Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › DE Nieuwjaarstoer 2014
- Dit onderwerp bevat 125 reacties, 24 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 2 maanden geleden door SpeedyVespa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 januari 2014 om 22:37 #518637
En vergeet niet dat frisse zeelucht goed voor je is…
3 januari 2014 om 01:34 #526720@Alex
Ik kom naar Heerenveen toe dan kunnen we daar alles in 1x in laden/pakken.
En het zal met aanhanger een goed anderhalf uur rijden zijn vanaf Heerenveen dus denk als we tegen 10uur daar samenkomen een goeie tijd is?@Elkan
Ik wil niet nog extra druk op je leggen want als het niet goed voelt moet je het niet doen.
Maar het is wel wat Jelle ook zegt, frisse lucht is zeker niet slecht.3 januari 2014 om 08:28 #517259We start at 6-6.30h in Leverkusen and Solingen to Heiloo.
@ snelle Jelle: My emergency Number is +49-1577-2978516 for a Cancel-SMS.
But i watch the forum too.
Tot Ziens!!
3 januari 2014 om 10:21 #527010Voor alsnog ziet het weer er zoals gewoonlijk weer gunstig uit:
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Bergen/40582443 januari 2014 om 18:33 #526909Bad news:
Just even,30 minutes ago something happened with the engine on my blue old Ciao.Since three days I torment the moped with different setups like exhausts and Weights.Suddenly my Ciao was loud and stuttered.I can hardly run on standing.She always goes
out.And when she runs she makes blub,blub,blub.No Power.I think Keering ingaarde krukassen out or Piston Rings.
In moment i have no Keering or Piston Rings.My shop is closed Saturday and i,m not sure what happened.I now have to come perhaps with my normal Si Moped.I would like to share a ride.I promised Marius at that time.
But the Si only runs 60-65 km/h after long start up.
3 januari 2014 om 18:35 #515798Thats fast enough
4 januari 2014 om 14:13 #514737Een verzoekje van mij aan speedbuxy/andre.
zou jij voor mij mijn kettingslot mee kunnen nemen welke ik bij jou vergeten was met de 11 steden toer ???
Bij voorbaat dank (y)
4 januari 2014 om 14:34 #516636Die ligt nog steeds achterin de auto, dus zal hem in morgen in Heerenveen even over gooien zodat ie mee reist naar Noord Holland
4 januari 2014 om 14:57 #514663Mijn brommer(s) is/zijn ook weer klaar.
De Simo heb ik dus op 1:11,5 vertanding gezet, liep wel leuk, denk een 80km/h. Maar het was net een rijdende vibrator. En ik had geen zin om een andere koppeling samen te stellen.
Daarna de zwarte Citta van een achterwiel voorzien. Pouli 55 (omdat dat de enige aanwezige pouli was) en dat liep al best leuk. Heb hem niet op zijn top gehad, maar dat geloof ik allemaal wel. Morgen even een pouli 65 monteren (hopen dat ik een passende snaar heb).
Zal sowieso rustig cruisen morgen want er zit een nieuwe DR Evo onder welke nu denk ik 20 kilometer heeft gedraaid, lekker inrijden dus8)
PS: @Jelle, hoe laat denk je dat wij terug zijn? Ik heb namelijk geen enkele vorm van verlichting op deze Citta zitten. En aangezien het rond 16;30 al schemerig begint te worden.
4 januari 2014 om 15:35 #527013Ik kijk uit naar de foto’s filmpjes! Zelf had ik graag ook mee willen rijden, maar ik heb niks snels en werkend staan. Hopelijk is die takken wind eens weg 🙂
4 januari 2014 om 17:13 #527015Zojuist nog even de koppeling verwisseld en een grotere poelie gemonteerd. Wat een wereld van verschil.(Zie ook mijn perso update) Heb in deze nieuwe koppeling ook een nieuw setje Polini blauwe trekveren gezet. Hier zit vooral het grote verschil, veel meer rpm tijdens optrekken en wel vrij lopen van de koppelingsschoentjes. De oude koppeling met 1 toer oude schoentjes en polini blauwe trekveren waren al zo’n beetje compleet weggesleten. 😕 De koppeling tijdens optrekken piepte ook al wat. Tevens sloegen de koppelingsschoenen ook wat schever uit als de huidige en ik denk dat dit alles voor het enigzins slome karakter van de motor zorgen. Jelle/Florian misschien is dit ook een reden waarom het keizen van de juiste overbrenging bij jullie ook zo lastig is. Mocht je nog een andere nette Koppeling hebben liggen. 😉
Nu i.c.m. een grotere poelie trekt het geheel ook weer zoals ik zal verwachten van de setup en kan ik met een gerust hard de nieuwjaarstoer rijden. Immers zal er toch wel wat wind staan en rijden we ook vaak een stukje langs de Zeedijk.
Helaas heb ik dus ook geen licht en verkocht de Hornbach ook geen ledlampjes. Mijn vraag is dan tevens zoals die van Florian wat de geschatte terugkomst is?PS. Moet Jelle ook het lijstje deelnemers niet even updaten. In die 25 dagen zijn er meer lieden bij gekomen namelijk.
4 januari 2014 om 17:27 #5270164 januari 2014 om 17:37 #527017EN vorig jaar vertrokken we een half uur eerder, dus we zijn nu zeker pas terug als het al donker is…
Dus licht o je brom is eigenlijk wel een pre (of we moeten flink doorgassen, zodat we optijd terug zijn)
@ martino en florian ik zeg een zaklamp met ductape, maar serieus zo moeilijk is het toch niet om het licht op je brommer in orde te maken. (is ook 1 van de genoemde eisen in de begin post 😉 )
@martino lijstje is niet groter geworden in die 25 dagen trouwens
4 januari 2014 om 17:50 #527018Ik heb geen zin om een lichtspoel te gaan vervangen welke nu stuk is. 😀 Vandaar dat ik dacht aan wat van die fietslampjes zodat je in ieder geval te zien bent voor een ander. Alleen zijn deze lampjes niet zo best om als koplamp te gebruiken.
Andere edities waren we ook toch tegen schemer weer terug?
@ lijstje; Andy(Duitsers) Zeebodem + zwager, Black?
4 januari 2014 om 17:56 #527019oja… ik zal ze er zo even bij zetten
Andere edities vertrokken we een uur tot een half uur eerder.
Maar heb je geen zaklamp en verkoopt de AH geen fietslampjes?
Ik zal even kijken of ik nog van die hele kleine fietslampjes heb liggen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.