Vespa-Ciao.NL
:: De Nieuwjaarstour 2025 26/01/2025

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl De Nieuwjaarstour 2025 26/01/2025

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Ewous
    Bijdrager

De snelle tijden zijn voorbij denk ik. De maatregelen van oom agent zijn ook niet egt mild meer.
      Misschien is het een id om wat meer uit te gaan van Std brommertjes.

Jelle
      Topic starter

Snelle tijden herleven juist, de meeste toertjes die ik afgelopen jaar heb gedaan rijd een gros allemaal met Malossi 4p deps (ikzelf ook meegerekend).

En zolang je in een groep rijd, is oom agent vaak ook vriendelijk.

En die kou, maakt dit toertje juist leuk. Lekker van snackbar naar snackbar om je op te warmen…

Wim
        Bijdrager

En die kou, maakt dit toertje juist leuk. Lekker van snackbar naar snackbar om je op te warmen…

Brrr….mag mn milkshake dan in de magnetron? 😉

Ik heb wel toertjes gereden(dam tot damrit) zo’n 25 jaar geleden,
          reden er tweehonderd tegelijk 😯  Verzamelen op Dam Zaandam. Werd in groepen gestart met een voor én achterrijder/begeleider. Spannend hoor dat rijden met zo’n grote groep.
          En ook best gevaarlijke situaties op kruisingen waar voorrang verleend moest worden aan overig verkeer, de sliert brommers(40+per groep) bleef oneindig doorrijden tot ergernis van sommige druktemaker automobilsten(je herkent ze waarschijnlijk wel) En dan gingen wij ook nog eens, een groepje van 6 Kreidlers RS-en, motorkenteken maar ook gasten met brommerplaatjes(ja de verzekeringsplaatjes van vóór ’05), laatste stukje terug naar Dam even over de A8 met 100km/u. Op de terugweg ontglipte wij de groep, die geen 40 haalde, bij westzaan, om zo via het kanaal de A8 op te rijden. De achterrijder dacht dat we verkeerd reden en zwaaide met zijn vlaggetje naar de voorrijder, die remt de hele groep af en wacht 5 minuten om foutrijders op te wachten, wij draaiden toen ongeveer de A8 alweer af bij Zaandam centrum, na een uur kwam de groep de Dam op rijden, wij zaten al lang op terras van een snackbar. De rit is daarna(na een keer of 5) niet meer publiek aangekondigt vanwege de masaliteit, het was onhoudbaar, hij werd nog wel verreden in clubverband, waren er hooguit 50 rijders. Of die rit nog steeds verreden wordt, geen idee.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
          1

Jelle
          Topic starter

Nou de tijd dat wij 50 man haalden bij een toertje, zijn helaas allang voorbij.

Heel misschien als we weer eens de VCT ruim van te voren opzetten, dat we weer eens een echt leuke opkomst kunnen hebben. Maar ja, zonder animo heeft dat bij mij geen prioriteit om op te zetten.

Maar als ik kijk naar de Nationale Tweetakt dag, ook een paar honderd mensen, gaat dat altijd prima. Kan deze ook echt bij iedereen aanraden.

Wat betreft de kou, kou is maar een begrip. Thermo broek, warme winddichte wanten, dikke sokken aan en je merkt niet eens dat het koud is. Vorige jaar reed er zelfs iemand mee zonder handschoenen en die leeft nog steeds.

Florian
            Moderator

Nou de tijd dat wij 50 man haalden bij een toertje, zijn helaas allang voorbij.

Zonde eigenlijk dat die animo zo afgenomen is.. Was toch altijd leuk die toertjes.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Florian.

Goonie
              Bijdrager

Ik probeer Fons zover te krijgen om mee te gaan, maar het is een eindje uit de buurt voor ons en de trekhaak van mn nieuwe auto laat op zich wachten.

bram0vitz
                Bijdrager
                  Hierom ben ik dus wel weer een brommer aan het opbouwen

Florian wrote:

Zonde eigenlijk dat die animo zo afgenomen is.. Was toch altijd leuk die toertjes.

beetje prutsen hier en daar
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jelle
                  Topic starter

zojuist heeft Sicco en z’n zoon zich ook aangemeld

Jelle
                    Topic starter

En nog weer een paar via de app
                      Krijgen we toch een leuk groepje zo

Jelle
                      Topic starter

En weer 2 aanmeldingen via de app

Timothybijdevier
                        Bijdrager

Hallo! Ik meld mij graag aan voor de nieuwjaartocht. Mijn cittatje loopt zo ongeveer 50 dus dat moet goed komen.

Word verdere info over de locatie word nog bekend gemaakt?

Groet Timothy

Jelle
                          Topic starter

stuur je telefoonnummer ff in een berichtje, dan gooi ik je in de whatsappgroep voor deze tour

Jelle
                            Topic starter

Zoals het er nu uitziet wordt het zondag bagger weer, dus misschien dat we hem dan op zaterdag rijden…
                              maar dat beslissen we op vrijdag.

Jelle
                              Topic starter

As. Zondag wordt het hier een regenachtige dag.

Dus we verplaatsen de datum voor deze tour naar 26 januari As.

Ewous
                                Bijdrager

Treurig nieuws!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.