Vespa-Ciao.NL
:: DEPS boostpoort: hoe ver doortrekken

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden DEPS boostpoort: hoe ver doortrekken

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TJOEP
    Topic starter

Ik zou graag willen weten hoe ver ik de boostpoort voor de 70cc DEPS cilinder in mijn originele carter moet doortrekken.

Zo ver als de originele spoelpoorten?
      Of helemaal tot aan het gebied waar de krukaswangen draaien, zoals het malossi carter heeft.

Dus zoals de rode cirkel, of minder ver, ongeveer zo ver doortrekken als de groene cirkel?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

ik zou de rooie doen, dit werkt ook makkelijker want dan kun je gewoon met een rechthoekige vijl de poort maken.

ik denk ook dat de DEPS een normale lengte hemd heeft dus dat je als je zoiets als de groene doet dat t geen nut heeft.

dus ik zou de rooie doen en dan mooi afwerken.

zal leuk lopen denk ik die 70deps

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

KennyVespa
        Bijdrager

Zoals Herr Flick al zegt doe maar de rooie jah ;), ik dacht de groene, maar zal erwel naast zitten 😛

Succes :thumb

TJOEP
          Topic starter

Als je het zoals de groene doet, is er inderdaad nog geen cm’tje open onder het hemd. Plus waar het gat in de cilinderhemd zit dan.
            Als je het zoals de rode doet, heb je wel een groot ‘gat’.
            Iemand ervaring?

Vespaflappie
            Bijdrager

Rood, waarom zou het anders in de malossi engine zo zijn?

Groen heeft geen reet zin..!

iaccaloco
              Bijdrager

TJOEP :“blablabla…..”:P

:! Hé! Da’s mijn foto!:)

Je moet ‘m natuurlijk zo doen als in de rode cirkel, da’s “origineel Malossi” toch?

Zo is het ook het makkelijkste….;)

Gewoon met de slijptol, HÚPPP! :thumb

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Monstercitta
                Bijdrager

Haha als je niet handig bent met slijptol moet je het niet doen:P. Dan is het beste met vijl rustig en de tijd ervoor nemen. Jappie pakt altijd de slijptol:P

TJOEP
                  Topic starter

Ok, ik heb de boostpoort een hele tijd terug helemaal doorgetrokken.
                    Maar omdat het pasvlak van beide carterhelften op die plaats niet zo groot is als het malossi carter kreeg ik problemen.
                    In een origineel carter zit ook een leeg ovaalvormig stukje in het pasvlak.
                    Als je de boostpoort doortrekt zoals het malossi carter open je dat stukje, waardoor er al helemaal geen pasvlak meer overblijft. 3mm schat ik.
                    Daar ging hij dus valse lucht zuigen.

Ook al is dit geen originele carterhelf, het lege ovaalvormige stukje is ’tzelfde:

Hier wordt het pasvlak dus nogal klein.

Heeft iemand een foto voor me hoe hij het gevijld heeft? Van een blokje dat wèl goed loopt!

November Rain
                    Bijdrager

echt niet 😛

mijn theorie….

zo klein mogelijk!!! als ie maar helemaal open staat (maar dit ligt er maar net aan hoe DIEP je veilt).. ik zou hem zeker niet langer maken als die rooi omcirkelde.

Waarom zo klein mogelijk?? Meer carterdruk 🙂 Wat heb je nou aan al die loze ruimte als je hem tot an je krukas uitveilt :O

dom dom dus …

TJOEP
                      Topic starter

Hij was JUIST zo gevijld als de rode cirkel. Maar als je naar de laatste foto kijkt, zie je dat je bij een origineel (op de foto zij-inlaat) carter veel minder pasvlak overhoudt…
                        Ik zal ’t eens tekenen.

TJOEP
                        Topic starter

Tot en met de rode lijn heb ik het gevijld. Het zou zelfs nog ietsje groter moeten zijn, maar dat heb ik al niet aangedurft. Alsnog zoog het carter valse lucht, op de plek van 1 v/d 2 pijlen. Weet niet meer welke vd 2

Op deze foto is het wel een kleine carterhelft van een pinasco zij-inlaat, maar dat maakt niet uit. De boring is hoogstens ietsje groter.

Dus heeft iemand een foto of uitleg van hoe hij ’t gevijld heeft?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

snap niet hoe hij valse lucht heeft kunnen trekken als je het zo hebt gemaakt ? er moet dan wle een gat ofzo ergens zijn gemaakt ofzo ?? anders moet t gewoon werken lijkt mij..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

TJOEP
                            Topic starter

Heb m’n vorige post aangepast. Er staat nu in waar hij valse lucht zoog.

@ Flick: Dus jij denkt dat dat stukje pasvlak zekers breed genoeg is om te sluiten?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.