Vespa-Ciao.NL
:: Dellorto SHA 12-14 vraagje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Dellorto SHA 12-14 vraagje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FSC 72
    Topic starter

Hallo carburateur experts! Ik hoop dat iemand me kan helpen met een probleempje aan mijn di Blaso vouwbrommer met Dellorto SHA 12-14 carburateur aangezien hij qua werking is gelijk is aan de Vespa carburateurs. De brommer start niet terwijl hij wel een vonk en compressie heeft, het kan dus alleen nog aan de benzinetoevoer liggen. Ik heb het carburateurtje helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar dat mocht niet baten. De situatie:

• De sproeier (53) is schoon en volgens fabrieksopgave moet er ook een 53 in.
      • Het vlotterbakje staat vol benzine.
      • De spraybar is vrij.
      • Choke werkt naar behoren.
      • Luchtfilter laat genoeg lucht door, ook zonder luchtfilter start ie niet.

Als ik een beetje remmenreiniger in de inlaat spuit loopt hij een paar seconden, ook als ik een beetje benzine in het bougiegat spuit start ie wel en loopt hij even.

Waar zou het aan kunnen liggen? Als het vlotterbakje vol staat en de openingen vrij zijn zou hij toch moeten lopen? Mist er soms iets? Hier een paar fotootjes:

thumbnail_IMG_0159

thumbnail_IMG_0160

Alvast bedankt!

Wim
      Bijdrager

Oude benzine?
        Blijft de bougie droog?
        Probeer toch een andere bougie ondanks vonk.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

FSC 72
        Topic starter

De benzine is nieuw, heb ook een andere bougie (van mn Vespa) gebruikt maar ook daarmee startte hij niet. De bougie blijft wel droog dus ik heb het idee dat er helemaal geen benzine wordt aangezogen maar er is wel compressie en als ik remmenreiniger rechtstreeks in de inlaat spuit loopt hij wel een paar seconden. Ook als ik benzine bovenop in het bougiegat spuit loopt hij even.
          Hierdoor heb ik het vermoeden dat het aan de carburateur moet liggen maar ik snap niet wat er nog mis kan gaan als het vlotterbakje vol is en de sproeier en spraybar schoon zijn en de lucht kan doorstromen.

Wim
          Bijdrager

Hij zuigt niet aan dus.
            Dus geen onderdruk(genoeg)
            Hij moet genoeg onderdruk kunnen creëren tijdens de inlaatslag om aan de carb te zuigen.
            Valse lucht bij aansluiting carb.-spruitstuk.
            Of spruitstuk-blok.
            Krukaskeerringen laten lucht door.
            Voetpakking lek.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Boa Job
            Bijdrager

Dit is een delorto sha 14/12 ik persoonlijk ken ze beter als een originele tomos brom carburateur de carburateur lijkt wel compleet. Waar de benzine leiding op komt is van een 15/15 delorto sha (normaal zijn ze niet van plastic en steken recht naar buiten) hij mist aan de achterkant een klein rietje die normaal de benzine wat aan de achterkant er uit loopt weer er in gooit. Maakt eigenlijk niet uit dat die daar mist. Voor de rest ziet de carburateur er ook prima uit ik zou hem wel even de sproeier er uit halen en goed met de lucht door de sproeier gat doen. Maar ik denk dat je eerder ergers valse lucht bij de kop of spruitstuk hebt.

Mvg. job. 🙂

Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
              Mijn projecten beetje beun maar wel goed

FSC 72
              Topic starter

Bedankt heren! Dan ga ik binnenkort het blokje eruit halen en de pakkingen vervangen. Het sproeiertje had ik al doorgeblazen en een sproeiervijltje er doorheen gehaald. Achter de benzine aansluiting zou volgens mij een rond zeefje moeten zitten maar daar zat alleen een half aangevreten rubberen schijf (niet benzine bestendig), daar komt dus ook weer een passend zeefje.
                Ik ga ermee aan de slag!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.