Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › DEPS zuiger slotje
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door Thijs_DR_Evo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juni 2006 om 10:29 #203297
Ik heb hier een 70DEPS van malossi liggen maar naar goed kijken zag ik dat hij van de bovenste zuigerveer sleuf dat pinnetje mist.
dat pinnetje dient ervoor om de zuiger stop te zetten je weet wel :P, bij de onderste zit ie er wel maar bovenste niet.
zo durf ik er niet mee te rijden want dan kan de zuigerveer helemaal ronddraaien ja?
Iemand ideen, en kan ik t uit een andere zuiger halen?
Thomas
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 juni 2006 om 11:33 #205780jha dat kan ik heb het ook 1 x gehad kan je gewoon overzetten 🙂
gewoon oude zuiger warmstoken pinnetje eruittrekken
oude zuiger warmstoken en pinnetje erin en geijk in bak met koud water zodat het pinnetje vastzit 🙂
23 juni 2006 om 11:39 #205781Ow vet je kunt dus het pinnetje eruit trekken met een pincet. Grappig ik dacht dat het een soort laspuntje was ofzo en dat als die afgebroken was je het niet meer kon fixen.
24 juni 2006 om 00:34 #205782Heeft thomas nog één probleempje. Het pennetje is bij hem vlakgemaakt/afgebroken, dus dat wordt lastig eruit halen..
Ik weet wel dat iemand als b.v. Mans Engel of Jan de Jong zoiets wel professioneel kan repareren. Ik zou er zelf niet zo maar mee gaan kloten.
Een zuiger heetstoken zou ik ook maar zo niet doen, tenzij je hem gelijkmatig kan verwarmen.I came, I saw, and I forgot what I was doing...24 juni 2006 om 00:40 #205783Tonni :
Heeft thomas nog één probleempje. Het pennetje is bij hem vlakgemaakt/afgebroken, dus dat wordt lastig eruit halen..
Ik weet wel dat iemand als b.v. Mans Engel of Jan de Jong zoiets wel professioneel kan repareren. Ik zou er zelf niet zo maar mee gaan kloten.
Een zuiger heetstoken zou ik ook maar zo niet doen, tenzij je hem gelijkmatig kan verwarmen.gelijkmatig verwarmen? in een pan kokend water leggen :p
maar zal wel niet warm genoeg wordenWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.24 juni 2006 om 00:41 #205784je hoef em nie zw warm te maken gewoon lauw maare als t afgebroken is dan is het een ander verhaal 🙁
dan zouw je tog betern een andere zuiger moeten regelen :bloos
24 juni 2006 om 01:55 #205785Waar haal je zon deps 70cc zuiger vandaan ?
25 juni 2006 om 01:12 #205786Ik denk niet dat zo’n pin eruit zou moeten komen als je de zuiger maar lauw warm maakt.
Dan zou hij er immers onder het rijden ook zomaar uit kunnen lopen. Je zuigertje wordt dan ook echt wel warm hoor!!I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 juni 2006 om 01:40 #205787dat pennetje zit er nog wel in, alleen een beetje diep. Heb je al geprobeerd met een goede zuigerveer??
En als de zuiger in de cilinder zit worden de veren ook aangedrukt, dus kan best dat die dan niet kan bewegen..
25 juni 2006 om 09:52 #205788nou, met ongeveer 8000 toeren en die trillingen, zou ik niet lekker kunnen rijden hoor.
misschien uitboren, maarja dan moet je wel zon klein boortje hebben :S4 juli 2006 om 13:27 #205829Met toestemming van Thomas maar ff verder in dit topic over mijn DEPS.:D
Ik heb deze vandaag gekocht maar er zit geen ori zuiger bij,ik heb er wel een andere bij van een gewone 70 malossi.Alleen kwamen de zuigerveerslotjes niet overeen.Beide komen ze net over een poort heen maar blijven NIET hangen.Ik heb hem toch eens in elkaar gezet maar twijfel of ik hem wel moet laten lopen.Hij heeeft compressie,schuurt nergens maar zouden ze blijven hangen?
4 juli 2006 om 14:40 #205830
mulder[sst]Ja, een slotje mag nooit door een poort lopen, dat gaat altijd fout.
4 juli 2006 om 17:25 #205831NIET!!!! doen, loopt zeker kapot!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 juli 2006 om 17:55 #205832Tonni :
NIET!!!! doen, loopt zeker kapot!Couldn’t agree more. Mooie Audi trouwens Ton!
grz Thijs
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.