- Dit onderwerp bevat 516 reacties, 68 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 maart 2022 om 15:29 #814762
Nou daar gaat tie dan.
Alles zit keurig netjes gemonteerd.
En de test rit was geweldig , er was gelijk van onderaf meer trekkracht. En hij liep iets hoger in toeren door😊.Tot dat hij warm werd… Inhouden, horten en stoten bijna uitvallen en dan weer even prima rijden en inhouden stotteren bijna uitvallen enzovoort😐.
Eerst even de carburateur afstelling verandert, hetzelfde…
Andere bobine er op, hetzelfde…..
Andere CDI, hetzelfde……De stator is nieuw, dus die ga ik niet vervangen.
Nu is goede raad duur dus ik even HPI gebeld. Daar werd ik heel vriendelijk geholpen.
Dus ik heb even uitgelegd waar ik mee bezig was.😎Hij denkt dat het lag aan de aanpassingen die ik gedaan heb.
En vroeg mij waarom heb je niet gewoon het ciao setje bij ons besteld?
En legde mij uit dat ze een passend setje hebben, met waaier….En gaf er zelfs een internet adres bij waar het een en ander te bewonderen is :
https://www.scooter-center.com/en/ignition-hpi-piaggio-ciao-bravo-si-boxer-hp007

Toen gebeurde er dit:

Maar goed… Die van mij doet het niet en waarschijnlijk is het de spoel en HPI zei, stuur mij de spoel maar op, dan kijken wij hem na. Dat is mooi aangeboden, maar ik heb wat aan de spoel gedaan. En ik denk dat de garantie vervallen is.In ieder geval is het goed nieuws dat er voor de ciao een HPI met 60 watt lichtspoel en een curve en een waaier verkrijgbaar is.
En hierbij eindigt deze knutsel.
22 maart 2022 om 20:58 #814769Wat mooi dat het in eerste instantie prima werkte en ook een verbetering was. Helaas dus van korte duur. Je zegt dat dit project eindigt, maar HPI heeft de spoelen toch ook los of loop je misschien nog eens tegen een 2e hands spoel aan.
Ik vindt het wel apart van HPI dat ze nu ook een rotor met fan hebben. Nog niet zo lang geleden boden ze de HPI 2-ten namelijk alleen maar aan met een rotor zonder fan en bij navraag bij HPI zouden ze er ook geen maken, gelukkig dus toch. Jammer dat ze hem niet direct vanuit HPI verkopen of zelfs de losse rotor met Fan.
22 maart 2022 om 22:43 #814772Hoi Martino,
Ja die curve die dat merkte ik echt wel, gewoon op elk toerental het juiste onstekingstijd stip.
Echt lekker.Toen ik vanmiddag met HPI sprak, vertelde hij mij dat ze net bezig waren het setje op hun site te zetten, dus het zal binnenkort te koop zijn.
Van alle setjes die er nu opstaand, zijn de onderdelen los te koop, dus waarschijnlijk die rotor met waaier straks ook wel.Wat ik ervan begreep is dat je het blok nog steeds moet aanpassen, zoiets als wat ik ook gedaan heb. Dus je kan dan niet meer terug naar contaktpunt.
23 maart 2022 om 08:17 #814778Bij mij zouden beide klompen breken

Maar bedankt voor de link want een vonkjes maker als deze mist al vele jaren voor onze blokjes

Zie dat de grondplaat dubbele bevestiging sleuven heeft, zou dat misschien voor zowel contact punten en elektronische ontsteking te gebruiken zijn ?
Hoe dan ook een grote stap vooruit. 😉TICKLING BARN23 maart 2022 om 10:38 #814782Hoi Crullie, als ik naar hun grondplaat kijk is die in mijn ogen voor een contakt punten blok. En de Stator (spoelen)bedekt de drie bevestigings punten van een electronisch blok. Dus daar kan je niets op vast zetten.
17 april 2022 om 02:23 #815137zo heeft pvr het goed aan gepakt met zijn grond plaat.. die ken je dus gebruiken voor cp of elec.. zoals ik hier zie als ze de spoelen iets gedraaid hadden hadden ze het wss bij dit setje ook kunnen doen
23 mei 2022 om 20:11 #815479@ Befkuh De PVR ontsteking Hmmm….

Even een update Over het HPI gebeuren. Ik heb toch maar weer een spoel besteld en hij wordt deze week bezorgt.
Ik ben benieuwt.Ik kreeg van de week een PVR set op gestuurd om een nieuwe rotor pas te maken. En in de PVR setjes zit een KTM 50 minibike ontsteking van Selettra.

Dat leek mij wel wat dus:
PVR maar even nageaapt maar dan met een origineel vliegwiel:

Even de magneetband uit het vliegwiel gedraaid.

Das niet veel.Het zou wel leuk zijn als ik de PVR grondplaat ook had om na te maken.(niet dus)
Van het internet even de maten van de Selettra ontsteking geplukt,

zodat ik de grondplaat kan ontwerpen.De Originele Selettra ontsteking is rond de 160 euro, dus die koop ik pas als de HPI het mocht begeven. Maar dan heb ik een alternatief en heb de onderdelen al klaar.
24 mei 2022 om 00:34 #815488ik kan mijn setje wel ff op sturen jaap.. ik heb nog een pvr als reserve in de kast liggen.. die komt straks op mijn 94cc blokje dus tot die tijd mag jij er wel ff met spelen
als je wilt24 mei 2022 om 09:24 #815490Nouw Sjefke, daar heb ik wel oren naar…..
27 mei 2022 om 15:13 #815550De HPI spoel is nog steeds onderweg Fedex is al 5 dagen bezig mijn voordeur te vinden en het ziet er uit dan het voorlopig nog niet binnen komt. Dus we wachten nog maar even af.
Maar @Befkuh is een stuk betrouwbaarder.
Vandaag is zijn PVR setje binnengekomen:

Dankjewel Sjef voor het uitlenen. :Thumb
Gij zijt een zege voor de mensheid. (dat mag ook wel eens gezegd worden en ik zeg het hier met een zachte g omdat gij ook zo praat)
Als iedereen zo sociaal was als jij, dan zag de wereld er een stuk anders uit.Ik ga die grondplaat eens netjes opmeten en onbeschaamd kopiëren.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Het wordt een leuk setje zo bij elkaar:
4 januari 2023 om 20:23 #818146Vandaag even een lagerpassing van een Simonini zij inlaat hersteld.

De lagerpassing was veel te ruim, ik kon het lager er zo inleggen.
Dus ik heb er een ring met de juiste maat ingemaakt.
4 januari 2023 om 22:59 #818157knutselen kun je als de beste, zeer netjes gemaakt! 😎
Tis altied moar eem!5 januari 2023 om 00:00 #818159Netjes hoor. Is dit prijstechnisch dan ook voordeliger dan je overmaat lager oplossing?
En kan dit bij alle carters of heeft een Siminoni carter meer vlees om zo’n ring te passen?5 januari 2023 om 10:04 #818165@arvid13690
Tanks voor het compliment.
@Shark
Ja, dit is prijs technisch een voordeligere oplossing dan de overmaat lagers.
De Simonini zij inlaat, heeft evenveel vlees als een orgineel carter.Dit kan bij alle, carters.
Van de orginele, tot aan de nieuwste Malossie carters.
Alle merken.
En het maakt niet uit of het nu het kleine of grote carter deel is.
Hoe ver uit gelubberd het carter ook is, dit maakt het weer als nieuw.5 januari 2023 om 10:06 #818169Hoe gaat dit eigenlijk met het demonteren van de lagers? Trek je de ring er dan niet mee uit als je hem warm maakt?
Tis altied moar eem! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.