Vespa-Ciao.NL
:: De knutsels van zevenenergie

Home Forums Perso’s Projecten De knutsels van zevenenergie

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 517)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Biermobiel21
    Bijdrager

Mooie knutsels weer, weer een cartertje gered van de schroothoop.
      Hoe gaat het met je ontsteking?

Shark
      Donateur

ja ik ben ook heel benieuwd daarnaar!

zevenenergie
        Topic starter

Goeie vraag.
          De Hpi onsteking:

Zit nu onder mijn daily. Na de cdi te hebben vervangen werkt hij goed.
          En ik heb er al vele km,s mee gemaakt en van de zomer, stukken van 180km mee getoerd.
          Hij loopt er als een zonnetje mee en trekt als een paard.
          Het blijkt heel betrouwbaar te zijn.

Dit setje:
          Heb ik dus nog niet nodig gehad.
          Ik verwacht dat het probleemloos werkt.

En arvid13690:

De ring is van aluminium en heeft dezelfde uitzettingscoëfficiënt als het carter. Dus als je het carter warm maakt voor demontage van de krukas, dan komt het lager los en de ring blijft zitten.
          Ik heb het getest en ik kreeg de ring er met geen mogelijkheid uit.

1

zevenenergie
          Topic starter

Dit weekend voor Avrid 13690  een simo cartertje gerepareerd.

Er was een boutje te ver door gedraaid.
            Ook liet de lagerpassing veel te wensen over.
            In dit geval was het 35,06 millimeter.
            Dat betekend dat je het des betreffende lager er zo in kon leggen.
            Zo zijn we natuurlijk niet getrouwd.

Het zag, er zo uit:                              Nu ziet het er zo, uit:
            WhatsApp Image 2023-01-04 at 20.06.1120230109_135528

Avrid kan nu weer verder, met het opbouwen van zijn blokje
            en kan de wegen weer onveilig maken op zijn bekende onveilige manier.
            Succes Avrid… zet hem op.
            We zien je straks bij de toertjes op de Nederlandse polder wegen !

Edit:  Nog even zijn naam er in gezet ik hoop dat hij het mooi vind.
            20230109_202751

Brian
            Bijdrager

Weer een paar mooie reparaties lekker bezig, de onsteking is ook erg knap gedaan vakwerk. 👍🏻

Biermobiel21
              Bijdrager

Ziet er goed uit allemaal! Ook dat geëtste aluminium, supernetjes, maakt deze reparatie helemaal af.
                En dan die ontsteking en zelfgegoten waaier… begint een beetje eentonig te worden met alle andere reacties maar vakwerk!
                Ik volg je topic al vanaf dat ik net op deze site kwam en je blijft me verbazen met de dingen die je maakt.🍻

zevenenergie
                Topic starter

Bedankt voor het compliment.

Ik heb al een tijdje dit Simonini zij linlaatje liggen en wil het gaan monteren met een 21mm carburateur dus ik dacht ik maak even een verslag.
                  20230403_143455

De membraan setjes die er voor te krijgen zijn allemaal met een in mijn 👀 veel te klein membraan.
                  Screenshot 2023-01-06 at 18-57-29 Spruitstukset Malossi Incl. MembraanEn dan vind mallossie nog de beste.
                  Want die van Polini oogt helemaal Piep.
                  Screenshot 2023-01-06 at 19-00-20 Inlaatset Polini Membraan Spruitstuk 17 _ 19 mm Peugeot 103
                  En ik heb op internet wel 21mm membranen gezien, maar die zijn niet veel groter.

Dus ik dacht: Ik neem gelijk een wat grotere Vforce.
                  Dit is er een voor een  Derbi, Minarelli en AM6  en die zijn prima groot genoeg voor een 21 of 24mm :thumb
                  20230403_145740
                  En daar zitten mooie stikkers bij, waar ik helemaal de blits mee kan maken.

Maar wat blijkt…..het past niet.
                  20230403_145250
                  Geeft niet, dat had ik namelijk al verwacht. 😐

Ik kan wel een membraanhuis maken dat ik op dit zijinlaatje maak, maar dan zit het membraan te ver van het carter waardoor het carter volume veel te groot wordt.

We kopen immers niet voor niets volle wangen krukassen.

Zoals ik al zij is dit Vforce membraan erg cool, erg groot maar ook vooral erg duur.
                  Dus ga ik een zij inlaat maken met een  Malossi VL6 Derbi, Minarelli AM6 Membraan.

Dit Malossie membraan is kwa pas vorm ietsje groter, maar dan past straks de Vforce er ook in.

20230403_145337

Deze ga ik dus gebruiken voor de pasvorm:
                  De VL6.
                  7f89b5db-59c5-434d-9db9-8b7c719df456_207441-0_5894Screenshot 2023-04-03 at 15-34-07 Scooter Malossi Malaguti Phantom Reed valve Piston scooter text racing logo png PNGWing
                  Jeetje waar ga ik aan beginnen zeg:Screenshot 2023-03-27 at 15-36-22 opgelucht emoticon - Google ZoekenDat wordt een hele bevalling.

Dit is het plan:

bevalling
                  Voor iedereen die nog geen vader is of al wel, nu heb je de kans om eens te zien hoe een kindje ter wereld komt.
                  (Ps Ik hoop dat het geen 9 maanden gaat duren. Wordt vervolgt)

arvid13690
                  Bijdrager

Het gaat er sneller in dan eruit…

Ik weet niet of je al een membraan gekocht hebt, ik heb er eventueel meerdere liggen voor een gilardoni (am6 mebraan) die mag je wel lenen om het eea te testen en of te maken.

Tis altied moar eem!

zevenenergie
                    Topic starter

@arvid13690
                      Dat is een gul gebaar:thumb
                      Ik heb alles in huis.Tanks.

zevenenergie
                      Topic starter

Eerst alle maten opmeten van een orgineel kleinkarter:
                        20230404_140041
                        En dan solidworks openen op de computer Screenshot 2023-04-04 at 14-03-13 solidworks logo kubus - Google Zoeken
                        En vervolgens er achterkomen dat het een tijd je geleden is dat ik het gebruikt heb,  hoe ging het ook al weer.

Na even wat oefenen.
                        foto zij inlaat

Achterkant:
                        Kleincarter foto
                        Met de 7 deze keer niet ondersteboven:
                        Kleincarter foto 2
                        Zo dit is een leuk begin om eerst te kijken, hoe het menbraam er in gaat passen.
                        Het zit nu in de computer, maar hoe krijg ik het er weer uit?Screenshot 2023-04-04 at 14-30-00 cliffhanger - Google Zoeken
                        Wordt vervolgt:

Cas Minderhoud
                        Bijdrager

Wauw!

Wat is dit gaaf zeg. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. (vergeet niet een keer je windows te activeren)

Groeten Cas Minderhoud

Het is vaker kapot dan dat ik er op kan rijden. 4,5 pk @ 8700 RPM, 4 Nm @ 7500 RPM

Smallride
                          Bijdrager

Mooi zij deksel, Vakwerk, naar mijn idee een van de beste inlaten voor een citta motortje.
                            Vind het persoonlijk jammer dat de zij kap dan niet meer past.
                            Dat polini of malossi membraan kan een heel redelijke maat carberateur op. Niet het beste flowende membraan misschien, maar voor citta vermogens voldoende.
                            Er zijn voor een honda dio ook leuke membramen die misschien interessant zijn voor een zij inlaat.
                            even een idee waar je mischien wat aan hebt. de nieuwe inlaat zo breed maken dat de carter bouten in de inlaat en onder het membaam vallen, en dan het membraam er over heen laten flowen?
                            .

Biermobiel21
                            Bijdrager

Kleincarter foto 2
                              Het zit nu in de computer, maar hoe krijg ik het er weer uit?Screenshot 2023-04-04 at 14-30-00 cliffhanger - Google Zoeken Wordt vervolgt:

Steek de smeltoven maar aan, schuine kanten aan die verticale vlakken, als dat geen gieten wordt…

zevenenergie
                              Topic starter

@Cas Minderhoud Activeren Tja, heb een clone van C gemaakt op een SSD Dan wekt je code niet meer 😎

@Smallride
                                  Dank je voor het compliment.En ook bedankt voor het mee denken. Maar het blok moet in het frame kunnen schuiven om de snaar te spannen en dan zit je aan een maximale breedte van het membraanhuis vast.

@Biermobiel21

De smeltoven is nog heel ver weg.

zevenenergie
                                Topic starter

Zo, eerst maar eens 3d printen:

IMG-20230303-WA0008
                                  Het wordt het eerste prototype print om te passen en meten, hoe het Malossi membraan er precies  in komt te zitten, zodat ik weet hoe het membraan huis moet maken.

Ik zie namelijk dat simoninie en ook andere fabrikanten zoals het nieuwe zijinlaat carter van polini daar niet veel aandacht aan besteed hebben.

Simoninie 4p zijinlaat:
                                  gkjgkgkjgkjgkjg
                                  Ik heb hier even het membraan op het membraanhuis getekend het zit grotendeels in het membraan huis, waardoor je een groot carter volume krijgt en juist bij onze blokjes is dat nadelig.
                                  En de carburateur zit schuin, waardoor het ver naar buiten steekt.

Bij de Malossi mp reedvalve carters heb je ook een groter carter volume door dat het membraan ver van het carter zit.

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 517)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.