- Dit onderwerp bevat 341 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 augustus 2011 om 09:56 #261907
Hey Vespa-Ciao.nl bezoekers!
Ik zal mezelf even voorstellen:
Ik ben Erik, 35 (’79)jaar oud woonachtig in de omgeving van Eindhoven.
Mijn beroep is autoverkoper.
Mijn eerste snorfiets was een Vespa Ciao.
Na zoveel bromfietsen en scooters etc. nu allang in het autotijdperk,
kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik besloten weer een Ciao te kopen.
Maar.. deze moet dan wel helemaal naar mijn idee verbouwd gaan worden.
Om ideeen op te doen ben ik eerst eens hier op de site gaan rondsnuffelen.
Mijn complimenten aan velen van jullie, wat een mooi spul allemaal!
Ik heb besloten om op deze site mijn verbouwing te posten aan de hand van foto’s en uitleg.
Voor de gene die het leuk vinden, laat gerust een berichtje achter met tips of opmerkingen.voor iedereen die liever alleen plaatjes kijkt:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3DFHREQZ6 augustus 2011 om 10:22 #281638Welkom op het forum Erik
Leuk dat je de hobby weer wilt oppakken. Heb je al een Ciao gekocht of ben je nog op zoek? Is altijd leuk als je wat foto’s kunt laten zien van de beginsituatie en wat je plannen allemaal zijn;) Succes en ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.6 augustus 2011 om 10:31 #281639Ik heb dus een Ciao gekocht van een krantenjongen uit Pijnacker.
Hij is oud ik denk 1996 heeft een snor kenteken en loopt!
Hij is wel zwaar mishandeld al die jaren dus ik ga hem een flinke dosis TLC geven om te kijken wat het gaat worden.
6 augustus 2011 om 10:32 #281640
6 augustus 2011 om 10:36 #281641
6 augustus 2011 om 10:38 #281642Op die stellage achterop heeft dus een krantentas gezeten..
Er zaten ook nog een stel vijfspaaks 17 inch ster velgen bij!
Nu mogen jullie vast raden wat ik betaald heb.. (zoals gezegd, lopend (25km/h met snor kenteken)6 augustus 2011 om 11:00 #281643Ik heb even een tekening gemaakt met mijn idee:

Reacties zijn welkom!
Wat ik nog niet ingetekend heb zijn de vijfspakers en voetsteunen6 augustus 2011 om 11:05 #281644Gister avond twee uurtjes stukgeslagen en de ciao ff gestript.
Vandaag op mijn werk even frame vetvrij laten maken:

Zie je die lasdingetjes.. het is echt een koekenbakker geweest die vorige eigenaar..
Het frame is minder gaaf dan ik had gehoopt..
Maar ja wat wil je voor dat geld? weten jullie het al?6 augustus 2011 om 11:24 #281645hmm… je ontwerp bevalt me wel

en die ‘lasdingetjes’ zal wel versterking van het frame zijn denk ik zo?
en ik denk dat je 50 euro voor die ciao betaald hebt of niet?6 augustus 2011 om 11:40 #281646ja ziet er super vet uit man leuk idee 🙂
6 augustus 2011 om 14:13 #281649Ik heb al een zadel gekocht:

Kost bijna net zoveel als de ciao zelf… maar wel vet!6 augustus 2011 om 14:23 #281650Even een lijstje met dingen die ik nog wil kopen en dus nog zoek:
Kappen met vario-uitsparing (de bekende ronde)
Nieuw type treeplankje/motorcover
Voorvork voor een Cita (Check)
Kickblok (Check)
Variateurset (Check)
Cruiserstuur (Check)
13/13 Dell Orto Carburatori (Check)
Ouderwetse grote koplamp (liefst met beugel)(Check)
Ouderwetse achterlamp
Polini country uitlaat (of een daar op lijkend model)
Whitewall banden 17″ (Check)
Extra spatborden om de dichte varianten mee te maken (Check)
Balhoofdkapje nieuw type Ciao MixEn dan nog de kleurkeuze.. ideetjes zijn welkom!
6 augustus 2011 om 14:31 #281651Vind beetje creme wit met soort van kakiachtig/legergroen altijd wel mooi op van die oldtimer brums. Sws beetje van die zachtere kleuren gebruiken (:
Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden6 augustus 2011 om 14:37 #281652woetie93 :
Vind beetje creme wit met soort van kakiachtig/legergroen altijd wel mooi op van die oldtimer brums. Sws beetje van die zachtere kleuren gebruiken (:
Ben heel benieuwd hoe hij gaat wordenHeb ik ook aan gedacht, maar ik wil graag een harde metalic lak gebruiken.
Ik denk nu aan Alfa-Romeo Nero dat is zwart metalic met rode metaal deeltjes
En Candy Red accenten..6 augustus 2011 om 14:44 #281653Wordt ie veel te modern van vind ik. Dan heb je de carroserie van een oldtimer maar qua kleuren krijgt hij dan een veel te moderne look..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.