Vespa-Ciao.NL
:: Decompressie kabel aansluiten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Decompressie kabel aansluiten

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FL4WLESS
    Topic starter

Pas is mijn citta omgevallen met als gevolg dat de hele rem door midden is. Nu heb ik een nieuw setje besteld op JMPB (Deze) Maar nu kan ik hem niet aansluiten?

Op de decompressie hendel lijkt me het probleem niet, dat is gewoon een kwestie van dat bolletje er in doen.

Maar aan de onderkant is er een heel andere situatie gaande.
      Er staat hier op het forum ergens een How to voor een nieuwe cilinderkop. De linkse is, zo als ik het zie, mijn huidige situatie. Ik zie alleen dat rode dingetje (waarachter je je decompressie kabel moet haken) niet zitten. Bij mij zie je hem gewoon verdwijnen ofzo. Moet ik dan de hele cilinderkop er afhalen? zo ja, is dat veel werk?

Hoop dat jullie wat aan de foto’s hebben. Hoor het graag!
      1a501dfd-25a6-4746-968f-e465f613f89f9178f775-254a-421a-909b-9b87ebb5726a9d1b865f-54f4-489f-aeb5-fc503122eda4

zevenenergie
      Donateur

Hij haakt achter je cilinderkop. Maar eigenlijk hoort het andersom te zitten. De buiten kabel haakt achter je kop en de binnen kabel aan het hendeltje. De kop laat je natuurlijk gewoon er opzitten 😉

SuperSi
        Bijdrager

https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/cilinders-gilera-citta/malossi-cilinderkop-43mm-citta.html

Hier zieje op de foto van de cilinderkant een vakje in de bovenste koelribben zitten.
          Daar haakt in jou geval het tonnetje achter.
          Mijn si heeft dezelfde kop, in mijn geval de buitenkabel in het vakje en komt het tonnetje achter het decompressie stangetje.

FL4WLESS
          Topic starter

Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet de cillinderkop er af te schroeven, maar hoef ik alleen die kabel los te wippen op de 1 of andere manier. Maar de grote vraag… hoe doe je zoiets als onervaren citta liefhebber

Uitleg graag in jip en janneke taal 😉

FL4WLESS
            Topic starter

En wat is trouwens het voordeel van zo’n malossi cillinderkop?

FL4WLESS
              Topic starter

Na een klein beetje gepruts doet hij weer als een zonnetje, iedereen weer super bedankt voor het meedenken!

SuperSi
                Bijdrager

Malossi kop heeft alleen voordeel bij een grotere cilinder (70cc)
                  Bij mijn Si kan je het kabelgootje loshalen dat onder de tank zit zegmaar.
                  Ik weet niet of een citta die ook heeft

Dustin
                  Bijdrager

Ja, een citta heeft die ook  😉

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.