- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door vicious.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 januari 2006 om 20:59 #183483
op mijn kopje zat geen decompressie dus heb ik ff zon setje gehaald maar hoe moet dat eigelijk in elkaar???
31 januari 2006 om 21:18 #190748werkt best simpel.
Je haalt je kop eraf en bougie eruit (is iets makkerlijker)
dan steek je de pen (5) door het gat heen (van cilniderkant naar buitenkant)dan doe je daarover 6, met de ring 4, dan moet je 3 en 7 bij elkaar doen.
zodat ding 7 wel erop zit, want die kun je later niet monteren.Dan moet je dus 3 (en 7 is t eigenlijk) over de pen duwen.
dan duw je naar beneden totdat t gat voor het gat van 5 staat.
en daar steek je het pinnetje 1 door heen en buig je dan krom zodat hij niet eruit valt.Uhm nu ik het zelf leest klinkt het vaag maar simpel uitgelegd :
5 door cilinderkop, dan 6 dan 4 dan7 en 3 en dan 1.
Het werkt dus als je de pen in drukt dan het een gat creeert in de cilinderkop, waardoor hij compressie verliest (decompresseur) en gaat uit.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 januari 2006 om 22:30 #190749okeej bedankt!!
1 februari 2006 om 14:52 #190750Misschien een id om hier een artikel van te maken? is misschien wel klein en simpel, maar kan voor de beginner wel handig zijn, lijkt me
22 maart 2006 om 19:24 #190997nou heb k me kop eraf gehaald afgevlakt, pakking etc maar nu weet niet wat k met die compressie moet waar moet 2 bijv? in de bovenstaande afbeelding
wat is daar de volgorde van en waar moet de compressie kabel aan?
alvast bedankt martijn
22 maart 2006 om 19:43 #190998aan je decompressie kabel zit een tonnetje aan t einde.
je kabel moet dan aan de rechte tapeinde samen met 2 geschroeft worden. en dan tonnetje moet achter die klauw
23 maart 2006 om 12:03 #191001Hallo ik heb een probleempje. Ben pas begonnen met sleutelen aan mn vespa en moet nog veel leren. Nu lees ik overal dat men bij een 13/13 carb de inlaat uitvijlt. Bedoelt men hiermee het gedeelte waar je de carb op de carter aansluit (waar een goudkleurige bus in zit)? Heb verschillende fotoos ed gezien maar tis niet echt duidelijk pls help mij?!?
23 maart 2006 om 12:20 #191002vicious :
Hallo ik heb een probleempje. Ben pas begonnen met sleutelen aan mn vespa en moet nog veel leren. Nu lees ik overal dat men bij een 13/13 carb de inlaat uitvijlt. Bedoelt men hiermee het gedeelte waar je de carb op de carter aansluit (waar een goudkleurige bus in zit)? Heb verschillende fotoos ed gezien maar tis niet echt duidelijk pls help mij?!?
Hier moet je inlaat dan op gaan lijken
voor meer info: [url]http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=15[/url]
__
23 maart 2006 om 13:05 #191003Als ik wegrij komt het blok bijna niet op toeren, terwijl als hij eenmaal toeren heeft wel snel is.
Mengsel lucht/benzine te arm? Grotere sproeier? Of gewoon uitproberen tot ie et goed doet?
Of toch maar geen malossi luchtfilter en weer orig?23 maart 2006 om 13:37 #191004
koopman53volgens mij zijn je zuigerveren een beetje op
welke sproeier heb je er eigenlijk in?
23 maart 2006 om 17:02 #191006vicious :
Hallo ik heb een probleempje. Ben pas begonnen met sleutelen aan mn vespa en moet nog veel leren. Nu lees ik overal dat men bij een 13/13 carb de inlaat uitvijlt. Bedoelt men hiermee het gedeelte waar je de carb op de carter aansluit (waar een goudkleurige bus in zit)? Heb verschillende fotoos ed gezien maar tis niet echt duidelijk pls help mij?!?Dan hejje dus een snorfietscarter…..
Die is niet zomaar ff uit te vijlen met een ordinaire “huis tuin en keuken vijl”
Je kunt ‘m beter ff laten doen bij een zaak denk ik…..
En/of een ander cartertje scoren…..
Miss. dat èèn van de anderen hier nog een cartertje hebben?Ik heb ook wel, ma je woont in Landgraaf, da’s nie ech om de hoek hiero….;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!23 maart 2006 om 17:03 #191007mman :
nou heb k me kop eraf gehaald afgevlakt, pakking etc maar nu weet niet wat k met die compressie moet waar moet 2 bijv? in de bovenstaande afbeeldingwat is daar de volgorde van en waar moet de compressie kabel aan?
alvast bedankt martijn
Wheheh…….
Eigenlijk zit je antwoord al in je vraag…..;)
Onderdeel “2” is het haakje waarachter je tonnetje van de kabel komt te zitten…:)
(en die heeft dus in feite niet veel met de décompresseur zelf te maken, maar komt vast te zitten aan een cylindertapeind…..!)Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!23 maart 2006 om 17:20 #191008Hallo,
Mijn brommer trekt voor geen meter maar als hij eenmaal op gang is dan wil die maar tot de 70,
maar ik heb dat decompressie setje er niet op zou die daardoor last van valse lucht of iets dergelijks hebben?Gr
23 maart 2006 om 21:08 #191009iemand?
23 maart 2006 om 22:15 #191010Frans :
Hallo,Mijn brommer trekt voor geen meter maar als hij eenmaal op gang is dan wil die maar tot de 70,
maar ik heb dat decompressie setje er niet op zou die daardoor last van valse lucht of iets dergelijks hebben?Gr
vergeet het,zonder de de-compressieset krijg je de motor niet aan de praat hoor.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.