- Dit onderwerp bevat 516 reacties, 68 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 januari 2019 om 12:03 #783066
Oei, Chinese carb’s zijn over het algemeen slecht af te stellen, de oplossing was om de complete sproeier bezetting te vervangen voor een origineel sproeier set van Dellorto.

Kan zijn natuurlijk dat het nu goed zit met die chinezen maar dan weet je het even.TICKLING BARN18 januari 2019 om 18:58 #78311122 januari 2019 om 10:39 #783216@crullie Heb jij wel eens gehoord van sinofobie?
Jazeker, hier in Groningen zeggen we gewoon Chinabagger

Heb 3 raar lopende Carb’s uit China met originele sproeier sets van Dellorto voorzien en 2 daarvan zijn nu normaal te noemen maar eentje wil niet echt naar de lucht sproeier luisteren dus het vermoeden is dat de kanaaltjes in het huis niet kloppen of nog steeds verstopt is.
Maar moet wel zeggen dat er ook een paar Chinacarb’s gewoon direct goed waren ! 😎
Heb ook veel met minibike’s en quads uit China gesleuteld, echt iets voor de sleutelaar, weinig rijden veel sleutelen 😉TICKLING BARN23 januari 2019 om 10:50 #783238@Crullie dat is fijn om te weten allemaal.
Ik heb de carburateur inmiddels binnen en zal even een mini review doen.
https://nl.aliexpress.com/item/PHBG-17-5-19-5-21mm-17-19-21mm-carburateur-Motorfiets-Onderdelen-Carb-PHBG17-PHBG19-PHBG21/32924398209.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3e624c4ddALiGvHet eerste wat opvalt is het gewicht. Hij is een stuk zwaarder dan een orginele phbg. Ik vermoed dat deze uit zink gegoten is.
Het deksel van de gasschuif en van de vlotter is van metaal

De de kwaliteit van het gietwerk is heel erg goed. Ook alle bewerkte vlakken zijn ronduit goed van kwaliteit te noemen.

Een minpunt vind ik dat de gasschuif 0,1mm speling heeft in het huis. Dat had wel wat minder gemogen.1van de schroefjes is M5, in plaats van M4. Dat is dus een reparatie van de fabriek uit. 😯

Ik denk dat de pakking niet van zuurvrij papier gemaakt is, want er is wat oxidatie op de schroefjes en op de carburateur rondom de pakking van de vlotter. 😯Wat echt weer kl#te is, ik heb er niet op gelet bij bestellen, dit is een 4takt carburateur.(Stond er niet bij in de advertentie)
Het is geen exacte kopie. Ze hebben zich er makkelijk van afgemaakt.
Deze mist deze bus:

Het huis heeft dus de vorm van 9562 (4Takt). En je kan de carburateur dus niet aanpassen door er bus 9655 er in te zetten (2Takt).(Hier zie je goed hoe de sproeiers afgewerkt zijn) Ik noem dat netjes.

Conclusie: Ze zijn een heel eind gekomen en op een 4takt zal deze wel draaien maar dit is:
Chinabagger.Tot zover de mini review.
Ik kan nu wel verder aan het spruitstuk:
En heb inmiddels de hoek bepaalt en de vormgeving.
23 januari 2019 om 12:26 #783255Ziet er beter uit dan ik had verwacht en een gasschuif deksel van metaal is sws een stuk beter.
Wel jammer dat het een 4takt carb blijkt te zijn.23 januari 2019 om 16:22 #783261Heb je je idee van het blok van zirri geleend?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.it%2Fulk%2Fitm%2F223334685489
Het ziet er wel erg goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.
23 januari 2019 om 17:28 #783263@speedbuxy Inderdaad jammer.Het zijn zulke lekkere prijzen.
@Joor
Het begon toen ik een paar jaar geleden een oud speedengine carter overnam van Wilk1985, ik dacht dat moet toch te verbeteren zijn.
Eerdere pogingen:
Dit werd te ingewikkeld.

Hier smolt het carter tijdens het durafixen.

Ik denk dat Zirri hetzelfde gedacht moet hebben, alleen die van hem is 19 mm, die van mij wordt 21mm 😛 .
Ik zie dat die van hem 500 euro kosten, voor die prijs ga ik ze ook in serie nemen 🙂Als ode aan Zirri, noem ik het misschien wel, Zevirri 21mm.
Dat kan dan mooi op de plek komen te staan waar nu D11,5×7,5 staat.23 januari 2019 om 20:28 #783280Die atomizer wat het verschil maakt tussen 2t en 4t in de china carb.
Is er niet uit te krijgen? Ben meteen mn eigen china carb gaan bekijken:

Zelfde probleem…
Hier origineel dell 2t:

Van boven:

Is die van jouw het zelfde? En kan die atomizer er echt niet uit om een andere erin te zetten?23 januari 2019 om 21:17 #783286@Jelle,
Die atomiser zit er ingeklemd.
Als je het huis warm stookt komt hij los. Je kan hem er misschien ook zo uitduwen, met de gasnaaldbuis, als je die een paar slagen los draait.
Je kan er dan deze inzetten.

Je hebt dan ook een 2 takt gasnaald buis nodig. Deze:

Bij mij zit het zo.

Ik moet dan de hele binnenkant aanpassen. Dat kan ik denk ik wel, maar dan moet ik een orginele als voorbeeld hebben voor de precieze maten.23 januari 2019 om 21:24 #783290Dan is die 15 euro carburateur van mij zo gek nog niet, dacht dat jij dezelfde had en hem er niet uitkreeg.
Ga ik die er even uitdraaien/tikken en vervangen…23 januari 2019 om 23:40 #783296Hier nog een informatief stuk over PHBG carburateurs waar de verschillen tussen 4-takt en 2-takt ook worden uitgelegd. Denk bijvoorbeeld ook aan de vlotter welke bij een 2-takt een stukje lichter is.
24 januari 2019 om 11:44 #783302@ Martino
Dat is mooie informatie, er staat ook stap voor stap in hoe je hem moet ombouwen van 4 naar 2 takt.Ik zou het graag hier bij laten.

Want mijn preso begint een beetje op een How To te lijken.25 januari 2019 om 08:12 #783337Ik volg je perso al een eindje . Echt respect voor wat je allemaal doet !
26 januari 2019 om 10:03 #783358Gaat de goede kant op.

Het spruitstuk ben ik heel benieuwd naar hoe dat zich gaat gedragen. 😛
Heb het gevoel dat het wel goed komt.
TICKLING BARN26 januari 2019 om 13:56 #783369@petrolhead
Dank je.
@Crullie Ik ben ook heel benieuwt, Ik moet nog een hoop doen en ik heb het maak proces al helemaal door gedacht, maar een denkfout is zo gemaakt. De materie laat zich niet zo maar vormen.Even een tussen stap:
Het spruitstuk is nu nog een vorm, die ik straks in het zand afdruk.
Dat gietstuk moet dan machinaal bewerkt worden
Om het gedeelte waar de carburateur straks op komt, makkelijk te kunnen inspannen, heb ik een cartertje waar ik al vele experimenten op heb los gelaten, omgetoverd tot adapter.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.