger warmstoken en pinnetje erin en geijk in bak met koud water zodat het pinnetje vastzit 🙂

hansieb
        Moderator

Ow vet je kunt dus het pinnetje eruit trekken met een pincet. Grappig ik dacht dat het een soort laspuntje was ofzo en dat als die afgebroken was je het niet meer kon fixen.

Tonni
          Moderator

Heeft thomas nog één probleempje. Het pennetje is bij hem vlakgemaakt/afgebroken, dus dat wordt lastig eruit halen..
            Ik weet wel dat iemand als b.v. Mans Engel of Jan de Jong zoiets wel professioneel kan repareren. Ik zou er zelf niet zo maar mee gaan kloten.
            Een zuiger heetstoken zou ik ook maar zo niet doen, tenzij je hem gelijkmatig kan verwarmen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

AA-T
            Sleutelbeheerder

Tonni :
              Heeft thomas nog één probleempje. Het pennetje is bij hem vlakgemaakt/afgebroken, dus dat wordt lastig eruit halen..
              Ik weet wel dat iemand als b.v. Mans Engel of Jan de Jong zoiets wel professioneel kan repareren. Ik zou er zelf niet zo maar mee gaan kloten.
              Een zuiger heetstoken zou ik ook maar zo niet doen, tenzij je hem gelijkmatig kan verwarmen.

gelijkmatig verwarmen? in een pan kokend water leggen :p
              maar zal wel niet warm genoeg worden

wheelieking89
              Bijdrager

je hoef em nie zw warm te maken gewoon lauw maare als t afgebroken is dan is het een ander verhaal 🙁

dan zouw je tog betern een andere zuiger moeten regelen :bloos

hansieb
                Moderator

Waar haal je zon deps 70cc zuiger vandaan ?

Tonni
                  Moderator

Ik denk niet dat zo’n pin eruit zou moeten komen als je de zuiger maar lauw warm maakt.
                    Dan zou hij er immers onder het rijden ook zomaar uit kunnen lopen. Je zuigertje wordt dan ook echt wel warm hoor!!

Vincent Vario
                    Bijdrager

dat pennetje zit er nog wel in, alleen een beetje diep. Heb je al geprobeerd met een goede zuigerveer??

En als de zuiger in de cilinder zit worden de veren ook aangedrukt, dus kan best dat die dan niet kan bewegen..

erwinko
                      Bijdrager

nou, met ongeveer 8000 toeren en die trillingen, zou ik niet lekker kunnen rijden hoor.
                        misschien uitboren, maarja dan moet je wel zon klein boortje hebben :S

Kay
                        Bijdrager

Met toestemming van Thomas maar ff verder in dit topic over mijn DEPS.:D

Ik heb deze vandaag gekocht maar er zit geen ori zuiger bij,ik heb er wel een andere bij van een gewone 70 malossi.Alleen kwamen de zuigerveerslotjes niet overeen.Beide komen ze net over een poort heen maar blijven NIET hangen.Ik heb hem toch eens in elkaar gezet maar twijfel of ik hem wel moet laten lopen.Hij heeeft compressie,schuurt nergens maar zouden ze blijven hangen?

mulder[sst]

Ja, een slotje mag nooit door een poort lopen, dat gaat altijd fout.

Tonni
                            Moderator

NIET!!!! doen, loopt zeker kapot!

Thijs_DR_Evo
                              Bijdrager

Tonni :
                                NIET!!!! doen, loopt zeker kapot!

Couldn’t agree more. Mooie Audi trouwens Ton!

grz Thijs

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.