- Dit onderwerp bevat 516 reacties, 68 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 november 2018 om 10:53 #781012
Dat is het echte werk er “gewoon” zelf 1 gaan gieten

Echt top en ga dit zeker op de voet volgen
@Ritze
Die gast volg ik ook
28 november 2018 om 11:38 #781016@ Martino,
De uurprijs voor CNC liegt er niet om en materiaal is al rond de €250,- 😯
Een houten mal is tijd rovend, maar gieten is supper leuk en ik verheug me al op het bewerken van het gietstuk.
Toegang tot een lasersnijder WOW . Als het actueel wordt wil ik graag hier met je over spreken.
Oude scooter carters zijn van harte welkom!!!! dan heb ik gelijk de juiste legering. Ik betaal graag de verzendkosten.
De cilinder hou ik nog even als verassing, maar waarschijnlijk gaat het straks allemaal te snel 😉 De tapeinden gaan er op het laatst in en ik gebruik 4 korte bouten in plaats van 2 lange voor montage.
Maar dat kan nog veranderen….
@Ritze
Ik heb even gekeken ik kende hem al, Het is een intelligente jongen. Wat hij doet is echt, heel knap. Alleen het tekenen al, zo snel onder de knie, petje af.
Maar het gieten ….Als je het voor het eerst doet en dan zo complex, meestal zit er een behoorlijke leer curve in. En dan het bewerken….En de chroomlaag….En die 100% uitlaat. Dan moet je aardig wat doorzetting vermogen hebben. Maar ik zie hem er voor aan.@ speedbuxy
Leuk dat je het gaat volgen. Ik hoor graag je feedback.28 november 2018 om 13:07 #781019Ik weet zeker dat speedbuxy niet de enige is die dit geweldige project gaat volgen 😎 Je bent weer lekker bezig zevenenergie, ben heel erg benieuwd naar je komende updates!
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.28 november 2018 om 17:19 #781029@AA-T
Tanks, Ik zeg altijd hoe meer volgers hoe meer vreugd.28 november 2018 om 20:16 #781039Holy shitballs.. Dit is echt een gaaf project zeg, dit ga ik zeker met arendsogen volgen
29 november 2018 om 22:42 #781124Mijn mond valt weer open, prachtig dit ik kijk uit naar de vorderingen
1 december 2018 om 19:41 #781210@Florian, Your welkom.
@Wilk1985 Tanks
Dit is mijn laatste aanwinst, een 3D printer.

En in eens heb je onderdelen in je hand 😀

Het moet nog wel een beetje afgewerkt worden.
Het membraan is een Malossi.
Dat 3d bestandje heb ik een tijdje geleden van Member Frank P gekregen
Ik heb belooft het niet door te geven, dus als je het ook wilt, moet je bij Frank zijn.1 december 2018 om 19:48 #781211Mooi. 👍🏻
Maar is het ook bruikbaar?
Is het benzine bestendig?
En qua maten?1 december 2018 om 21:30 #781213@ ktmgek
Het membraan is hol, van binnen, dus niet bruikbaar. De waaier is massief en wel bruikbaar.
Het is maar hoe je het instelt. Het materiaal is behoorlijk sterk.
Het is geprint in PLA. Ik moet nog een proef doen of dat benzine bestendig is.
Qwa maten zit het aardig aan de maat. Ik ben verrast hoe strak het is.
Het oppervlak van de plaatjes moet glad geschuurd worden, want anders sluit het niet af.3 januari 2019 om 00:46 #782513Ik ben echt mega benieuwd of hier nog vorderingen in zijn, sta te popelen 😇
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.3 januari 2019 om 13:04 #782518Er zijn slechts kleine vorderingen.
Omdat ik het druk heb met andere projecten, waaronder het rijdend houden van mijn dagelijks vervoer brommer. Ik was van plan een vaste water pomp te maken maar dat idee laat ik vallen om het eenvoudig te houden.
Ik heb voor het gieten wat aluminium clinderkoppen van een auto gekocht om om te smelten,

Maar het in stukken zagen is niet te doen. Ook niet met een reciprozaag die ik daarvoor gekocht had.
Dat is dus even een tegenvaller.
Ik ga van de week naar een oudijzer bedrijf dat een schredder heeft en vraag of ze “even” wat aluminium in de shredder willen gooien, zodat ik kleine stukje heb.3 januari 2019 om 18:34 #782527Er zijn slechts kleine vorderingen.
It’s all in the detail 😎 Met dit soort dingen zijn alle ontwikkelingen, hoe klein het ook mag lijken allemaal net zo belangrijk!
In ieder geval leuk om te lezen dat het idee nog steeds in leven is, al had ik daar niet aan getwijfeld. Was alleen wel erg nieuwsgierig 😉Een bedrijf met een fatsoenlijke bandzaag zou dat aluminium ook zo in stukken kunnen zagen. De kleine stukjes uit een schredder zijn natuurlijk wel veel makkelijker te smelten (en in je kroes te passen). Het getuigd in ieder geval van het feit dat je degelijk aluminium hebt aangeschaft en dat is altijd fijn om te weten.
Veel problemen met je dagelijks vervoer afgelopen tijd?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.3 januari 2019 om 21:20 #782535Veel problemen met je dagelijks vervoer afgelopen tijd?
Nou alleen de condensator ging kapot, en een gebroken trekveertje.
Maar toen moest ik natuurlijk zo nodig ook weer een beetje sneller want 75km per uur is tenslotte erg langzaam.
Dus mijn DR43mm weer van de plank gepakt en een beetje de timingen verandert. Spoelpoorten nu op 122 graden en de uitlaat op 181 graden.Tevens de tevens de cilinderkop met binnenkop er opgezet. en geëxperimenteerd met verschillende squihsband breedtes en compressieverhouding.

1op 13 was of er een knikker in de verbrandings ruimte zat, 1:12 geen verschil, 1:11 zit net tegen pingelen aan wat eigenlijk perfect is.
Als gevolg liep hij 82 km per uur met een citypower. Recht op zittend bij wind stilte.
Ik rijd nu met belgenkoppeling en poelie 90 (snaar op 86 mm diepte) hij trekt even hard op als de gemiddelde scooter. En vervolgens komt er een boost van heb ik jouw daar. Dat is dus een erg leuk resultaat. En het vreemde is, hij loopt opeens heel erg zuinig…
Ik wilde er nog een Proma CC opzetten maar dit is eigenlijk helemaal naar wens.Dus inderdaad droevige ellende allemaal 😉
3 januari 2019 om 22:53 #782540Dat is een nette snelheid Zeven! Ben wel benieuwd wat de topsnelheid wordt met een degelijke expansie uitlaat.
Enne, wat betreft je zelfbouw blok: WE WANT MORE, WE WANT MORE!
3 januari 2019 om 23:10 #782542Tot in perfectie 👌 Op welke squashband ben je uiteindelijk uitgekomen, de vertrouwde 50%? Mooi dat je ook gelijk verschil merkt in het verbruik, zo zie je maar weer wat een goed afgesteld blokje doet 😎
Elke keer als ik die binnenkopjes van jou weer zien denk ik van ‘er zou een instelbaar kopje gemaakt moeten worden’.
Zie het al helemaal voor me 🤔 Enige nadeel waar ik tegenaan loop is de overgang tussen squashband en verbrandingskamer die, afhankelijk van de positie, eerst cilindrisch is voordat ie een parabolische vorm aanneemt.Goed, ik ben weer aan het dromen.. Lekker gewerkt zevenenergie
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.