- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 5 maanden geleden door .-{2F4OV}-..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 juni 2007 om 20:31 #447926
zeer vet project, auto als perser ownt
12 juni 2007 om 20:55 #447930TJOEP :
Zwarte velgen? Iig geen donkere kleur er bij. Een vette kleur grijs icm zwarte zijkappen, zadel, carbonstuur en wat carbon details…
Of een lichte felle kleur…Was eerst van plan om het frame oranje te maken vandaar die zwarte lak. (oranje met zwarte velgen
leek mij wel een goede combinatie.)12 juni 2007 om 21:27 #447933donker matalic paars was mijn eerste vespa ook, beetje brak gespoten. zie perso
15 juni 2007 om 17:45 #448098Update..
Ben er eindelijk uit welke kleur ik ga gebruiken.
Metalic groen. Hier een paar foto’s van het resultaat

15 juni 2007 om 17:48 #448099is mooi geworden eh;) ziet er mooi uit en de velgen worden zwart eh?:P
ik kan niet wachten dat dat ding in elkaar zit word een super vet en BRUUT DING
15 juni 2007 om 17:56 #448100
.-{2F4OV}-.Dit zal cker lekker gaan lopen

Kvind zelf de balk ertussen niet zo mooi;) Beetje te hoog en te vierkant:lol
Ma zal tog wel mooi worden en snel
15 juni 2007 om 18:17 #448103Ja die balk is natuurlijk een kwestie van smaak.
Vind zelf een vierkante balk mooier, omdat de rest van het frame ook vierkant of rechthoekig is.
Kon het toch niet laten om het blok even open te schroeven.

Cilinderkop gedemonteerd

Hier zie je dat het cilinderhemd de inlaat gedeeltelijk afsluit.

Cilinder nadat ik hem met de dremel heb bewerkt. (Stuk cilinderhemd wat de inlaat afsluit is
hier verwijderd)
Hier nog een “verbeterpunt”. De boosterpooren die niet in het carter zijn doorgetrokken.
Dit ga ik later nog wel eens aanpakken. Heb geen zin om het carter, van dit zo goed als nieuwe
blok uit elkaar te halen. (deze foto is van mijn andere simo carter)

Even een handige tip voor als je de zuigerveren om een of andere reden niet ver genoeg
ingeduwd krijgt, en daardoor de cilinder er niet over krijgt
Trek er een grote tirab (of hoe je dat ook schrijft) omheen, daarmee kun je de zuigerveren
mooi induwen.
Er zijn ook mensen die hiervoor een slangklem gebruiken. Persoonlijk vind ik dat niet zo’n goede
oplossing. Een ijzeren slangklem om een aluminium zuiger geeft snel beschadigingen.

Denk trouwens dat die 28 mm carburateur wel een beetje veel van het goede is. Heb zo’n vermoeden
dat het blok hiermee niet goed af te stellen is op midden en lage toeren.De luchtsnelheid/onderdruk in de venturi zal( vooral bij lage toeren) onvoldoende zijn om tot een goede mengselvorming te komen. Denk dat een pakweg 20/22 mm
carburateur groot genoeg is. Dit ga ik later wel eens uittesten.Links op de foto de PHBH 28mm carburateur van het simo blok
In het midden de welbekende PHBG 19 voor een polini evo
Recht een 12 12 van een superbravo.

Links de gasschuif van de 28mm
Rechts de gasschuif van een standaard 12.10
15 juni 2007 om 18:38 #448105Lijp project;)
Zie ik daar achter nog een simo?
suc6
15 juni 2007 om 20:07 #448108zeer vette shit simonini,
ben er ook mee bezig om er een te kopen15 juni 2007 om 20:39 #448109Zeer mooi geworden dat frame!
Ik ga zelf wel met de 26mm aan de slag, valt vast wel af te stellen en bovendien staat zo’n megagrote carb ook wel stoer.
15 juni 2007 om 22:27 #448111Dik humor 🙂
Ziet er mooi uit, wel grappig dat je het hemd weg hebt gehaald. Ben erg benieuwd hoe het hele gevalletje loopt , zou wel eens een goed afgesteld simo blok willen horen / zien rijden.
16 juni 2007 om 07:54 #448115Jaa leuk, ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met rijden van dit blok 🙂
En wel een heel stom foutje van simo dat die cilinderhemd voor de inlaat zit 😛16 juni 2007 om 07:56 #448116sproeier 115 is te klein!!!,mijn bougie werd er wit van.
ik rij ook met een 28mm carb(stage 6 D-slide power jet)
maar vind hem eigenlijk te groot.
ik ree eerst met sproeier 130,best goeie sproeier rij nu met 125 sproeier.
mijn blok is ook getuned,alleen is bij mij niet de cilinder hemt doorgetroken 🙁
maar wel boost poorten,poorten in carter,spoel poorten ook.
resultaat was echt te merken,trok sneller op,heel ander geluid.moet alleen nog goed worden afgsteld,denk dat ik hem langs de jager tuning breing in winkel(noord-holland)
succes er mee!!!!!!!!!!!
greetz een simonini citta rijder 8)
16 juni 2007 om 08:42 #448117
N!CKsje hebt dadelijk zkkr een snelle brommerd.
de kleuren zijn echt vet.
ik hoop dat hij er goed uit komt te zien
16 juni 2007 om 10:01 #448118Die lasjes zijn bij mij ook echt wel nodig, Tof om te zien dat er meer zijn die er net zo over denken.
Is het spatbord achter aan de bovenzijde ook gelast ??
Eneee niet te snel hé
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.