Vespa-Ciao.NL
:: Delen uitwisselbaar?

Home Forums Techniek Framedelen Delen uitwisselbaar?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Weet iemand hier of de kroonplaat van een Si of Citta uitwisselbaar is met die van een Bravo zonder verdere aanpassingen?
      Passen de ‘koplamp oren’ van een Si of Citta ook op een Bravo?

Ik vind namelijk de koplamp erg lomp en zijn positie en ook de kroonplaat van de Bravo niet mooi.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

! Joor !

Dat is niet uitwisselbaar.
        En voor bravo bestaan zo ver ik weet geen koplamporen. het balhoofd van een bravo is ook langer.
        Je zou de koplamporen dus moeten verlengen of universele moeten gebruiken zoals bij een ebr voorvork

Martino
        Moderator

Tonni ik zal dit vanavond even voor je uitzoeken na werk. Ik heb alles los liggen en zal wel wat foto’s maken.
          Betekent dit dat je jou Bravo hebt?

Edit;

Weet iemand hier of de kroonplaat van een Si of Citta uitwisselbaar is met die van een Bravo zonder verdere aanpassingen? Nee, deze kroonplaten zijn niet uit te wisselen. Wel is het mogelijk een Si voorvork pas te maken, maar hiervoor zal je het balhoofd van de Bravo moeten inkorten. Balhoofdcups en lagers van een Bravo en Si zijn dezelfde diameter. Een Citta heeft deze kleiner. Hieronder de hoogtes van het balhoofd
          Balhoofd Bravoframe = 15cm
          Balhoofd Cittaframe = 12,5cm
          Balhoofd Siframe = 12,5cm

Passen de ‘koplamp oren’ van een Si of Citta ook op een Bravo? Nee, wederom niet zonder aanpassen. De vork binnenpoten zijn wel dezelfde diameter alleen zit je weer met de hoogte en zal je ze dus moeten verlengen of hogere rubberbussen moeten gebruiken. Dus helaas, niets plug and play

Harleyman
          Bijdrager

He tonni, ik heb op mijn bravo vork gewoon koplamporen van een tomos geschoven.
            Diameter en lengte zijn precies goed dus je hoeft niks aan te passen!

Tonni
            Topic starter

Thnx ik zal kijken wat ik er op ga maken.
              Misschien gebruik ik ook wel de koplamp van een SB.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.