Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Deck afdraaien
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 5 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 oktober 2008 om 22:50 #204431
Wat zou het schelen 1 km ofzo.
Arvid heeft wat ervaring met het echt testen van extra gevlakte kopjes en zegt dat het minder hard loopt.
Desnoods zorg je dat je een squish hebt van 1mm , scheelt maybe wat of juist niks dat blijk wel in de praktijk.Vespa = geen sprintscooter
30 oktober 2008 om 05:55 #204432Als je alles even goed leest zie je dat het niet alleen om de kop gaat,, alles compleet… het hoeft ook totaal geen sprintscooter te worden ofzo maar het mag wel iets harder gaaan als normaal :p
30 oktober 2008 om 14:09 #204433Je eigen carters + cilinder + kop laten gieten. Lijkt me nogal tijdrovend en lastig klusje. Je mag dan connecties die dat allemaal voor je willen doen.. maar je moet zelf wel alle tekeningen gaan maken. bij “bijvoorbeeld” vespa, hebben ze daar een hele afdeling voor zitten. Zeker 5 technici,, en dat ga je lekker allemaal zelf doen.. Lijkt me heel wat kennis en wat meer bij komen kijken dan je denkt. Misschien dat je over een jaartje of wat, een proto hebt en een lege portemonnee. Succes!
30 oktober 2008 om 14:25 #204434
Tom ciaoIk denk dat eigen carters gieten een beetje heel erg moeilijk word.
Dat zit je weer met de carterdruk, inlaat, krukas ect te kijken
Word veel te moeilijkCilinder gaat wel lukken denk ik 😉
30 oktober 2008 om 15:02 #204435
Rebelhaha streetfighter bouwers vinden het al moeielijk om een klein iets te laten gieten en jij wil even een carter laten doen.
Dat gaat je echt niet zomaar lukken.
Cilinder kun je dat niet zoals bij puch doen?
daar kun je gewoon een cilinder bus kopendan je oude cilinder echt uber warm zodat de bus los laat van de koelvinnen en je hebt een cilinder?
weet alleen niet of het bij vespa ook zo is.30 oktober 2008 om 15:02 #204436dat is nou juit het mooie jek unt zelf bepalen waar je de inlaat wilt hebben en wat voor inlaat etc. carter gaat idd wel erg moeilijk worden maar is wel mijn plan en qwa geld valt dat wel mee…
30 oktober 2008 om 15:22 #204437ja maar wat heb je eraan dat je bepalen waar de inlaat zit enzo. veel mogelijkheden heb je niet hoor?
en trouwens, wat bedoel je hiermee:
Ik denk dat eigen carters gieten een beetje heel erg moeilijk word.
Dat zit je weer met de carterdruk, inlaat, krukas ect te kijken
Word veel te moeilijk30 oktober 2008 om 15:23 #204438Denk dat je er veel te makkelijk over denk in de scooter sprint wereld giet ook niemand zomaar even zelf een cilinder of carter en daar zitten lui bij die echt veel poen en tijd erin steken.
Plus jij over een 2takt diesel praat, en die zijn naar mij weten allemaal via de kop gestuur qua inlaat en hebben alleen een uitlaatpoort wat overeen komt met een 2takt.
De rest van de opbouw werkt ook heel anders en het hele ontbranding systeem van een diesel werkt anders dus erg onhaalbaar lijkt mij.
Zeker voor 1 persoon of je moet de staat loterij hebben gewonnen:D31 oktober 2008 om 11:25 #204439ook ik geef je gelijk dat hetn iet vaak gebeurt,, carters zzelf gieten maargoed
en die info die jij geeft over injectie via de kop enzo had ik nog niet eerder gehoord thnx voor de info 😉
31 oktober 2008 om 14:53 #204440Speedbuxy zegt het precies verkeerd om:

Uitlaat is door kleppen in de kop geregeld, spoeling is geregeld door gaten in de cilinderwand
En over het algemeen wordt bij grote 2takt diesels een aanjager gebruikt om het mengsel via de spoelpoorten de cilinder in te persen aangezien de krukas in een oliebad draait.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno31 oktober 2008 om 16:53 #204441thnx voor de info
31 oktober 2008 om 17:03 #204442Deze heeft anders toch echt een uitlaatpoort op de cilinder zitten en zo heb ik toen des tijds meer filmpjes gezien met de uitlaatpoort op die hoogte.
KlikEn heb me er toen ook over in gelezen omdat het totaal nieuw voor me was en die beschreven ook spoelers met een uitlaatpoort in de cilinder en inspuiting op de kop.
Want die 4plaatjes die jij plaast kloppen ook niet, want die scavenging air komt namelijk op het punt dat benzine had moeten komen.
Plus die scavenging air ook echt niet de druk leverd om de rook erboven uit te krijgen of het moet er onder druk in geblazen worden.31 oktober 2008 om 17:27 #204443Die plaatje gaat over een Diesel brandstof injectie systeem. Hierdoor heb je geen brandstofverlies (binnenkomende mengsel die via de uitlaatpoort samen met uitlaatgassen wegstromen) omdat er alleen lucht t cilinder wordt ingezogen via de spoelpoorten en ook maar lucht die via de uitlaatpoort naar buiten stroomt. Tenzij je een zware hogedrukbrandstofpomp aan je vespa wilt hangen, zal t je niet lukken brandstof in gecomprimeerde lucht te spuiten.
Bovendien hebben beide plaatjes uitlaatkleppen. Ga maar eens een kleppenbediening maken die dan nog in een vespa motortje past… Nee hoor, dit zie ik echt niet gebeuren 😛
31 oktober 2008 om 18:13 #204445speedbuxy :
Deze heeft anders toch echt een uitlaatpoort op de cilinder zitten en zo heb ik toen des tijds meer filmpjes gezien met de uitlaatpoort op die hoogte.
KlikEn heb me er toen ook over in gelezen omdat het totaal nieuw voor me was en die beschreven ook spoelers met een uitlaatpoort in de cilinder en inspuiting op de kop.
Want die 4plaatjes die jij plaast kloppen ook niet, want die scavenging air komt namelijk op het punt dat benzine had moeten komen.
Plus die scavenging air ook echt niet de druk leverd om de rook erboven uit te krijgen of het moet er onder druk in geblazen worden.klopt, en van die Nitro motortjes hebben ook gewoon uitlaatpoort in cilinder zitten. Kleppen als inlaat had ik nog nooit van gehoord, vandaar dat ik veronderstelde dat je het precies andersom bedoelde.
Het lijkt erop dat voor grote 2takt diesels veel kleppen gebruikt worden en voor de kleine compacte diesels gewoon poorten in de cilinderwand. Kwam net ook foto tegen van een 25 kubieke meter 2takt scheepsdiesel, die is echt lomp groot 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno31 oktober 2008 om 18:29 #204446Ja ze liggen heel veel in schepen en ook de am trains uit amerika rijden ermee.
Maar feit blijft dat het niet zo even na te maken is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.