Vespa-Ciao.NL
:: De standaard krukas

Home Forums Mening & ervaring Krukassen De standaard krukas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Miesmaster
    Topic starter

Heb jij ervaring met een standaard krukas post dan hier je mening

Frenkie
      Bijdrager

Stevig, makkelijk ergens uit te halen want iedereen heeft wel ene, maar is helaas niet geweldig snel (al zijn er toch wel hoge snelheden mee te bereiken)

coda
        Donateur

Zeer sterk en als je een goeie hebt nooit meer speling op je lagers,hoeveel cc je ook hebt.
          Lagerspeling wordt namelijk verookzaakt door versleten krukassen en vliegwielen in onbalans,nooit door de lagers zelf.
          Makkelijk aan te passen met een dremel tot snelle krukas,maar je moet geluk hebben dat de balans o.k. blijft.

bastiaan

eddi
          Bijdrager

goede krukas maar…, hoe kom je erachter welke kleurcode je nodig hebt voor het penlager ? koper, blauw, groen en wit. anders heb je steeds lager problemen..

VespaCiaoPaul
            Bijdrager

Ik hoor van mensen op school dat als je je brommer opvoerd je een sterkere krukas nodig hebt, maar ik lees hier dat de orgi.Krukas vrij sterk is. Hoe zit dit en hoeveel scheelt een andere krukas of je krukas bewerken?

CittaHooli
              Bijdrager

coda :
                Zeer sterk en als je een goeie hebt nooit meer speling op je lagers,hoeveel cc je ook hebt.
                Lagerspeling wordt namelijk verookzaakt door versleten krukassen en vliegwielen in onbalans,nooit door de lagers zelf.
                Makkelijk aan te passen met een dremel tot snelle krukas,maar je moet geluk hebben dat de balans o.k. blijft.

bastiaan

is dit zo dat je geluk meot hebben dat je balans ok blijft? 😮

gielos
                Bijdrager

Hahahah, geluk?

Mischien als je het met de ogen dicht doet wel ja!

Edjuh
                  Bijdrager

VespaCiaoPaul :
                    Ik hoor van mensen op school dat als je je brommer opvoerd je een sterkere krukas nodig hebt, maar ik lees hier dat de orgi.Krukas vrij sterk is. Hoe zit dit en hoeveel scheelt een andere krukas of je krukas bewerken?

Bij scootahs wel ja, daar zijn de racekrukassen doorgaans sterker, maar op de vespa is de ori toch een van de sterkste, de reden waarom je een raceding neemt is omdat het sneller is natuurlijk.

Dan hebben we het alleen over krukas gestuurde inlaat krukassen he.

mulder
                    Bijdrager

origineel met prox of barikit bigend erin is de sterkste krukas voor vespa, ook makkelijk te tunen

Badsmacher
                      Bijdrager

:?Zit er ook verschil in standaard Krukassen? Snor en Brom??

ArvidW
                        Donateur

Ja

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Badsmacher
                          Bijdrager

Kan je me ook vertellen wat precies,,

ArvidW
                            Donateur

Timingen zijn anders

Klik

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Zeebodem.
                              Bijdrager

helemaal top die std bromkruk.
                                ik had eerst een top racing,maar die lag na 300km door midden:(

nu de std bromkruk erin,aangepast op de vario volgens aanwijzingen van ArvidW.
                                helemaal gek.jankt erover heen op de top.
                                prima kruk!!
                                ik hoef nooit geen race bagger meer:S

jandavidciao
                                Bijdrager

maar, als ik een std brom krukas tune, raakt deze dan uit balans?:O en hoe kan dit weer anders? en als ik de krukas niet tune en er een 70cc dr opzet, kan ik dan ook nog wel 75 rijden, met een beetje fatsioenlijke setup?

vr.gr

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.