Vespa-Ciao.NL
:: De Vespa Ciao van EPI (Outlaw-Cruiser)

Home Forums Perso’s Projecten De Vespa Ciao van EPI (Outlaw-Cruiser)

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 342)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacky
    Bijdrager

Mooie tekening! Het is zeker een origineel idee en ik ben benieuwd hoe de kleuren gaan uit zien.

niemand
      Donateur

hmm.. mooie kleuren,
        maar ik las dat je alfa romeo kleuren wou gebruiken?? daar werk je toch hopelijk niet??
        en ik dacht ook eerst dat het grijs was :bloos

EPI
        Topic starter

niemand :
          hmm.. mooie kleuren,
          maar ik las dat je alfa romeo kleuren wou gebruiken?? daar werk je toch hopelijk niet??
          en ik dacht ook eerst dat het grijs was :bloos

LOL :lol
          Ik werk voor een dealer in zuid Nederland die onder andere Alfa-Romeo dealer is.
          Zelf ben ik werkzaam bij de Ford afdeling.

Luna en Argento zijn Focus Coupe-Cabrio kleuren.
          Panther Black kun je op alle Fords bestellen behalve de Ka.
          Candy Red is alleen leverbaar op de nieuwe Focus

Zondag kan ik helaas niet naar Belgie om onderdelen te kopen :boos
          Maar daarom ga ik vrijdag avond al!:)

yttrium
          Bijdrager

Ga jij naar een speciale plaats om onderdelen te halen?
            Zo ja waar? dan ga ik misschien ook wel ff snuffelen.

EPI
            Topic starter

yttrium :
              Ga jij naar een speciale plaats om onderdelen te halen?
              Zo ja waar? dan ga ik misschien ook wel ff snuffelen.

Als ik vrijdag daar geweest ben dan zal ik de gegevens wel even posten,
              mits de verkoper toestemming geeft.
              Ik zal hem mijn plannen laten zien.
              En als hij het nog niet weet hem bekend maken met deze site.
              Dus ff mijn special in de gaten houden!

beunhaaz
              Bijdrager

Als het gaat mag je mij ook de gegevens sturen (A)

EPI
                Topic starter

Update-je

Gisteren avond ben ik dus naar Oud-Turnhout gereden om bij Bart wat onderdelen te kopen voor m’n Ciao project.
                  Onderweg even gestopt bij een frietkot voor een echt Beglisch frietje met belze mayonaise, Hmmm…
                  Aangekomen heb ik eerst een stukje met de Bravo gereden.
                  Reed goed ongeveer 50km/h geen vreemde trillingen of bijgeluiden alleen wat herrie van de uitlaat maar die zat niet helemaal jofel gemonteerd.
                  Bart heeft het blokje voor me gedemonteerd en tijdens het demonteren nog even wat uitleg en tips gegeven voor hermontage.
                  Toen ik hem mijn tekening van mijn projectje liet zien was het ijs helemaal gebroken en mocht ik mee het magazijn in om wat onderdeeltjes te zoeken die ik nodig heb..
                  Zijn zoldertje is een waar Vespa walhalla!
                  Ciao, Grillo, Bravo, Si, Citta de meeste onderdelen heeft ie wel liggen gebruikt en sommige spullen ook nieuw!

Even een opsmming van de spulletjes die ik bij hem heb gekocht:

Electrisch Kickblok met kicksysteem kompleet.
                  Bart monteerde voor mij even een Ciao cylinderkopje welke hij nog had liggen 🙂
                  Ik kon toen mooi even kijken hoe het met de cylinderwand en de zuiger is.
                  Ik ga denk ik een nieuwe zuiger met zuigerveren plaatsen.
                  Ook heeft hij de 12/12 Dell’Ortho vervangen voor een 13/13 met een Mallosie filter
                  Variateurset compleet (zonder snaar,maar die heb ik toch niet nodig)
                  Achterklok zonder lekage
                  Voorwielas met asdeksel van een Bravo, welke ik nodig heb om mijn vijfspaaks velg in de Citta vork passend te maken.
                  Linker remgreep van een Ciao mix
                  Aluminium remgrepen links en rechts inclusief de twee veertjes en kabelborgertjes
                  Twee gebruikte ciao spatschermen
                  Een bravo kilometereteller met kabel die precies in mijn koplamp past! ( 8)Ben ik erg blij mee! )
                  En verder nog wat klein spul

Maandfag middag ga ik mijn frame rollend maken en lekker sleutelen..
                  Foto’s volgen snel als ik het hele spul heb schoongemaakt..
                  Want het was wel allemaal erg smerig!

Voor degenen die nog wat zoeken aan onderdelen heb ik toestemming van Bart om zijn e-mail adres hier te plaatsen.
                  Hij vertelde wel dat hij maar af en toe komplete kickblokken met variateursetjes heeft.
                  Maar je kunt hem altijd mailen met je vraag naar onderdelen!
                  bart.mie@skynet.be

Tot de volgende update!:thumb

EPI
                  Topic starter

De beloofde foto’s na schoonmaak:

EPI
                    Topic starter

Gisteren helaas niet veel tijd gehad om aan de Ciao te werken.. De auto van mijn vrouw had wat problemen.
                      Maar ik ben er achter gekomen dat het Kickblok niet zomaar fijloos past in het Ciao frame!
                      Heeft er iemand een idee of tip voordat ik de rest van het frame wegslijp?:?
                      zie deze foto’s
                      Het kickgedeelte waar het ronsel op komt is te breedt om tussen het frame te passen. Ik ben al wat aan het slijpen gegaan maar het heeft nog niet het gewenste effect:boos

EPI
                      Topic starter

Oh.. en hier nog wat fotootjes van het rollende frame..
                        Als ik hem zo zie dan krijg ik steeds meer zin om te rijden!

En hier nog even een blik op de vooras..
                        Zoals je ziet moet daar nog wat aan gewerkt worden:D

hansieb
                        Moderator

EPI
                          Topic starter

hansieb :
                            http://vespa-ciao.nl/page.php?id=198

Hey hansieb,

Ik had hier al gekeken. En dit is idd een nuttig stukje informatie.
                            Maar het probleem dat ik heb is dat ik het kickblok zelf niet in het frame krijg.
                            Het uitsteekseltje van het karterdeel waar het ronsel op komt is ietwat de breedt.
                            Een stuk uit het frame slijpen op het moment dat het blok er in hangt is geen probleem.
                            Maar dan moet ik het blok er wel eerst onder/tussen hebben!:con

hansieb
                            Moderator

Frame moet eigenljk wat uit elkaar, zie foto van mijn frame.

Ik lepel zelfs een RV kick er makkelijk onder :lol

EPI
                              Topic starter

hansieb :
                                Blok moet eigenljk wat uit elkaar, zie foto van mijn frame.

Ik lepel zelfs een RV kick er makkelijk onder :lol

Ik neem aan dat jij het frame dus verbreedt hebt
                                Heb jij daar gewoon iets tussen gezet en hem uitmekaar gedrukt
                                Een halve cm moet genoeg zijn denk ik.
                                Mijn vraag is nu als ik daarna het blok vastdraai dan trek ik het hele zaakje toch weer naar mekaar toe:?

misterd11
                                Bijdrager

Als je het daarna weer vastbout klemt je frame weer tegen je blok. Maar ik zou niet je frame gaan verbuigen!!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 342)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.