- Dit onderwerp bevat 341 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juli 2014 om 22:03 #283227
Thnx voor de tip Martino, ga ik zeker wat mee doen!
28 juli 2014 om 22:20 #283228Optisch (nog) niet heel erg mooi maar zeker wel functioneel!
Je hebt jezelf weer wat geld bespaard & ervaring opgedaan wat betreft bewerken. Win – win situatie I guess:D
28 juli 2014 om 23:21 #283229Dat ziet er toch niet verkeerd uit voor de eerste keer toch 😉
En weer een ervaring rijker
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi29 juli 2014 om 16:51 #266430Zie de foto’s nu idd van je ongelukje.. Moet je ook net de combi HM ( veel gewicht aan de uitlaatpoort) en DrEvo (zwakke uitlaatpoort) hebben.
Maar kan vast wel worden gelast (27mm uitlaatpoort ideetje?)
Succes met het tunen van je carter!!Verder erg mooie perso, zitten veel uren in dat prachtige retro-cruisertje
No stress, all fun and a bit of speed1 augustus 2014 om 07:58 #282770Even een Update zonder foto’s,
Ik heb de Ciao weer in elkaar staan en proefgereden.
Hij trekt als een beer!
Ben echt onder de indruk van de rijeigenschappen en de dynamiek van het blok!
De top heb ik nog niet bekeken omdat ik eerst netjes wil inrijden..Alleen heb ik denk ik wel een probleem..
Ik heb niet goed opgelet met het monteren van de krukaslagers..
De Leverancier heeft per ongeluk twee C3 lagers geleverd, weet iemand de verschillen tussen die lager soorten en of het problemen kan opleveren?
Ik heb het idee dat ik de lagers hoor tijdens het rijden..1 augustus 2014 om 08:01 #2832372x C3 maakt geen ruk uit zolang het maar geen 2x niet c3 waren ;).
C3 is bestand tegen hogere hitte vandaar dat deze aan de onstekingskant normaliter gemonteerd wordt dus 2x C3 kan prima.
Als je de lagers hoort tijdens het rijden heb je of niet geheel goed gemonteerd met andere worden er op geramd in plaats van de lagers om je kruk te laten vallen.
1 augustus 2014 om 08:17 #283238Ey epi, jij rijdt weer met een nieuwe DR 43mm? kan zijn dat je dat hoort, ivm met de zuigerveren speling? dat komt vaker voor bij die cilinders! Dat klinkt als “tikken”, als de krukas gemonteerd gewoon lekker soepel rond draaid zal dat met die lagers wel meevallen!
1 augustus 2014 om 08:19 #283239Mooi Lenneart, dank voor de reactie!
De lagers ‘an sich’ hoef ik dus geen zorgen om te maken.
Ik heb met de montage van het lager aan de vario kant wel een klein beetje moeten helpen maar dat was minimaal, en ik heb de buitenste lager schaal of de lagers zelf niet geraakt.
Ik heb met een blok bout en een hamer voorzichtig de binnenste lager schaal geholpen om de bevroren krukas te gaan..
Dat ging eigenlijk heel erg gemakkelijk..En volgens mij klinkt het niet als tikkende zuigerveren..
Maar ik zal het zaakje eerst maar eens netjes in rijden, ik had het gevoel alsof het geluid al minder werd.
Daarnaast heb ik even een andere v-snaar geregeld, mijn malossi snaar maakt zo’n klere herrie dat ik er ook niet zo’n wijs uit kan wat ik allemaal hoor :con1 augustus 2014 om 12:38 #283240Hoi
Een c3 lager heeft iets meer speling dan een c2 lager.
Omdat de vliegwielzijde warmer wordt zal hier het lager warmer worden
maar omdat hij meer speling heeft dan de c2 variant is dit geen probleem en loopt hij niet vast.
Zoals al gezegt 2 keer c3 is niet zo,n probleem 2 keer c2 is geheid een vastloper.
13 augustus 2014 om 21:03 #283245“Speed update”
Gisteren sproeier 74 in de Dell’Ortho geschroeft..
Vandaag het lef gehad om met de kin op bet stuur en de Iphone in de hand, eens te kijken hoe hard het gaat..
Na een aantal metingen tot een top van 76 km/h gekomen volgens een Iphone GPS app.
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar schrok er wel ff van..
Gaat dus best hard, zo zonder helm..Heeft er iemand een tip voor een betrouwbare gratis gps snelheidsmeting app?
Het loopt allemaal best aardig, maar er zijn zeker nog een aantal zaken voor verbetering vatbaar..
Ik hoor voor mijn gevoel een lager.
En denk dat ik binnenkort maar eens een besrelling bij JMPB.nl ga plaatsen, want die Malossi snaar piept en jankt verschrikkelijk, om gek van te worden!13 augustus 2014 om 21:13 #283246gps speed graph
14 augustus 2014 om 05:45 #283248Speedometer – Speed.
Die onthoud de max, dan kun je de telefoon gewoon in jaszak/broekzak stoppen. Hij maakt trouwens ook een grafiekje van de hele rit dus je kunt ook je verloop zien. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.