- Dit onderwerp bevat 516 reacties, 68 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 januari 2019 om 00:48 #782544
@ AA-T dromen is het begin van innovatie, Verstelbaar Hummm. Ga ik eens naar kijken. Want volgen mij is de vorm niet super kritisch en met een o ring kan je het geheel prima afdichten. Breedte 54% 0,7mm.
@ florian ik zou eigenlijk wel een berekening willen laten maken door ons allen grote 2 takt vriend en inspirator Luc Foekema. Ik las dat hij dat niet meer doet voor derde, hij is waarschijnlijk nu al aardig op leeftijd.
Ik heb zelf wat getalletjes zitten intikken, en kom op een uitlaat uit die minimaal 27mm aan het begin heeft en dan word het een aardige verbouwing. Want immers, daar hoort ook een leuke maat carburateur bij.
Dit is ook nog een project waar ik mee bezig ben.
Aluminium is duur, dus wat spulletjes ge-re-integreert in de cirkel van de consumptie maatschappij.

Het Westland ligt dicht bij zeeland en daar zijn ze zuinig;

Hier een carter met een versleten carburateur-aansluitings- tuut (vanaf hier verder aangeduid met tuut).

Hup, op de freesmachine.

Frees frees.

Frees frees frees.

Dit ziet er beter uit dan zo,n versleten tuutje
11 januari 2019 om 18:52 #782841Beter is het misschien om met mijn zelfbouw blokje bezig te zijn,
maar dat staat even in de wacht omdat er veel bijzaken bestelt en gemaakt moeten worden, en er dus nog geen noemenswaardige veranderingen aan dat project zijn.11 januari 2019 om 23:58 #782852Ik wou dat ik al dat mooie gereedschap ter beschikking had zeg.. Zit altijd weg te kwijlen bij jouw updates.
12 januari 2019 om 10:48 #782853
AnoniemPrachtig .. Wat gaaf om tezien.. Eigen blok gieten . Draaien vrezen . 3D printen. . Etc respect ..en ik hou het met plezier en volgend in de gaten . Hoe dit project afloopt. ( Ik heb zelf ook de opleiding …constructie , machine bankwerker’ lasser. Gedaan . Ik ben alleen meteen in de bouw beland . ). Ik heb wel nog een . Emco unimat sl . Mini draaibanken staan .thuis niet helemaal compleet . Je kan der alles mee doen zaagtafel van maken colomboormachine , vrezen, draadend tappen . Erg geliefd voor klokkenmakers . En hobby RC …fanaten deze foto is van compleet zetje .. En succes met alle het knutsel werk 🙂
12 januari 2019 om 21:15 #782877@ Florian,
Tanks
Einstein zij aan het eind van zijn leven: Als ik het over mocht doen dan zou ik loodgieter willen worden.
Ik bedoel maar te zeggen dat met je handen werken erg leuk is.
Maar jij had toch ook een draaibank Florian?@samba racing
Tanks
Zo te lezen kan jij het ook het een of ander.
Ik ken dat model draaibank, Unimat is een gewild merk.13 januari 2019 om 14:32 #782892Ik vond dat gaatje klein. We weten allemaal dat je daar niet erg snel mee gaat.
Dus:
Heb ik m,n frees er ingestoken, en heen en weer bewogen, zo word het gat ruimer.

Een heel bevredigend resultaat.

De tekst op het carter word op een later tijdstip aangepast.13 januari 2019 om 14:43 #782894kijk dat is een heel wat grotere inlaat dan origineel hoe ga je straks de carburateur passend maken?
13 januari 2019 om 16:36 #782897Ik zie wel dat het carter aan de openingskant open geslepen is. Ga je dit opvullen met epoxy?
Ben je trouwens wel binnen het vlakje gebleven?13 januari 2019 om 17:13 #782904@ Robbert Tricht
Dat komt nog.
@Florian Shit, dat wou ik niet laten zien. 😉 Komt nog.
Ik heb voor het gemak het vlakje maar weg gefreesd.

En weer verder.
Hier is de ring weer die ik nu op maat ga draaien.

Daar is hij.
14 januari 2019 om 21:33 #782931Een stuk uit de ring gezaagd. (het paars is af teken vloeistof).

Ruwe vorm. Vanaf hier word het grotendeels handwerk.

Nog een hoop werk aan de winkel.
14 januari 2019 om 23:58 #782945Supertof 😛 ga je die inzetbare spruitstukken verwisselbaar maken ? zodat verschillende Carb’s gebruikt kunnen worden gelang de set-up ? Zou Master zijn
TICKLING BARN15 januari 2019 om 11:28 #782958@Crullie
Ja dat zou mooi zijn. Maar uitwisselbaar maken is riskant, omdat de speling tussen de krukas en het vlakje zo klein is.Toch maar zo veel mogelijk op de freesbank, dan blijft het strak.

Het past als een handschoen.

Ik heb nu een calburateul nodig om het spluitstuk af te maken. De hoek waar onder het spluitstuk staat moet heel naukeulig bepaalt wolden vanwege de kleine luimte.
Deze is al besteld bij Aliexpless. Maal zal nog even op zich laten wachten. Het wold een 19mm PHGB Maar het spluitstuk krijgt een doorlaat voor een 21mm.
18 januari 2019 om 10:19 #783051De calburateul zit nu in het vliegtuig naar Nedelland.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.