Vespa-Ciao.NL
:: Dempertjes voorvork

Home Forums Mening & ervaring Voorvorken Dempertjes voorvork

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Heb jij ervaringen met de voorvorkdempertjes? Post ze hier.

Heb zelf de chromen dempertjes kosten iets van 66 euro

Heb zonet nog even getest op thomas zijn brommer , zonder rijd echt KLOTEN!!!!!! met rijd 10 x relaxer.

edit aa-t: ff in 1 post gezet

AA-T
      Sleutelbeheerder

En het handige aan deze dingen is, als de dempertjes versleten zijn, ken je zo 2e hands dempertjes van een wasmachine derop zetten..

herr flick hebt die dingen een keer voor een 10 euro opgehaald geloof ik, dus niet een al te dure opknapbeurt

Tim
        Bijdrager

ik heb ze ook nog ligge en het rijd idd 10x beter, de voorvork voelt ook veel stabieler aan.

woe
          Bijdrager

mijnes rijdt maar 9x beter, ben ik opgelicht? :p

ik heb ze net ook ff gemonteerd, het rijdt wel wat relaxter.
            in mijn wijk heb je echt belachelijk veel drempels, en moest echt bij elke remmen tot 15 om er normaal over heen te gaan
            met die dempers voelt je ophanging veel stugger aan, waardoor je minder schokken voelt als je over een drempel gaat of gaten in de weg

Tonni
            Moderator

Er staat al wel een howto van de beugeltjes (hoe je er zelf een paar kan maken).Dit zijn wel andere als hier afgebeeld, maar ze werken prima. De dempertjes zou je waarschijnlijk via Thomas kunnen regelen, of je moet er zelf een adresje voor weten.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
              Topic starter

Hier nog een paar fotos hoe de dempers horen te zitten

Wouz-LwB
                Donateur

Vespa-Style :
                  Hallo,

ik heb een vraag.
                  Waar kun je ze halen?
                  Misschien niet alleen belangrijk voor mij maar ook voor andere.

Gr

In groningen kun je ze halen bij Wasmachinezaak Krijn Vreuger ( zit vlakbij de korrewegbrug.)

hansieb
                  Topic starter

Wouz die dempers kan je idd halen , maar de beugels enzo niet die moet je zelf maken of laten maken.

Mijn setje komt bij polini.ch weg , 66 euro excl verzend excl invoerheffing.

Je kan ze overal halen , die dempers gewoon een witgoedzaak zal ook nog wel een paar oude wasmachines hebbe staan.

Raphell
                    Bijdrager

hansieb, beugels heb je dus moeten laten maken.. hm.. misschien als je de bouwmarkten afstruimt??

hansieb
                      Topic starter

Nee ik heb mijn setje op internet gekocht dus met orginele beugels als je nou even searcht tonni heeft alle maten enzo online staan.

Dit topic is meer voor ervaringen enzo over de dempers.

Dit topic is over de maten enzo en over de dempers:
                        http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4353

erwinko
                        Bijdrager

ik denk dat ze dit vroegah ook al hadden

ik zag op de vehikel in ieder geval ook oud ciaotje die die dempertjes erop had

Loek
                          Bijdrager

hansieb :
                            Hier nog een paar fotos hoe de dempers horen te zitten

Normaal heb je hier toch dat ding voor de Km teller zitten, Waar plaats je dat nu dan?
                            Zijn die beugeltjes voor de dempers ook ergens te kopen of moet je die per sé zelf produceren?

hansieb
                            Topic starter

Ze zijn op polini.ch nog te koop 66 excl verzenden volgens mij daar heb ik ze vandaan.

Km ding hoeft er niet achter er moet gewoon iets qua opvulling dus moertjes of ringetjes ik heb er 2 moertjes achter.

hansieb
                              Topic starter

Waarom niet dat demperbeugeltje voor de km teller dus eerst km teller dan de demperbeugel.

Tonni heeft ook gewoon analoge km teller aangesloten.

Spiendaah

Ik heb me voor 10,- 2 2e-hands wasmachine dempers gekocht. Nu wil ik de beugels maken.

Weet iemand hoe dik het metaal moet zijn waar de beugels van gemaakt worden?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.