- Dit onderwerp bevat 516 reacties, 68 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 oktober 2017 om 20:24 #500342
:whistle
Zeer erotisch 😛
Nu nog een positieve test
TICKLING BARN16 oktober 2017 om 20:25 #500343Dat ziet er super uit8) echt vakwerk

Had zo 150 betaald voor z,on sexy koppeling.16 oktober 2017 om 20:28 #500344Heerlijk weglezen dit. Ik heb vandaag tijdens de lessen op school zitten genieten van je perso (ja ja opletten bla bla toekomst bla bla :! ) want ik vind dit een stuk leerzamer… Mijn complimenten, echt klasse! Ik ben alleen niet bekend met de eigenschappen van Ergal. Is het ‘immuun’voor corrosie? Kun je het vergelijken met RVS? Ik blijf je op de voet volgen want van next leven beunen ben ik niet vies :whistle
Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
VesbaS perso hier!16 oktober 2017 om 20:50 #500345Die ziet er echt slick uit. Wat een prachtding. Volgens mij zou die zo goed onder mijn ciao passen 😁.
17 oktober 2017 om 06:31 #500346Wanneer komt het 7Energie-carter?
Grapje, dit ziet er klasse uit! 8)17 oktober 2017 om 07:43 #500321Wauw! Check die 7ERK shinen dan! Dit is duidelijk de Alpha versie.
Ik ben heul benieuwd naar de prestaties!Ga je hem testen op je 43DR Evo?
<3 Thunderstone
Check mijn perso!17 oktober 2017 om 14:12 #500322zevenenergie :
@Xinix,
Tanks
Ok, de schaal is af.
Hier wat mooie foto,s

Ik krijg morgen het SKF lagertje en een nieuw keerringetje toegestuurd, ik zal dan nog wat foto,s maken van het geheel,
en nog even alles op de weegschaal zetten.Woei dat ziet er toch wel tof uit. Ben toch wel erg benieuwd of en welk effect dat heeft. Hoe komen de koppelingssegmenten uit, maken die straks contact met het geperforeerde gedeelte :)?
17 oktober 2017 om 16:49 #500323@Crullie Tanks
Ronde vormen zijn altijd leuk om te zien en om te testen.@Speedbuxy Tanks,
als de test fase achter de rug is dan zal ik eens polsen of er nog interesse is.@basleurs1
leuk om te horen dat je het volgt,
en ja, er zijn boeiendere dingen dan school.
Ik heb altijd geweten waar mijn passie lag en daar zo veel als maar in mijn vermogen gehoor aan gegeven. Het is altijd goed om te doen wat je leuk vind. De kunst is dan ook om niet je aarding uit het oog te verliezen, en te doen wat er aan de orde is, zo kan je kapitein op eigen schip blijven.Ergal is niet zo goed bestand tegen corrosie zoals rvs, en zelfs iets minder dan andere aluminium legeringen. Ik zit dan ook te kijken of ik het ga anodiseren.
@TheCauwie Tanks
Ik denk ook dat hij mooi onder je ciao past.@Vespaatje Tanks Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld. Maar daar zal het wel bij blijven.
@Javad, Tanks ziet er top uit he.
Ja, ik ga hem testen op mijn 43mm DR dat is mijn dagelijks vervoer, en daar maak ik veel km mee. Ik heb ook geregeld iemand achterop en doe gemiddeld 1,5 maanden met mijn koppelings segmenten, dat lijkt mij een prima test setup.@Hansieb Tanks,
Atent dat je citeert zo dat de foto,s weer te zien zijn
De koppelings segmenten lopen in het buitenste dikke gedeelte en dus niet over de gaten.;)Helaas is het lagertje niet de juiste maat, ik laat even in het midden of dat aan mij lag of dat de bakken net verschoven op het moment dat het lager gepakt werd.:con

Overmorgen weer een dag.
17 oktober 2017 om 17:20 #500324De aanhouder wint, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen

Schouders eronder en ga zo door 8)
18 oktober 2017 om 13:03 #500325@wilk1985,
Ik begin al bijna een echte westlander te worden 😀Zo Juist het juiste maat lagertje binnen gekregen en natuurlijk gelijk gemonteerd.

Ik heb de schalen even vergeleken.
Gewichts-verschil: 274 gram. =)
En ik heb de complete koppelingen vergeleken.
Gewichts-verschil: 450 gram.
In de orginele koppeling zitten nog de startsegmenten die wegen 90 gram.
Dus ik heb 450-90 = 360 gram gewichts-besparing bereikt. =)Om even aan te geven hoeveel dat is:) Als je je vliegwiel afdraait kan je daar gemiddeld maar zo,n 250 gram Max afhalen. (correct me i,m wrong)
Nu is het zo, dat bij het vliegwiel het gewicht meer naar buiten zit.
Dus daar heeft elke gram meer inpackt.
Maar ruw geschat, denk ik omdat de koppeling veel lichter is geworden, het even veel effect gaat geven. 1+1=2.
Maar ik wacht het testen nog even af.:DAlles bij elkaar genomen is het hebben van kickstart of in mijn geval trekstart nu ook heel aantrekkelijk geworden als je met poelie rijd.
Je trekt nu immers sneller op, doordat de dip van de startsegmenten weg is. En nu ook een aanzienlijke gewichtsbesparing boven op een eventueel lichter vliegwiel, waardoor een nog snellere gasreactie mogelijk is, met alle positieve voordelen van dien.Nog even wat foto,tjes.

Ik heb de poelie 57,5 mm snaar diepte gegeven zoals bij de simonninie koppeling.
wat als voordeel heeft dat je niet zo,n heel kleine achter poelie hoeft te nemen voor een zware overbrenging en de V snaar minder zwaar belast word en langer mee gaat.
Dit is hiermee zo,n beetje het einde van het knutsel proces, nu volgt de test fase, waarin de koppeling zich moet gaan bewijzen. Ik houd jullie op de hoogte.
18 oktober 2017 om 16:35 #500326Ziet er super uit en mooie gewichtsbesparing

Duurzaamheidstest (2 mooie scrabble woorden:lol) gaat ook vast goed komen
18 oktober 2017 om 17:01 #500327Ziet er goed uit! 8)
Nu hopen dat de koppeling de duurzaamheidstest ook overleeft.Naast de gewichtsbesparing heb je ook ruimtebesparinf doordat ze trekstart iets dichter op de koppeling gemonteerd kan worden, toch?
18 oktober 2017 om 18:08 #500328@speedbuxy
Het is allemaal een beetje jouw schuld, jij begon er over dat mijn koppelingssegmenten geen sporty look hadden.;)
Ik denk ook dat het wel goed komt, maar je weet nooit wat je over het hooft gezien hebt@Vespaatje
De komende tijd word spannend.:rules
In principe is de situatie niets veranderd, maar als ik een kleine aanpassing zou doen kan het.
Als je maar bereid bent je kappen te verzagen. Er zijn dan nog wat verbeteringen mogelijk.18 oktober 2017 om 19:44 #500329Sodeju dat ziet er mooi uit ik ben toch wel benieuwd wat dit gaat opleveren.
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi18 oktober 2017 om 22:55 #500330Nice, het ziet er heel goed uit en de prognoses van de prestaties ook. Dit is idd een hele gewichtsbesparing tov een standaard koppeling met startsegmenten. Gezien je eerst niet de juiste maat lager hebt ontvangen welke zo het lijkt minder hoog is, gebruik je ook een ingekorte hardstalen bus? Ik kon het even niet zo terug vinden, maar heeft je 43mm Dr motorblokje ook een afgedraaid vliegwiel? Nog minder gewicht om in beweging te brengen. Ik hoor graag een geluidsfragment van je gasreactie straks…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.