Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › De Nieuwjaarstoer 2012
- Dit onderwerp bevat 250 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 2 maanden geleden door Mike.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 januari 2012 om 14:57 #525677
De limbo toer was een hele andere situatie.
1-Veel grotere groep
2-Heel veel pech wat hard rijders zoals mij echt wel nekt op de lange termijn:duivel
3-Wij hadden toen geen toer begeleider bij ons en ook de route was onbekend voor ons.
4-Er is daar door alle groepjes ook nooit bewust gekozen om alleen verder te rijden, maar was pure overmacht.
5-Er zaten ook heel veel mensen bij die elkaar niet kende.En dit vind ik het belangrijkste punt wat mij hierin steekt dat na 3jaar met elkaar toeren het samen uit samen thuis gevoel nog steeds zo laag in het vaandel staat.
(want heb bepaalde mensen niet eens de hand kunnen schudden na ofloop, nou dan vraag ik me af waar de 3jarige toer band is:?)En het bellen van onze kant is verklaarbaar wij gingen er eerst gewoon vanuit dat jullie in dat aankomende dorpje wel op ons stonden te wachten of minstens ergens anders op de route en het dus wel zouden horen hoe en wat.
Pas na 15 min hadden wij zoiets nou dan moeten wij maar eens bellen en toen werd er telkens niet op genomen.
(zagen later wel dat wij ook geprobeerd waren te bellen, maar dat was al een leuke poos later)Maargoed je sluit af met iets waar ik nu over denk dat de volgende keer maar weer te skippen.
Want door dat filmen sta ik een hoop achter in de groep en heb dus voorin geen zeggen schap meer als de keuze gemaakt word om door te rijden.
Waardoor ik dus ook al meerdere keren gewoon met een kleiner clubje ben achter gelaten.
En das natuurlijk zo krom als wat want ik voorzie in het kijk plezier achteraf, maar word daardoor op de dag zelf rustig achter gelaten:lol:|9 januari 2012 om 14:57 #525678Ik en peter hebben elkaar meerdere keren geprobeerd te bereiken.
Dat gebeurde steeds als de andere groep reed.Helaas. ik denk dat de groepen los van elkaar evengied genoten hebben. daar gaat t om!
Ik vond t top
Mike9 januari 2012 om 15:10 #525679Ik heb evengoed ook nog steeds een masterlijk raceje gehad met elkan en jelle op de weg terug langs die vaart of kanaal.
Maar dat neemt niet weg dat ik dit wel weer een eye opener vind op sommige punten.9 januari 2012 om 15:37 #525680Dat de groep gesplitst was, is inderdaad een beetje jammer geweest maar ik denk niet dat je jezelf nu moet blamen dat je achterop reed vanwege de camera.
Normaal knal je ons toch allemaal voorbij en rij je weer voorop.Ik vind de filmpjes echt geniaal, maar deze keer liep alles gewoon net even langs elkaar heen toen die Politie op het fietspad ging campen.;)
9 januari 2012 om 16:14 #525682Los van de splitsing vond ik het een prima tourtje, erg mooie route en goede snelheid voor de meerderheid. En denk zelf dat veel het jammer vonden van de splitsing, maar zeker geen ramp en zullen hier ook niet van wakker liggen 😛
De filmpjes zien er weer goed uit Andree
9 januari 2012 om 17:47 #525686-RobinvS- :
Normaal knal je ons toch allemaal voorbij en rij je weer voorop.Precies weer voorop normaal reed ik alleen maar voorop:D
Maargoed jullie zijn er verder niet vaak bij dus zullen 1x dus ook niet erg vinden.
Maar het gebeurd mij net wat te vaak en soms wat te gemakkelijk en dat vind ik een slechte ontwikkeling die ik nu eens uitspreek.
Want ik vind en hoop dat dit in de toekomst wel als laaste uitweg of keuze word gebruikt.
Maargoed enough about this.Hier deel 3
Hierna word het beeld wel wat minder want dat stukje langs zee heeft de lens zout geslagen.
Niemand anders trouwens wat foto,s of filmpjes gemaakt?
Want met die pc,s in de vorm van telefoon zou dat toch wel mogelijk moeten zijn:D9 januari 2012 om 18:04 #525684@ andre je moet eens ophouden met dat azijn zeiken.
Ik heb aan het eind van de dijk nog ckr 10 min gewacht samen met 1 ander toen de rest al weg was.
Ik heb ook meteen gebeld om te waarschuwen .
Ik ben ckr niet het figuur om er meteen vandoor te gaan naar de eerste de beste snack tent .
Beetje jammer weer dit.9 januari 2012 om 18:14 #525685
Spulleke!@iedereen, als we er dan nu gewoon allemaal een punt achter zetten is het klaar want hier schieten we verder ook niks mee op.:con
9 januari 2012 om 18:28 #525683Ik heb 2 filmpjes gemaakt maar kan ze nu hier op werk nog even niet uploaden. Zal dit vanavond wel even doen.
Wat betreft samen uit samen thuis verhaal. Ben ik het helemaal met je eens.Ik vond het deze keer ook redelijk gereden en werd er ook op elkaar gewacht. Op het moment dat we het stukje zee reden en ik van achter naar voren reed. Had achtereenvolgens DR-flenny een lekke band en Robin een verstopte sproeier. Ik heb toen Mike gebeld om aan de andere kant van de dijk weer terug bij elkaar te komen. Gezien niemand door had dat er 4 mensen miste.
Vervolgens zijn we langs deze achterkant van de dijk terug gereden waarop Avanti werd gesommeerd te stoppen door de politie. Ik heb zelf helemaal niks door gehad. :con Het clubje wat hiervoor dus zat had weinig zin om even verderop te blijven wachten en eventueel bekeurd te worden. Ik persoonlijk reed sowieso al wat wantrouwend rond zonder kenteken. Vond het dus ook wel best zo. En is het grootste gedeelte naar de meetingpoint gereden.
Dit is met de gps gedaan die ons over allerlei autowegen heen wilde hebben en dus wat om is geweest. Langer dan de bedoeling was omdat we dus zo snel mogelijk terug naar de start wilde rijden. Om dit door te geven zal Peter ook met Mike bellen. Aangezien hij in het andere clubje zat en de omgeving kent. Je mag mij dus ook wel als een van de personen aan rekenen dat ik door ben gereden, voor mij was het toertje wel over. Ik was wel van plan om iedereen daar weer tegen te komen en heb ook bijna iedereen de hand kunnen schudden.
Ik weet hoe vervelend het is wanneer er niet gewacht word of uberhaupt eens in de zoveel tijd de koppen geteld worden. Zo heb ik de Friesland toer alleen met Sionni gereden omdat niemand wilde wachten zelfs na telefonisch contact. Maar, vond zoals al gezegd dit wat anders omdat dit clubje ook dacht al weer bijna thuis te zijn. Hierin hebben we ons zeker vergist. Wat niet weg neemt dat de rest van het toertje gewoon geslaagd was.
Volgens mij heeft Jelle ook nog wat meer beeldmateriaal. Ik dacht hem ook wel wat te zien filmen? Toch zullen de mooiste stukjes vanaf jou camera gekomen zijn Bux.
9 januari 2012 om 18:51 #525687Batty :
@ andre je moet eens ophouden met dat azijn zeiken.
Ik ben ckr niet het figuur om er meteen vandoor te gaan naar de eerste de beste snack tent .Punt 1 loopt deze discussie al langer dan mijn punt was maar so be it.
En ik als na de toer niet zo duf was geweest met een op komende kop pijn dan had ik je zeker persoonlijk wel even benaderd en dan was het ook binnen 1min vast uit gesproken geweest ipv er nu lappen tekst aan te moeten wijten.
En die snack tent was trouwens best een goeie optie geweest anders:D@maarten
Door al die lappen tekst heb je jelle z,n filmpjes vast gemist want die staan al ergens:D
Maargoed ik neem jou of iemand in het persoon niet iets kwalijk hoor, ik hoop alleen wel dat er wat meer een taboe op komt te liggen in de toekomst.
Want ik praat echt niet over 1x en vaak was het misshien wel bij ritten waar jij of batty of anderen van deze rit niet eens bij waren.
Maargoed ik hoop dat op gesplist verder rijden voortaan in de toekomst gewoon als laaste keuze word gezien bij toertjes.Edit
Deeltje 4
9 januari 2012 om 20:08 #525688ach andre zand erover ik ben het wel met je eens dat het opsplitsen wel kut is dat heb ik zelf ook vaak genoeg mee gemaakt.
Maar dit komt ook mede dat de verschillen dus de snel en de langzaam rijders te groot zijn.
En dit in combenatie met een grote groep helemaal.
In de eerste toertjes was dit allemaal wat gelijker,dus was het zoek rijden er zowat niet.9 januari 2012 om 21:48 #525690Nou een kleine duit in het zakje met beeldmateriaal.
Het zijn een drietal driveby’s.Stukje langs de zee.
Tijdens de sproeierschoonmaak van RobinvS
En Tonni die word achtervolgd door de duitsers. 😉
10 januari 2012 om 01:07 #525691@maarten
Kort maar krachtig
Vooral die drive by is leuk die gaat van zacht geluid naar zwaar geluid.@Peter
Het was ook niet persoonlijk tegen jullie als organisatie gericht ofzo, dit was meer het opstapje.
Maargoed kort gezegd wou ik alleen aangeven dat we hoog in het vaandel moeten houden de toer met z,n allen uit te rijden
Anders blijft er op de lange baan weinig fun aan over ben ik bang.
(en ook ik als hard rijder zal hier af en toe zeker rekening mee moeten houden, helemaal met grote groepen)Shortcuts part komt morgen is me nu te laat om hem nog up te loaden.
(zoiets duurt namelijk rustig 60 a 70min)10 januari 2012 om 07:47 #525692Dit keer was het niet erg voor de achterblijvers, dit omdat wij integenstelling tot de 1e groep wel de weg wisten.
Maar ik heb ook wel eens met een 11 stedentocht in mijn 1tje gereden en dan is het K*T als je de weg niet weet…Misschien moeten we een protocol schrijven 😉
Gewoon een afspraak, dat er standaard bij een aflsag naar links of recht gewacht wordt op de rest en als uitzondering een situatie dat er politie bij betrokken is…
Dat we dan gewoon afspreken dat we dan standaard 5 km verder weer meeten bij de eerst volgende afslag naar rechts…Maar ik geloof dat we er nu wel genoeg over hebben gepraat.
Ik vond het in ieder geval weer een erg leuk toertje(al had ik liever de langere versie gereden)
10 januari 2012 om 13:13 #525693Jelle :
Maar ik heb ook wel eens met een 11 stedentocht in mijn 1tje gereden en dan is het K*T als je de weg niet weet…Je bedoeld die keer dat jij met de limburgers ervoor koos om mij en de harderwijkers enzo in de stromend regen achter te laten om lekker door te tuffen naar mijn huis.
Das niet echt een goeie vergelijking jelle:D:hahaMaar even serieus misshien moet we als toer clubje toch maar eens gaan na denken over een goeie walkie talkie set.
Want de mobiel voldoet meestal erg slecht.Hier het shortcuts deel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.