Vespa-Ciao.NL
:: Dellortho 13.13 Carburateur lekt!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Dellortho 13.13 Carburateur lekt!

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rizla
    Donateur

Heb je klemmetjes op je benzine slang? Bij mij lekte het ook steeds. Had alles vervangen van de carb maar bleef benzine druppen. Toen ook benzine slang vervangen maar bleef lekken. Na een tip van iemand om er een klemmetje op de benzine te doen deed wonderen geen lekkages meer

http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/carburateurs/klemveer-benzineslang-4×7-per-stuk.html

xinix
      Bijdrager

Rizla, heb ik allemaal geprobeerd, ook met knelringen, maar het komt echt puur uit de luchtfilter, nieuwe vlotterpen, vlotter, naald, kan niks anders meer verzinnen dat het de passing moet zijn of dat het toch niet vacuum afsluit de naald in dat gaatje zeg maar, omdat bij nader onderzoek ook spiksplinter nieuwe carbs dit probleem ”kunnen” hebben, iig bedankt voor het meedenken!

Guido
        Donateur

Even een bump, heb nu hetzelfde probleem met een 12/7 carburateur uit 1993…
          De oorzaak is toch de vlotter/vlotterpen. De vlotter is niet lek, het rubber van de pen is nog soepel. Toch krijg ik na verloop van tijd echt veel benzine in het filter en drupt het op de grond. De benzine die lekt vind zijn weg via het ontluchtingsgat van de carburateur ter hoogte van je gasschuifdeksel.
          Als je gasschuifdeksel goed vast zit valt het wel mee, maar lekken doet hij zeker.
          Oplossing heb ik niet, het is vreemd dat bij allerlei tests de vlotter en de pen gewoon hun werk doen, maar na een tijdje gaat hij toch lekken.

Crullie
          Donateur

Als er langs de spraybar en onluchting benzine omhoog komt dan weet ik haast wel zeker dat de vlotter/naald lekt!
            Als de brommer scheef of op een zeer schuine zijstander word weggezet dan kan een vlotter ook blijven hangen.

Enneh er zit een benzine kraan op de tank die je dicht kan draaien als je je brommer weg zet, mocht dan de Carb, lekken dan loopt alleen je vlotterkamer leeg en niet je hele tank.

TICKLING BARN

Guido
            Donateur

@ Crullie: De vlotterkamer loopt vol, alle benzine gaat zijn weg via het ontluchtingsgat naar buiten zoeken… Als ik stil sta gaat altijd de kraan dicht, maar het gebeurd ook bij het rijden.
              Misschien is de passing waar de vlotternaald in moet niet meer goed (vervuiling) waardoor er dus te veel benzine in de carburateur komt.
              Ga straks eens goed kijken…

Export_Bier
              Bijdrager

Ik had ook een lek bij de carburateur. Benzine lag ook (overal lag benzine zowat xD) in het luchtfilter uitsparing.
                Ik had blijkbaar dit schroefje er iets te los opzitten, ik meende dat het goed genoeg was maar heb het als een gek zitten aandraaien en dat heeft het opgelost.
                [spoiler][/spoiler]
                Misschien wat simpel, maar je weet het maar nooit.

Blijkbaar is dit al een oude topic, negeer dit bericht maar 😀

Crullie
                Donateur

@ Guido : Jij was toch de bezig geweest met elektrolyse ? daar word een spraybar van binnen volgens mij heel schoon van :lol

TICKLING BARN

Guido
                  Donateur

Soda en aluminium: slechte combinatie.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.